Opgelost!! Lopen op 3 poten, ontsteking kapot?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
sj0ertum
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 7 jan 2009 13:28
Contacteer:

Hee Luitjes,

Ik ben al een tijdje op de achtergrond actief op het forum en ben zeer actief bij de clioclub. Ik loop nu tegen een probleem aan met mijn renault Clio 1.2 16V uit 2000.

De symptomen:
*Auto schokt in alle versnellingen onder de 3500 toeren bij het optrekken
*Stationair draaien op +- 700 toeren
*Stationair schokken en trillen
*De uitlaat ploft constant zachtjes wanneer hij stationair draait.

Waar zou dit probleem kunnen liggen? Ik heb zelf het gevoel bij de elektronische verdeler, de Bougies zijn pas vervangen.

Ik zal me meteen even voorstellen op het forum. Hopelijk kan iemand mij helpen!

Groetjes,

Sjoerd
Laatst gewijzigd door sj0ertum op zo 27 dec 2009 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bougiekabel misschien?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

had dat type clio ook al zo'n gedoe met bobines of is dat pas bij latere modellen?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Deze ook al... Heeft de Twingo van mijn broer ook al gehad en die is van 2000, geloof ik.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

dan zeg ik: misschien een bobine? ;) :lol:
sj0ertum
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 7 jan 2009 13:28
Contacteer:

Bougiekabel zou inderdaad ook nog kunnen....
De bobines hebben de clio's inderdaar meer last van, maar ik hoor dit probleem vaker bij de Phase 2 / 3
Een kerel op de clioclub had het ook over de Lambasonde in de uitlaat die misschien verkeerde waarde's doorgeeft?
sj0ertum
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 7 jan 2009 13:28
Contacteer:

Merijn schreef:Deze ook al... Heeft de Twingo van mijn broer ook al gehad en die is van 2000, geloof ik.
Weet je toevallig nog wat toen de oplossing was dan? 8)
Zal overigens wel een D7F blokje geweest zijn in die twingo, hangt er bij mij ook in
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nieuwe bobine was de oplossing... :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Kleppen (laten) stellen bied de oplossing, kleppen staan te strak waardoor je compressieverlies hebt :)

Succes !
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Is een bobineblok waar de bougiekabels aan vastzitten.
Is ws het probleem
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Siem schreef:Is een bobineblok waar de bougiekabels aan vastzitten.
Is ws het probleem
Dan zou ie hoog in toeren ook wel belabberd moeten lopen en heb je ook wel duidelijk vermogensverlies.

Bij die 1.2 16V motoren is dat 1 groot bobineblok ipv 2 aparte, heb die nog nooit stuk zien gaan eigenlijk.
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

We hebben ze hier al wel een keer vervangen. Misschien is ie om te ruilen met iemand om te proberen
sj0ertum
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 7 jan 2009 13:28
Contacteer:

Thx voor alle reacties tot nu toe!
Ik ga morgen even bij Mr. Reno binnen wandelen. Misschien zegt het hun wel iets. Maar het liefst maak ik het zelf of de plaatselijke beunhaas :smoke:

Daarnaast is het van de 1 op de andere dag gebeurd....Lijkt me sterk dat die kleppen ineens niet meer goed gesteld zijn toch?
sj0ertum
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 7 jan 2009 13:28
Contacteer:

Ok, Renault en de handelaar waar ik de auto van heb zeggen beide de bobine....Op de clioclub komt het op de bobine neer en hier ook....
Dus ik gok het op de bobine ;)
Is zoiets zelf te vervangen? Ik ben opzich best handig, het is alleen dat ik het soms niet durf omdat ik bang ben nogmeer kapot te maken (F)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Simpel. Een torxschroefje, stekkertje en klaar is Kees. Zoals een collega wel eens zei: "Het is nog minder werk als een bougie verwisselen"
Ik dacht dat Denso een van de betere penbobines is. Ze staan overal te koop ook op MP.
sj0ertum
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 7 jan 2009 13:28
Contacteer:

De bobine heb ik intussen vervangen, daar lag het niet aan. Het zijn geen penbobines btw :wink: Ik ben maar eve langs een kennis die automonteur is gereden en die zei dat er een boegie kabel doorsloeg. Dus ff een setje nieuwe kabels besteld....zijn maandag helaas pas binnen door de kerst. Ik hou jullie op de hoogte
sj0ertum
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 7 jan 2009 13:28
Contacteer:

Luitjes!!

Het probleem is opgelost, er was een Bougiekabel kapot....
Er was een stuk van de rubberen huls gescheurd....heel raar, leek net of er iets aan had zitten freten.

Maargoed, meteen alle 4 de kabels maar vervangen. Hij loopt weer als een zonnetje (Y) THX allemaal!
Plaats reactie