Hallo,
Car: Renault 5 GTE met 16V motor
mijn 1.8 16V Clio blok heb ik opgeblazen op TT-circuit Assen.
Nu ligt er een Williams blok+motorkabelboom in.
Dashboard is nog van een 16V/GTE
Alleen de pen-bezetting van de bruine en witte stekker voor bij de relais kast komt niet overeen met de aansluiting van de 16V/GTE.
Kleur en dikte kabels kloppen ook niet.
Mijn vraag is als er veel verschil zit in deze aansluiting tov een 16V?
Zelf kom ik er niet meer uit, ieder geval weet ik niet waar ik moet beginnen....
Hierbij een foto van de Williams stekker: Als hier iemand een elektrisch schema van heeft, graag!
Alvast bedankt!
[img]http://94.100.114.178/969750001-9698000 ... _Zy0Q.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.59/969750001-96980000 ... _aEI1.jpeg[/img]
Williams motor aansluiten op 16V dashboard van 5 GTE
gewoon 16v kabelboom pakken.
Zouden eigenlijk geen verschillen in mogen zitten. Ik kan me enkel bedenken dat het komt door een verschil in bouwjaar.
Ik zou gewoon de functies uitmeten (schema is dan handig inderdaad), en de pennen omwisselen in de stekker waar nodig. Dat is minder werk dan een hele kabelboom omwisselen. Die bedrading is niet zo heel spannend eigenlijk. Het zijn vooral een hoop voedingen, massa, brandstofpomp, startmotor en signaleringsbedrading voor het dashboard etc.
Ik zou gewoon de functies uitmeten (schema is dan handig inderdaad), en de pennen omwisselen in de stekker waar nodig. Dat is minder werk dan een hele kabelboom omwisselen. Die bedrading is niet zo heel spannend eigenlijk. Het zijn vooral een hoop voedingen, massa, brandstofpomp, startmotor en signaleringsbedrading voor het dashboard etc.
-
Je kunt het beste de kabelboom van jouw 1.8 blok erop zetten , dat zou gewoon plug and play moeten zijn.
-
handig je eigen post niet kunnen edditen.Steven(stk) schreef:Je kunt het beste de kabelboom van jouw 1.8 blok erop zetten , dat zou gewoon plug and play moeten zijn.
edit :
de stekker van een 1.8 16v en een 2.0 16v zijn normaal gesproken gelijk , waarschijnlijk is de kabelboom van jouw 1.8 al aangepast om te passen op de kabelboom van je vijfje. Dus gewoon de kabelboom van je kapotte 1.8 over prikken op de 2.0.

-
handig mijn eigen post niet kunnen edditen.Steven(stk) schreef:Je kunt het beste de kabelboom van jouw 1.8 blok erop zetten , dat zou gewoon plug and play moeten zijn.
edit :
de stekker van een 1.8 16v en een 2.0 16v zijn normaal gesproken gelijk , waarschijnlijk is de kabelboom van jouw 1.8 al aangepast om te passen op de kabelboom van je vijfje. Dus gewoon de kabelboom van je kapotte 1.8 over prikken op de 2.0. dat past gewoon:)
Buiten die grote bruine stekker zul je nog wat draden moeten aansluiten (+voor de computer en wat sensoren.) Mocht je er echt niet uit komen heb ik wel wat schema`s voor je / kan ik je wel een keer een handje helpen
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Aah, onze oude Willy motor
Zoals ik toen al aangaf en wel meer mensen hebben aangegeven, gewoon die 1.8 kabelboom er omheen knopen. stekker er aan en klaar.

Zoals ik toen al aangaf en wel meer mensen hebben aangegeven, gewoon die 1.8 kabelboom er omheen knopen. stekker er aan en klaar.

