Ringweekend 2010: 24 & 25 april, op naar 2011...
zo ik ben thuis, wat een weekendje. heerlijk weer. en de clio bewijst zijn betrouwbaarheid maar weer eens. Paar heerlijke rondjes kunnen rijden
dat gekke ding van ons heeft het ook 1200 km en 13 rondjes prima gedaan
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Zo ik ben ook net onder een lekker douche vandaan.
Ik zeg het was weer een top weekend.
2 rondjes meegereden, 2 rondjes zelf gereden met de HK Parts/de Haas Engineering Ring Clio. (Thanx Chris, dit smaakt echt naar meer)
Ik zeg het was weer een top weekend.
2 rondjes meegereden, 2 rondjes zelf gereden met de HK Parts/de Haas Engineering Ring Clio. (Thanx Chris, dit smaakt echt naar meer)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Hier ook weer thuis na een dagje Ring.
Rond 12.00 u waren wij (Arno, René, Gabri en ik) aanwezig in Adenau. Daar meteen al diverse RTC-ers op de terrasjes gespot.
Even langs de baan gekeken en toen een overheerlijke schnitzel naar binnen gewerkt! Daarna even bij de zufahrt rondgelopen en nadat de schnitzel een beetje op z'n plek lag, hebben we de klim naar Adenauer Forst gewaagd.
Ook daar weer diverse RTC-ers ontmoet en heerlijk nog een paar uur op onze stoeltjes langs de baan gezeten.
Zo'n dag is zo voorbij!
Volgend jaar maar de Ringtool van Ray overkopen en zelf serieus de baan op gaan!
Rond 12.00 u waren wij (Arno, René, Gabri en ik) aanwezig in Adenau. Daar meteen al diverse RTC-ers op de terrasjes gespot.
Even langs de baan gekeken en toen een overheerlijke schnitzel naar binnen gewerkt! Daarna even bij de zufahrt rondgelopen en nadat de schnitzel een beetje op z'n plek lag, hebben we de klim naar Adenauer Forst gewaagd.
Ook daar weer diverse RTC-ers ontmoet en heerlijk nog een paar uur op onze stoeltjes langs de baan gezeten.
Zo'n dag is zo voorbij!
Volgend jaar maar de Ringtool van Ray overkopen en zelf serieus de baan op gaan!
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op zo 25 apr 2010 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
wil je de eerste optie?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Zet me maar op de lijst!
Tja als je nou dat pakkie aantrekt wat op je advatar staat dan val je misschien wat meer op!!Merijn schreef:Jammer dat ik jullie allemaal niet gezien heb, mannen...
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Er staat volgens mij nog een blauwe 16v te koop Lex.........Lex schreef:2 rondjes meegereden, 2 rondjes zelf gereden met de HK Parts/de Haas Engineering Ring Clio. (Thanx Chris, dit smaakt echt naar meer)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Die wil ik niet meerWouter de Wit schreef:Er staat volgens mij nog een blauwe 16v te koop Lex.........Lex schreef:2 rondjes meegereden, 2 rondjes zelf gereden met de HK Parts/de Haas Engineering Ring Clio. (Thanx Chris, dit smaakt echt naar meer)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tja d'r zit al een helm bij, kan je zo de ring op!!Merijn schreef:Heeej, da's een goeie voor de volgende keer!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Top weekend gehad. echt goed vermaakt!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Was weer een gezellig weekend. Te kort ook....
De taxi-afdeling is via Arnhem en Wezep ook weer thuis. Nog maar de helft turbodruk, dus rustig aan gedaan.
@ Tom: de oma van het hotel vroeg of we er de volgende keer wilden eten. Alleen overnachten en drinken is ze niet voldoende ofzo
De taxi-afdeling is via Arnhem en Wezep ook weer thuis. Nog maar de helft turbodruk, dus rustig aan gedaan.
