kangoo radio/speakers vragen..

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
cliorsi

Hoi, misschien kan iemand me helpen of heeft ooit hetzelfde “probleem” gehad. Ik heb een Kangoo personenauto uit 2005 gekocht en daar zit een update list radio in met stuurbediening en uitlezing op de radio zelf,dus niet via een display op het dashboard. Heeft iemand enig idee hoeveel vermogen deze radio heeft? Als de auto stilstaat komt er best een redelijk geluid uit de 2 kleine 10cm speakers die in het dashboard zijn ingebouwd maar als ik ga rijden komt hij niet meer boven het windgeruis en bandengeruis uit of ik moet hem zo hard zetten dat ik bang ben dat ik de standaard luidsprekers van Renault(ook hier staat niet op hoeveel vermogen ze hebben) op ga blazen. Nu kan ik wel 2 extra luidsprekers achterin in de standaardopeningen doen,maar ook hier heb ik maar de mogelijkheid om er 10 cm luidsprekers in te doen en ik ben bang dat daar ook niet veel geluid uit zal komen? Of heb ik het mis?Iets in de kofferbak zetten gaat niet,daar ligt het reservewiel (auto is op LPG) de rolstoel van onze dochter en de hond,een Berner Sennen van ruim 50 kilo…..
Zijn er mogelijkheden om iets van een actieve subwoofer onder de stoel te bouwen en is die makkelijk aan te sluiten op de radio? Of kan ik beter een andere radio met meer vermogen kopen met een interface voor de stuurbediening en betere 10 cm luidsprekers dan de standaard die er nu inzitten en zou dit genoeg zijn. Wie o wie heeft hier ook ervaring mee en kan me helpen.
Ik sta open voor alle ideeën en suggesties (~)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Uit eigen ervaring weet ik dat de standaard Renault radio niet echt veel vermogen levert, plaats je een betere radio dan verbetert het geluid vaak meteen al.
Dit was bij mijn Mégane ph1 uit 1999 wel zo, en een vriend van me heeft een maand of 4,5 terug een Ford Ka uit 2004 (of 2005) gekocht en pas een paar weken terug z'n fabrieksradio vervangen voor een nieuwe Pioneer en deze had dezelfde ervaring. :)

De duurdere fabrieksradio's zijn vaak wel de moeite waard.
Ik zou het gewoon stap voor stap proberen, dus eerst de radio vervangen, dan daarna eventueel de luidsprekers door betere exemplaren.. Und sofort..
cliorsi

ok,dat is wel een optie dan,als iemand me dan evt kan helpen:
ik ben op zoek naar een interface voor de stuurbediening van een kangoo van 12-2005
ik heb een update list radio met uitlezing op de radio zelf
het maakt niet uit voor wat voor een merk de interface is,
sony,kenwood pioneer ect
als hij maar werkt en je de radio gewoon kunt blijven bedienen via de stuurbediening
prijs komen we wel uit :smile:
Plaats reactie