Klopt de Willy motor van jullie.Ronald1916V schreef:Aah, onze oude Willy motor![]()
Jammer genoeg nog steeds niet rijdend...
Bedankt voor jullie reacties.
Wat mij betreft gaat idd de 1800 16V kabelboom er weer om heen.
Mijn neef heeft echter de voorkeur om de Williams kabelboom te houden en deze aan te passen. (dit omdat de williams kabelboom er beter uit ziet en het hoort bij het blok)
Ik laat het wel weten wat het is geworden.
-
nieuwe tape eromheen? 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
hee peeter mooi dat je weer een blok gevonden hebt.
Nu kan je nog harder rond dus!
ververs je wel even de lagerschalen op voorhand?
om ratel geluiden in de toekomst te voorkomen
Nu kan je nog harder rond dus!

ververs je wel even de lagerschalen op voorhand?
om ratel geluiden in de toekomst te voorkomen

Even weer een update.
De auto rijd inmiddels weer!
Heb trouwens wel de Williams kabelboom gebruikt.
Met de electrische schema's erbij is uit eindelijk gelukt om het blok werkend te krijgen.....
Gaat als een speer!
Nog even een vraagje: De toerenbegrenzer gaat pas in op 7400rpm.
Betekend dat het Williams blok getuned is of komt het omdat de versnellingsbak/dashboard van een normale 16V is?
[img]http://94.100.125.17/1050000001-1050050 ... _OpLX.jpeg[/img]
[img]http://94.100.124.3/1050000001-10500500 ... _BAdv.jpeg[/img]
De auto rijd inmiddels weer!

Heb trouwens wel de Williams kabelboom gebruikt.
Met de electrische schema's erbij is uit eindelijk gelukt om het blok werkend te krijgen.....
Gaat als een speer!

Nog even een vraagje: De toerenbegrenzer gaat pas in op 7400rpm.
Betekend dat het Williams blok getuned is of komt het omdat de versnellingsbak/dashboard van een normale 16V is?
[img]http://94.100.125.17/1050000001-1050050 ... _OpLX.jpeg[/img]
[img]http://94.100.124.3/1050000001-10500500 ... _BAdv.jpeg[/img]
originele komt bij 6750 in volgens mij.....en je merk miss ook wel het verschil hoer die in komt, bij een williams hakt ie er normaal volop in...
dan ben je dus in 1 klap je vermogen kwijt en drna komt ie weer....het is niet zo´n lekkere roffel als je hem er in ramt
dan ben je dus in 1 klap je vermogen kwijt en drna komt ie weer....het is niet zo´n lekkere roffel als je hem er in ramt

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
7400 RPM lijkt me vrij sterk, dan is de vut er allang uit.. bij een gechipte ECU zou ie rond 7000 RPM begrenst zijn.
Kan wel een afwijking in de toerenteller zijn hoor..
-
tutuur schreef:originele komt bij 6750 in volgens mij.....en je merk miss ook wel het verschil Dame van Plezier die in komt, bij een williams hakt ie er normaal volop in...
Geinig typefoutje Arthur......

Dat hangt er maar net vanaf wie hem gechipt heeft. In iedergeval is 7400 rpm voor een standaard F7R echt te veel. Met name de drijfstangbouten zijn dan een zwak punt. Beter dus even de begrenzer laten aanpassen. Zoals Ronald al terecht opmerkt valt er bij een standaard motor ook helemaal niets meer te halen qua vermogen op dat toerental.Ronald1916V schreef:7400 RPM lijkt me vrij sterk, dan is de vut er allang uit.. bij een gechipte ECU zou ie rond 7000 RPM begrenst zijn.
Bart V schreef:Dat hangt er maar net vanaf wie hem gechipt heeft. In iedergeval is 7400 rpm voor een standaard F7R echt te veel. Met name de drijfstangbouten zijn dan een zwak punt. Beter dus even de chip laten aanpassen. Zoals Ronald al terecht opmerkt valt er bij een standaard motor ook helemaal niets meer te halen qua vermogen op dat toerental.Ronald1916V schreef:7400 RPM lijkt me vrij sterk, dan is de vut er allang uit.. bij een gechipte ECU zou ie rond 7000 RPM begrenst zijn.
alleen wel zonde dat een williams bij 220 in de begrenzer loopt
dan zou dat stukje naar iets over de 7000 toch 230 teller kunnen betekenen 

dan hebben jullie geen standaard toerenbegrenzer meer wss?
op de teller ja
maar dan schelen die 200 toeren toch nog een hoop zeg!!

das niet verkeerd, die van mij wijkt toch wel meer af.... heb dan ook 45 banden 

ik heb hetzelfde, loop bij 220 teller de begrenzer in
ook gewoon een originele jc5...