@ Tom: de oma van het hotel vroeg of we er de volgende keer wilden eten. Alleen overnachten en drinken is ze niet voldoende ofzo
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
als ze daar ook goeie Jägerschnitzels serveren, prima
nou allemaal ff deze pagina's in de smiezen houden de komende dagen, voor degene die het niet al te druk hebben op hun werk
http://www.ringportal.nl/fotografie
nou allemaal ff deze pagina's in de smiezen houden de komende dagen, voor degene die het niet al te druk hebben op hun werk
http://www.ringportal.nl/fotografie
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, ik ben ook weer terug. opzich een super weekend gehad.. mooi weer en veel gezelligheid
Helaas heb ik afgelopen weken (weer) voor niets iedere avond tot in de late uurtjes gesleuteld.. de toertocht ging probleemloos, geen slippende koppeling meer en de bak schakelde goed.. savonds aangekomen wou ik toch maar even een ronde doen om het gevoel weer even te krijgen aangezien ik de laatste Ringronden in Oktober afgelegd heb.. direct waardeloze lijnen, een momentje in Brunnchen met plotseling overstuur die ik gelukkig fatsoenlijk kon opvangen, versnellingsbakverhoudingen waar ik niet aan kon wennen en een vreemde trilling in de voortrein bij een bocht naar rechts.. helemaal pissed dat ding in de hoek gepleurd en een biertje gepakt..
Vanmorgen werd ik om 07:30 al wakker ofzo en baalde gewoon een beetje dat de auto nog steeds niet naar m'n zin was en dat ik dat ding gewoon niet meer zo lekker rondstuurde als in Oktober.. kortom, m'n bed uitgesprongen om maar eens even in alle rust naar een tankstation gereden om de bandenspanning te checken.. de nieuwe achterbanden van wat meer spanning voorzien en toen ik langs de Zufahrt reed ging de Ring net open.. dus besloten om zo even voor het ontbijt maar even snel een rondje te doen..
In alle rust de lijn weer opgezocht, bij T13 de eerste auto's ingehaald.. bij Hatzenbach nog een paar en verdomd, dit lijkt er weer op.. meteen met 210km/h door Fuchsrohre, direct de juiste lijn te pakken in AF.. Kallenhard was ineens weer m'n vriend.. zelfs Ex-Muhle ging zo makkelijk alsof m'n F7P weer ineens op benzine liep ipv op mengsmering, lekker plankgas de berg op.. ineens bij 6000 RPM op de toerenteller de begrenzer.. begrenzer ? die zit toch op 7000RPM ? daarna begon ie te haperen.. en te ploffen.. en dat werd erger.. en erger, in Brunnchen begon ie op 3 cilinders te lopen, beetje stotterend en knallend door Pflanzgarten 1,2 en 3.. waarna de pleuris uit brak, m'n toerenteller plat ging liggen, en ik voor de allerlaatste klotebocht stil kwam te staan, geen lampjes, niks meer.. accu leeg.. owja.. de dynamo.. die kon ook nog stuk..
Ding in het gras geparkeerd, inmiddels was het rustig.. bleek een baansluiting te zijn zodat ik op het dooie gemak ff kon kijken wat ik verloren was.. ik zag al zo snel dat de plastic kap over m'n dynamo weggefakkeld was.. even gewacht, nog is geprobeerd om wat mensen te bellen om eventueel ff snel een accutje te scoren om 'm richting Zufahrt te sturen maar dat ging zo snel niet lukken omdat iedereen schijnbaar nog lag te slapen..
Uiteindelijk maar ff een belletje gedaan naar de streckendinges.. 19 laten afslepen.. 215 euro afsleepkosten afgetikt en er komt waarschijnlijk nog 100 euro achteraan ofzo aan manuren maar dat zien we dan wel weer.. mischien wil de verzekering me sponsoren.. heb nog ruimte op de auto.. maargoed, dan moet ie wel rijden..
Tim kreeg ik uiteindelijk aan de lijn.. die heeft me maar is opgehaald bij Bongartz (afsleepcentrale waar je schijnbaar niet kan pinnen).. 19 daar maar laten staan en eerst maar is een ontbijtje gescoord bij Hannes en daarna lekker in de zon langs de baan gezeten.
