Kan helaas niet meer reageren in mijn eigen project topic???
Dus zet ik mijn verhaal even hier neer.
Van weekend met het mooie weer zaterdag en zondag van 8 tot 5 staan sleutelen. De nieuwe Holset turbo moest erop en dat is gelukt.
Vanavond stukje rijden en dat ging goed, auto was snel. Turbo is vergelijkbaar met een t25, maar net een fractie groter. Reed op 1,1 bar eerst en alles ging perfect. Na een uurtje rijden steeds de druk wat verhoogt tot we bij 1,4 bar kwamen. Weet het is gewoon te gek, maar op een gegeven moment denk ik dan niet na en wil ik sneller.
Auto ging echt hard niet normaal. Teller vloog gewoon voorbij de 200 kmh. Toen die de 220 aantikte hield die in en was het gebeurd. Blok tikt heel erg, maar draait nog wel en start ook nog.
Heb van al me aankopen voor onderhoud en tuning de kosten bij gehouden.
Tuningsonderdelen dik 3200,- euro en onderhoud dik 2300 euro, maar dan heb ik echt elk stukje pijp of slang ook gerekend.
Beetje de grote dingen en kosten daarbij:
Nieuwe Holset turbo ( ze zeggen beter dan garrett) kost al dik 1000,- euro.
Intercooler met pijpen en slangen dik 280,- euro
RVS uitlaatsysteem
Nieuw koppeling, dynamo, motordemper, draagarmrubbers
Sport remschijven en blokken nieuw voor
Rica chip
230cc injectoren
Veerpootbrug voor en achter
OZ superleggera velgen met achter nieuwe banden en voor matig
Momo sportstuur
Filter Carbon BMC 150,- euro
enz enz
Meeste staat hier ook in het topic beschreven.
Auto mag compleet weg voor 1950,- euro
Gvanminnen auto in onderdelen weg
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer: