Hee Luitjes,
Ik ben al een tijdje op de achtergrond actief op het forum en ben zeer actief bij de clioclub. Ik loop nu tegen een probleem aan met mijn renault Clio 1.2 16V uit 2000.
De symptomen:
*Auto schokt in alle versnellingen onder de 3500 toeren bij het optrekken
*Stationair draaien op +- 700 toeren
*Stationair schokken en trillen
*De uitlaat ploft constant zachtjes wanneer hij stationair draait.
Waar zou dit probleem kunnen liggen? Ik heb zelf het gevoel bij de elektronische verdeler, de Bougies zijn pas vervangen.
Ik zal me meteen even voorstellen op het forum. Hopelijk kan iemand mij helpen!
Groetjes,
Sjoerd
Opgelost!! Lopen op 3 poten, ontsteking kapot?
Laatst gewijzigd door sj0ertum op zo 27 dec 2009 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
had dat type clio ook al zo'n gedoe met bobines of is dat pas bij latere modellen?
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
dan zeg ik: misschien een bobine?

Bougiekabel zou inderdaad ook nog kunnen....
De bobines hebben de clio's inderdaar meer last van, maar ik hoor dit probleem vaker bij de Phase 2 / 3
Een kerel op de clioclub had het ook over de Lambasonde in de uitlaat die misschien verkeerde waarde's doorgeeft?
De bobines hebben de clio's inderdaar meer last van, maar ik hoor dit probleem vaker bij de Phase 2 / 3
Een kerel op de clioclub had het ook over de Lambasonde in de uitlaat die misschien verkeerde waarde's doorgeeft?
Weet je toevallig nog wat toen de oplossing was dan?Merijn schreef:Deze ook al... Heeft de Twingo van mijn broer ook al gehad en die is van 2000, geloof ik.

Zal overigens wel een D7F blokje geweest zijn in die twingo, hangt er bij mij ook in
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Kleppen (laten) stellen bied de oplossing, kleppen staan te strak waardoor je compressieverlies hebt
Succes !

Succes !
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Dan zou ie hoog in toeren ook wel belabberd moeten lopen en heb je ook wel duidelijk vermogensverlies.Siem schreef:Is een bobineblok waar de bougiekabels aan vastzitten.
Is ws het probleem
Bij die 1.2 16V motoren is dat 1 groot bobineblok ipv 2 aparte, heb die nog nooit stuk zien gaan eigenlijk.
Thx voor alle reacties tot nu toe!
Ik ga morgen even bij Mr. Reno binnen wandelen. Misschien zegt het hun wel iets. Maar het liefst maak ik het zelf of de plaatselijke beunhaas
Daarnaast is het van de 1 op de andere dag gebeurd....Lijkt me sterk dat die kleppen ineens niet meer goed gesteld zijn toch?
Ik ga morgen even bij Mr. Reno binnen wandelen. Misschien zegt het hun wel iets. Maar het liefst maak ik het zelf of de plaatselijke beunhaas

Daarnaast is het van de 1 op de andere dag gebeurd....Lijkt me sterk dat die kleppen ineens niet meer goed gesteld zijn toch?
Ok, Renault en de handelaar waar ik de auto van heb zeggen beide de bobine....Op de clioclub komt het op de bobine neer en hier ook....
Dus ik gok het op de bobine
Is zoiets zelf te vervangen? Ik ben opzich best handig, het is alleen dat ik het soms niet durf omdat ik bang ben nogmeer kapot te maken
Dus ik gok het op de bobine

Is zoiets zelf te vervangen? Ik ben opzich best handig, het is alleen dat ik het soms niet durf omdat ik bang ben nogmeer kapot te maken

Simpel. Een torxschroefje, stekkertje en klaar is Kees. Zoals een collega wel eens zei: "Het is nog minder werk als een bougie verwisselen"
Ik dacht dat Denso een van de betere penbobines is. Ze staan overal te koop ook op MP.
Ik dacht dat Denso een van de betere penbobines is. Ze staan overal te koop ook op MP.
De bobine heb ik intussen vervangen, daar lag het niet aan. Het zijn geen penbobines btw
Ik ben maar eve langs een kennis die automonteur is gereden en die zei dat er een boegie kabel doorsloeg. Dus ff een setje nieuwe kabels besteld....zijn maandag helaas pas binnen door de kerst. Ik hou jullie op de hoogte
Luitjes!!
Het probleem is opgelost, er was een Bougiekabel kapot....
Er was een stuk van de rubberen huls gescheurd....heel raar, leek net of er iets aan had zitten freten.
Maargoed, meteen alle 4 de kabels maar vervangen. Hij loopt weer als een zonnetje
THX allemaal!
Het probleem is opgelost, er was een Bougiekabel kapot....
Er was een stuk van de rubberen huls gescheurd....heel raar, leek net of er iets aan had zitten freten.
Maargoed, meteen alle 4 de kabels maar vervangen. Hij loopt weer als een zonnetje