Hier en daar meegelift bij diverse mensen achterin tussen de rolkooi om van kijkplaats naar kijkplaats geloodst te worden.. smiddags belde Martijn Kool me op of ik meeging een rondje in de 5 te doen op de Ring. leek me wel een strak plan dus die heeft me weer even opgepikt..
Hebben we eerst de rommel even afgehandeld, ff bij de 19 gekeken, aansluitingen van de dynamo losgehaald en afgetaped... accu van de 5GTT van Martijn er in en starten.. en jawel, hij liep weer.. naar het hotel gereden en accu weer in de 5GTT gezet en meteen de Ring op gegaan, lekker rondje meegereden en me geamuseerd van de dumpvalve met een armpje uit het raam
Daarna vroeg Martijn of ik een rondje wou doen met de 5GTT, naja.. normaal houd ik er niet zo van om met andermans auto op de Ring te rijden, maargoed.. ik ken de 5GTT inmiddels een klein beetje dus even een rustig rondje gedaan.. eenmaal aangekomen bij Start/Finish toch nog even snel aangesloten in de rij voor nog een rondje, ding stuurt wel goed maar da's toch wel even andere koek qua sturen dan een 19 16V. het viel me op dat Martijn niet harder dan 160 ging onderin Fuchsrohre maar ik heb met alle lef dat ik even had mischien de 170 aangetikt maar dat ging echt hard zat. ding loopt lekker makkelijk van bocht naar bocht ipv dat "torqueless" F7Ptje van mij Toch nog gewoon even 2 ronden hele lekkere lijnen gereden en langzamerhand kwam er toch nog wat snelheid in.
Toch hierbij nog even snel wat bedankjes !
- Tim, voor het ophalen en wat taxiritten in de omgeving.
- Tom,Rob,Ronnie,Paul, voor de gezelligheid richting binnenkant Adenauer Forst, wat een klere-stuk lopen maar wat gaaf zeg om daar te kijken!
- Martijn Kool, voor de bijrijdersrit en uiteraard de 2 ronden die ik met de 5GTT gereden heb, toch erg fijn om toch nog even na een half jaartje zonder Ring weer even fatsoenlijke vlotte lijnen te rijden.
- Martijn, Sabine en Cristiaan voor de terugrit naar huis.. zonder jullie had ik dat klerestuk naar huis moeten lopen..
- De vriendelijke mensen van Hotel "Zur Burg" dat ik mijn auto een weekje mocht laten overnachten bij het hotel zodat ik 'm volgende week even in alle rust kan ophalen.
En uiteraard de rest van de mensen voor alle gezelligheid
Owja.. uiteraard m'n enige foto.. weinig snelheid.. veel pech..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 30-310.jpg[/img]
Helaas heb ik afgelopen weken (weer) voor niets iedere avond tot in de late uurtjes gesleuteld.. de toertocht ging probleemloos, geen slippende koppeling meer en de bak schakelde goed.. savonds aangekomen wou ik toch maar even een ronde doen om het gevoel weer even te krijgen aangezien ik de laatste Ringronden in Oktober afgelegd heb.. direct waardeloze lijnen, een momentje in Brunnchen met plotseling overstuur die ik gelukkig fatsoenlijk kon opvangen, versnellingsbakverhoudingen waar ik niet aan kon wennen en een vreemde trilling in de voortrein bij een bocht naar rechts.. helemaal pissed dat ding in de hoek gepleurd en een biertje gepakt..
Vanmorgen werd ik om 07:30 al wakker ofzo en baalde gewoon een beetje dat de auto nog steeds niet naar m'n zin was en dat ik dat ding gewoon niet meer zo lekker rondstuurde als in Oktober.. kortom, m'n bed uitgesprongen om maar eens even in alle rust naar een tankstation gereden om de bandenspanning te checken.. de nieuwe achterbanden van wat meer spanning voorzien en toen ik langs de Zufahrt reed ging de Ring net open.. dus besloten om zo even voor het ontbijt maar even snel een rondje te doen..
