Remschijven clio 16v
-
Kan mij iemand vertellen wanneer remschijven versleten zijn. Heeft dit niet iets met de dikte te maken?
je schijven zijn versleten als je op je voorste schijven aan het uiteinde van de schijven een uitstaande rand zit.
maar probeer er maar zo lang mogelijk mee door te blijven rijden temminste als dat veilig is.
want nieuwe schijven rondom zijn niet goedkoop ik spreek uit ervaring.
maar probeer er maar zo lang mogelijk mee door te blijven rijden temminste als dat veilig is.
want nieuwe schijven rondom zijn niet goedkoop ik spreek uit ervaring.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Je moet ze vervangen zodra je blokken versleten zijn. Ik zou niet alleen je blokken vervangen en je schijven helemaal opremmen, dan heb je kans dat je je schijven moet vervangen als je blokken nog goed zijn. Schijven en blokken vervang je altijd tegelijk.
Mazzel
Mazzel
Het 'geultje' wordt aangebracht bij het uitbalanceren van de schijf en geldt niet als minimumdikte van de schijf.On 2002-01-21 17:13, robert
wrote:
Vaak zit er tussen de kom en en remvlak een verjonging (geultje). Als je die niet meer ziet ist apk afkeur.
Bij bmw staat de minimumdikte op de schijf zelf (ingeslagen), tot op deze maat mag men nog nieuwe remblokken zetten op de oude schijven, eens onder die maat niet meer. Maar ik weet niet of dit voor Reno ook geldt???
Dat is nieuw voor mij. je blokjes zijn toch veel sneller versleten als je schijven?? zou niet best zijn want dan zou ik vaak ook nieuwe schijven moeten. Zou een dure grap zijn.On 2002-01-21 20:44, Bart V
wrote:
Je moet ze vervangen zodra je blokken versleten zijn. Ik zou niet alleen je blokken vervangen en je schijven helemaal opremmen, dan heb je kans dat je je schijven moet vervangen als je blokken nog goed zijn. Schijven en blokken vervang je altijd tegelijk.
Mazzel
Wie heeft er btw een setje klauwen liggen van een clio 16v?? schijnen op een GT ook te passen
On 2002-01-21 20:44, Bart V
wrote:
Mazzel
Dure hobby zo.... dat doen we in de rally niet eens... en daar wisselen we nog wel eens een remmetje...
Past zeker, ik rij er mee rond.On 2002-01-21 21:16, Job-turbo
wrote:Dat is nieuw voor mij. je blokjes zijn toch veel sneller versleten als je schijven?? zou niet best zijn want dan zou ik vaak ook nieuwe schijven moeten. Zou een dure grap zijn.On 2002-01-21 20:44, Bart V
wrote:
Mazzel
Wie heeft er btw een setje klauwen liggen van een clio 16v?? schijnen op een GT ook te passen
Zelf gedaan??? Kost dit veel werk?? en alleen voor of heb je het ook achtergedaan??On 2002-01-21 21:18, Tijn
wrote:Past zeker, ik rij er mee rond.On 2002-01-21 21:16, Job-turbo
wrote:Dat is nieuw voor mij. je blokjes zijn toch veel sneller versleten als je schijven?? zou niet best zijn want dan zou ik vaak ook nieuwe schijven moeten. Zou een dure grap zijn.On 2002-01-21 20:44, Bart V
wrote:
Mazzel
erg makkelijk, past zonder aanpassingen, zolang je de hele set neemt, klauwen en schijven dus.
Achter zit er dacht ik geen verschil tussen de GTT en de 16v, toch?
Achter zit er dacht ik geen verschil tussen de GTT en de 16v, toch?
Weet niet of er verschil in zit tussen een clio en een GTT. Wat is een reeele prijs voor een setje klauwen. en dan zonder schijven want die wil ik dan nieuw
Julie begrijpen me verkeerd 
Ik bedoel dat ALS je schijven eenmaal versteten (na 150.000 km ofzo) zijn dat je ze dan tegelijk vervangt met je blokken. Dus niet niewe schijven monteren met oude blokken. Ik bedoel niet dat je je schijven STEEDS moet vervangen als je blokken vervangt.

Ik bedoel dat ALS je schijven eenmaal versteten (na 150.000 km ofzo) zijn dat je ze dan tegelijk vervangt met je blokken. Dus niet niewe schijven monteren met oude blokken. Ik bedoel niet dat je je schijven STEEDS moet vervangen als je blokken vervangt.
On 2002-01-21 21:47, Bart V
wrote:
Julie begrijpen me verkeerd
ohhhh.....ik dacht al
huh,dit heb ik nog nooit gehoord dat je schijven samen met de blokken moet vervangen.On 2002-01-21 20:44, Bart V
wrote:
Mazzel
bij mijn weten is dat niet nodig!
reaktie?
sorry ik was weer te snel en had niet alle post gelezen.
zo klopt het wel ja
nogmaals excuus voor mijn bij voorbaat reaktie
[ This message was edited by: patrick b on 2002-01-21 22:00 ]
De 16V voorschijven zijn ongeveer 30mm groter in diameter dan bij de GTT.On 2002-01-21 21:42, Job-turbo
wrote:
Weet niet of er verschil in zit tussen een clio en een GTT. Wat is een reeele prijs voor een setje klauwen. en dan zonder schijven want die wil ik dan nieuw
Dat is toch het hele punt waarom je 16v remmen wilt? Of heeft de Clio klauw ook grotere/meer zuigers dan een GTT?Tijn schreef:De 16V voorschijven zijn ongeveer 30mm groter in diameter dan bij de GTT.On 2002-01-21 21:42, Job-turbo
wrote:
-
Groter geen idee maar het is maar 1 zuiger.Matijs schreef:Dat is toch het hele punt waarom je 16v remmen wilt? Of heeft de Clio klauw ook grotere/meer zuigers dan een GTT?Tijn schreef:De 16V voorschijven zijn ongeveer 30mm groter in diameter dan bij de GTT.On 2002-01-21 21:42, Job-turbo
wrote:
Nieuwe schijven zijn dacht ik toch 21 mm dik.
en achter 8 mm