Hallo,
Ik wil mijn clio nog wat verder verlagen dan nu (30mm) het geval is.
Wat is maximaal haalbaar met de standaard wielen? Ik wil wel mijn maximale wieluitslag houden en er mag niets aanlopen... ik hoef geen rekening te houden met hobbels en drempels!
Ik zie veren die 70mm verlaging geven... past dat zo maar? Hoe lager de auto, des te harder de bochtsnelheid toch ?!
Ik hoor graag van jullie.
Groet,
Denny
Maximale verlaging Clio 1.8 16V 1992
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Clio 16V met 16 inch velgen 195-40-16 banden...
Loopt geen moment aan ...in de wielkasten
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... lie012.jpg[/img]
De voorzijde verlaagt doormiddel van schroefveren
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... lie013.jpg[/img]
De achterzijde doormiddel van het stellen van de torsieassen
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... lie014.jpg[/img]
Loopt geen moment aan ...in de wielkasten
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... lie012.jpg[/img]
De voorzijde verlaagt doormiddel van schroefveren
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... lie013.jpg[/img]
De achterzijde doormiddel van het stellen van de torsieassen
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... lie014.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
O doen de foto's het niet
Dat ligt er geheel aan hoe je hem gaat wil verlagen ......
Wil je de orginele veerpoten blijven gebruiken dan zal je er geen 70mm verlagings veren tussen kunnen zetten dan moet je een ingekorte veerpoot hebben.
Maar hoeveel deze clio verlaagt is ? Geen idee precies....
Dat ligt er geheel aan hoe je hem gaat wil verlagen ......
Wil je de orginele veerpoten blijven gebruiken dan zal je er geen 70mm verlagings veren tussen kunnen zetten dan moet je een ingekorte veerpoot hebben.
Maar hoeveel deze clio verlaagt is ? Geen idee precies....
Niet dus, als je hem verder verlaagd dan 30 mm gaan de draagarmen omhoog staan en gaat het alleen maar ten koste van de bochtsnelheid.green+ schreef:Hoe lager de auto, des te harder de bochtsnelheid toch ?!
Hij wordt wel wat stabieler op hoge snelheden (200+) als hij wat lager is.
goh.. hoe laag lag die badkuip van jou?Robke schreef:Niet dus, als je hem verder verlaagd dan 30 mm gaan de draagarmen omhoog staan en gaat het alleen maar ten koste van de bochtsnelheid.green+ schreef:Hoe lager de auto, des te harder de bochtsnelheid toch ?!
Hij wordt wel wat stabieler op hoge snelheden (200+) als hij wat lager is.

Volgens mij is het ook zo.. hoe harder geveerd hoe meer je gaat stuiteren als de bocht beetje hobbelig is... Dan stuiter je zo de weg af... Ziet er wel dikker uit..
heeft meer met rolcentra te maken 