In alle rust de lijn weer opgezocht, bij T13 de eerste auto's ingehaald.. bij Hatzenbach nog een paar en verdomd, dit lijkt er weer op.. meteen met 210km/h door Fuchsrohre, direct de juiste lijn te pakken in AF.. Kallenhard was ineens weer m'n vriend.. zelfs Ex-Muhle ging zo makkelijk alsof m'n F7P weer ineens op benzine liep ipv op mengsmering, lekker plankgas de berg op.. ineens bij 6000 RPM op de toerenteller de begrenzer.. begrenzer ? die zit toch op 7000RPM ? daarna begon ie te haperen.. en te ploffen.. en dat werd erger.. en erger, in Brunnchen begon ie op 3 cilinders te lopen, beetje stotterend en knallend door Pflanzgarten 1,2 en 3.. waarna de pleuris uit brak, m'n toerenteller plat ging liggen, en ik voor de allerlaatste klotebocht stil kwam te staan, geen lampjes, niks meer.. accu leeg.. owja.. de dynamo.. die kon ook nog stuk..
Ding in het gras geparkeerd, inmiddels was het rustig.. bleek een baansluiting te zijn zodat ik op het dooie gemak ff kon kijken wat ik verloren was.. ik zag al zo snel dat de plastic kap over m'n dynamo weggefakkeld was.. even gewacht, nog is geprobeerd om wat mensen te bellen om eventueel ff snel een accutje te scoren om 'm richting Zufahrt te sturen maar dat ging zo snel niet lukken omdat iedereen schijnbaar nog lag te slapen..
Uiteindelijk maar ff een belletje gedaan naar de streckendinges.. 19 laten afslepen.. 215 euro afsleepkosten afgetikt en er komt waarschijnlijk nog 100 euro achteraan ofzo aan manuren maar dat zien we dan wel weer.. mischien wil de verzekering me sponsoren.. heb nog ruimte op de auto.. maargoed, dan moet ie wel rijden..
Tim kreeg ik uiteindelijk aan de lijn.. die heeft me maar is opgehaald bij Bongartz (afsleepcentrale waar je schijnbaar niet kan pinnen).. 19 daar maar laten staan en eerst maar is een ontbijtje gescoord bij Hannes en daarna lekker in de zon langs de baan gezeten.
Hier en daar meegelift bij diverse mensen achterin tussen de rolkooi om van kijkplaats naar kijkplaats geloodst te worden.. smiddags belde Martijn Kool me op of ik meeging een rondje in de 5 te doen op de Ring. leek me wel een strak plan dus die heeft me weer even opgepikt..
Hebben we eerst de rommel even afgehandeld, ff bij de 19 gekeken, aansluitingen van de dynamo losgehaald en afgetaped... accu van de 5GTT van Martijn er in en starten.. en jawel, hij liep weer.. naar het hotel gereden en accu weer in de 5GTT gezet en meteen de Ring op gegaan, lekker rondje meegereden en me geamuseerd van de dumpvalve met een armpje uit het raam
Daarna vroeg Martijn of ik een rondje wou doen met de 5GTT, naja.. normaal houd ik er niet zo van om met andermans auto op de Ring te rijden, maargoed.. ik ken de 5GTT inmiddels een klein beetje dus even een rustig rondje gedaan.. eenmaal aangekomen bij Start/Finish toch nog even snel aangesloten in de rij voor nog een rondje, ding stuurt wel goed maar da's toch wel even andere koek qua sturen dan een 19 16V. het viel me op dat Martijn niet harder dan 160 ging onderin Fuchsrohre maar ik heb met alle lef dat ik even had mischien de 170 aangetikt maar dat ging echt hard zat. ding loopt lekker makkelijk van bocht naar bocht ipv dat "torqueless" F7Ptje van mij Toch nog gewoon even 2 ronden hele lekkere lijnen gereden en langzamerhand kwam er toch nog wat snelheid in.
Toch hierbij nog even snel wat bedankjes !
