Clio RSI

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Heey,

Wat voor schroefset ken ik onder de rsi douwen?? Aangezien ik op internet bij K-tec enz. sets zie met of 54mm of 52mm steek tussen de gaten bij je fusee...

En mijn spatborden randen zijn verroest, ik wil er zelf nieuwe in lassen. Maar wat moet ik dan hebben? Moet ik dan helemaal zo'n paneel bestellen die tot ergens halverwege het achterraam door loopt of ken je gewoon een klein randje bestellen om erin te lassen?

En als laatste.... Ik ga ergens rond juni/juli de turbo erop bouwen.... Ik wil gewoon op ongeveer 0,3 bar gaan rijden. Word dus turbo erop en intercooler en dumpvalve en pas voor de rest niets aan.... Maar dan moet ook gelijk de koppeling vervangen. Als ik dan dus bij me vliegwiel ken wil ik die eerst af laten draaien. Hoeveel ken je daarvan afhalen? Zodat hij dus feller word maar ook nog goed blijft lopen? En wat zouden jullie als olie toevoer en afvoer pakken?
Ik heb gehoord dat er ergens achterop je blok al een toevoer moet zitten van de pomp af? Of moet ik zo'n blokje kopen wat je achter je oliefilter erop schroeft?
En zal dan een oliekoeler ook geen overbodige luxe zijn?

Dat was wel weer ff zo'n beetje :lol:

Groetjes jeff.
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

niemand?? :-(
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als ik dit zo lees kan je denk ik beter voor een 16v of willy gaan kijken.... dan heb je ook een beetje meer vermogen en het scheelt je een heel hoop kosten en werk (Y)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

heb ik er al 2 van gehad :lol:

vind een rsi veel leuker omdat hij er veel meer als een doorsnee auto uit ziet (Y)

en met de turbo erop moet hij minstens even snel zijn als een 16v, zo niet sneller (Y)
R19 16V '91
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Jeff rsi schreef:heb ik er al 2 van gehad :lol:

vind een rsi veel leuker omdat hij er veel meer als een doorsnee auto uit ziet (Y)

en met de turbo erop moet hij minstens even snel zijn als een 16v, zo niet sneller (Y)
en 3x zo duur ja.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zoek dan een 1.7 turbo blok van een volvo 480. aardig plug en play.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ja en minder pk's dan ik nu standaard in de rsi heb........

[edit] zal wel wat kosten maar ik ga de auto toch niet bar veel meer gebruiken en ik heb er binnenkort een rsi bij......
R19 16V '91
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

1.7 turbo heeft 120 standaart en is relatief simpel op 140 te krijgen als ik het niet verkeerd begrijp
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Jeff rsi schreef:ja en minder pk's dan ik nu standaard in de rsi heb........

[edit] zal wel wat kosten maar ik ga de auto toch niet bar veel meer gebruiken en ik heb er binnenkort een rsi bij......
een halve rsi :lol:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

klopt maar ken ik mooi gebruiken bij het meubellen (Y)

en 1.7 turbo is standaard 106pk....
R19 16V '91
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Nee hoor, 122 pk en soms wat minder door de gebruikte katalysator in de Volvo 480.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

officieel volgens de opgave's die ik op internet vind is hij 106pk...

en het koppel is een stuk minder...

dus is niet veel denk om zo over te bouwen...

en ik heb straks een extra blok wat ik rustig ga opbouwen en daarna in de clio plaatsen...
R19 16V '91
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

die 1.7 turbo heeft standaart 20nm meer koppel dan een rsi, dus weet niet waar je dat op zoekt.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

op die site van autoweek bij specificaties....

maar ik ga ristig dat andere blok verbouwen en durf erom te wedden dat daar straks meer pk's uit komen dan zo'n volvo blokje (Y)
R19 16V '91
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

verstandige keus (Y). maar ik zet vast 100 euro in voor de weddenschap. af te halen na een dyno uitdraai van meer dan 140pk (wat met een 1.7 turbo goed te doen is.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ik bedoel een standaard 1.7

ik doe namelijk op de clio alleen de turbo op 0,3 bar en voor de rest blijft alles standaard...

ik ken ook een gast die in ze rsi zo'n blok heb hangen en die vind het ook erg tegenvallen... Ik heb met de 1.8 rsi het koppel in ieder geval over een veel groter toerengebied dan dat je dat met die turbo hebt

Dan heb je toch nog hartstikke een turbo gat bij dat volvo blok?
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

heb je btw niet een antwoord op 1 van mijn vragen in het begin topic? :lol:
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Heb nou zo'n Volvo blok gevonden....

maar wat zou ik daar dan voor makkelijke aanpassingen aan kunnen doen?
Het is ook nog een beetje budget gebonden....

En blijft dat blok dan nog knap lopen ook?
Dus niet dat eht na 5000km al in de soep draait ofzo...
Bij normaal warm rijden bedoel ik dan natuurlijk (Y)

Een 1.8 RSI blok op 0,3 bar is namelijk nog hartstikke betrouwbaar werd mij verteld daarom dat ik da blok gebruiken wou (Y)
R19 16V '91
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

waarom neem je niet de clio van marc muller.
die heeft zijn project te koop staan zag ik
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Thanks Vin! (Y)

ik hou alle opties open (Y)
R19 16V '91
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

B18ft kopen en computer naar efi parts sturen. http://www.efi-parts.co.uk. turbodruk op 0,9 afstellen. en klaar ben je.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

geen edit knop voor non leden. :D

dan maar zo

http://www.efi-parts.co.uk./index.php?productID=167
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ook geen edit-knop voor leden hoor. Ik zal het Riël melden.
Ik wist trouwens ook niet van die efi-parts. Wel interessant (Y)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

D'r zijn mensen die al zo'n 7 jaar aan het ontwikkelen zijn.
Chris van bovenstaande webstee is er eentje van.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

das leuk speelgoed :smile:
R19 16V '91
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

en dan nog jef, is een clio 1.8 niet in de basis hetzelfde blok als de 1.7 van volvo.. anders gezegd je bouwt niets anders op dan eenzelfde blok maar dan met turbo. :wink:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die ECU heb ik gewoon zelf aangepast.
is een makkie.
paar weerstanden solderen en klaar ben je.

staat ook wel ergens op het internet.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ik heb de beschrijving hier ook wel liggen met foto's en in het NL
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Jeff rsi schreef:heb ik er al 2 van gehad :lol:

vind een rsi veel leuker omdat hij er veel meer als een doorsnee auto uit ziet (Y)

en met de turbo erop moet hij minstens even snel zijn als een 16v, zo niet sneller (Y)
dan koop je een 16v en schroef je al je plaatwerk van je RSI over. :)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

dan heb je een rsi die moet janken om vermogen te habben....
juist lekker dat een rsi onderin al wat doet :lol:

ik wou gewoon een rsi met turbo meer niet....

ben er ondertussen toch al beetje vanaf gestapt... Is best werk en heb niet best tijd (N)

allemaal gezeur omrent me nieuwe huisje met me meisje samen blablabla....
R19 16V '91
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

ja en in juni kwam er een andere clio toch Jeff? :lol:
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Jeff rsi schreef:dan heb je een rsi die moet janken om vermogen te habben....
juist lekker dat een rsi onderin al wat doet :lol:
Mja.. het kan allemaal wel, maar onderschat je het niet een beetje? Tis niet een kwestie van een ander spruitstuk, turbo erop slang naar je luchtinlaat en klaar.
Plaats reactie