Hallo mensen,
ik ben sinds een week of 2 eigenaar van een hele leuke Clio 1.9D uit 2001.
Hij heeft leuke velgen, ziet er netjes uit, maar ik vroeg mij af of het uberhaupt mogelijk is om dat ding te (laten) tunen?!
Ik zie veel over clio's met chiptuning, maar dat is allemaal het nieuwere model, ik kan niks vinden over deze.
het is dit model motor
MOTOR
Motorcode F8Q P6
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1870 cc
Vermogen 47 kW (64 pk)
Alvast bedankt voor enige info
groeten
Pim
Is het mogelijk om een Clio 1.9D uit 2001 te laten tunen??
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Met chippen bereik je niets. Volgens mij heeft deze motor niet eens een computer. Wat je wel kan doen is een 1.9 Turbo Diesel inbouwen van een Renault 19 of Volvo 440.
dat ie geen chip heeft dat vermoedde ik al, dus ik zat een beetje te hopen op andere luchtfilters enzo, maar daar bereik ik dus ook niks mee???
Hij is lekker vlot van de plek hoor, maar zat meer te denken aan eco tuning, dat ie nog wat zuiniger rijdt, maar dan zou je al een chip moeten hebben.
Een heel nieuw motorblok is helaas geen optie.
Helaas helaas, had gehoopt dat het kon.
In ieder geval bedankt voor de info.
Hij is lekker vlot van de plek hoor, maar zat meer te denken aan eco tuning, dat ie nog wat zuiniger rijdt, maar dan zou je al een chip moeten hebben.
Een heel nieuw motorblok is helaas geen optie.
Helaas helaas, had gehoopt dat het kon.
In ieder geval bedankt voor de info.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Wat je het beste kan is je motor een goede beurt geven. Nieuwe olie, nieuw olie- lucht- en dieselfilter, injectoren laten reinigen, luchtinlaat e.d. mooi schoonmaken.
Dat levert het meeste op m.i.
Dat levert het meeste op m.i.

Maar om duidelijk antwoord te geven op je vraag: Ja, het is mogelijk om een clio 1.9D uit 2001 te laten tunen.