- Tim, voor het ophalen en wat taxiritten in de omgeving.
- Tom,Rob,Ronnie,Paul, voor de gezelligheid richting binnenkant Adenauer Forst, wat een klere-stuk lopen maar wat gaaf zeg om daar te kijken!
- Martijn Kool, voor de bijrijdersrit en uiteraard de 2 ronden die ik met de 5GTT gereden heb, toch erg fijn om toch nog even na een half jaartje zonder Ring weer even fatsoenlijke vlotte lijnen te rijden.
- Martijn, Sabine en Cristiaan voor de terugrit naar huis.. zonder jullie had ik dat klerestuk naar huis moeten lopen..
- De vriendelijke mensen van Hotel "Zur Burg" dat ik mijn auto een weekje mocht laten overnachten bij het hotel zodat ik 'm volgende week even in alle rust kan ophalen.
En uiteraard de rest van de mensen voor alle gezelligheid
Owja.. uiteraard m'n enige foto.. weinig snelheid.. veel pech..
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 30-310.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
wie waren de 'onbekenden' in de rode 3-deurs megane rs en die blauwe RS ph3 die gistermiddag rond reden op de ring?
Rot van de problemen, maar je bent veilig thuis gekomen
En dan nag een de manier waarop
En dan nag een de manier waarop
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Balen Ronald, maar je zou toch een keer op een punt moeten aankomen dat je alles vervangen hebt aan die badkuip 19 16V
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Naja, ding is afgelopen jaar toch serieus veel rond geweest op de Ring en andere circuits en leek toen echt onverwoestbaar. maargoed, soms gaat er ineens wat stuk en lijkt ineens alles er achter aan te komen.Maarten-Jan schreef:Balen Ronald, maar je zou toch een keer op een punt moeten aankomen dat je alles vervangen hebt aan die badkuip 19 16V
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is waar, vaak komt alles in 1 keer, dan is het even doorbijten, alles vervangen en dan kom je vanzelf op een punt dat het weer onverwoestbaar is.
... voor een tijdje
... voor een tijdje
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Het moet niet gekker worden . Maar als het eten goed is voor een nette prijs dan zou het kunnen........Martijn schreef: @ Tom: de oma van het hotel vroeg of we er de volgende keer wilden eten. Alleen overnachten en drinken is ze niet voldoende ofzo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
en trouwens martijn bedankt! Dat had ik nog niet gedaan volgens mij
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
Is de nieuwe peus 308rc-z gisteren door meer mensen opgevallen, een zwarte afgeplakt rijdend op de baan en de andere stond bij de start.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Jep, een zwarte die afgeplakt was en een witte zonder beplakkingGabri van der Veen schreef:Is de nieuwe peus 308rc-z gisteren door meer mensen opgevallen, een zwarte afgeplakt rijdend op de baan en de andere stond bij de start.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Heb weer genoten het weekend. Deze keer nieteens echt verbrand alleen een heel klein beetje bijgerood. Factor 50+ werkt dus prima
Even wat bedankjes:
- Het regelen: MartijnB
- Het rondje: Kool
- De lift: Peter
- Het ijsje: Gerald
- De gezelligheid: de rest
- Het weer: de zon
- De curryworst: Hannes
Hopelijk ben ik niks vergeten.
Even wat bedankjes:
- Het regelen: MartijnB
- Het rondje: Kool
- De lift: Peter
- Het ijsje: Gerald
- De gezelligheid: de rest
- Het weer: de zon
- De curryworst: Hannes
Hopelijk ben ik niks vergeten.
Megane R26 -> Megane 4 RS
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Die witte heeft ook rondgereden hoor
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
all-inclusive... Maar dan wil ik ook special price just for youTom schreef:Het moet niet gekker worden . Maar als het eten goed is voor een nette prijs dan zou het kunnen........Martijn schreef: @ Tom: de oma van het hotel vroeg of we er de volgende keer wilden eten. Alleen overnachten en drinken is ze niet voldoende ofzo
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)