joint de cullasse r5 gtt

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

heb mijn join de cullasse ongeveer 15 maand geleden vervangen

maar heb vandaag terug gemerkt dat die weer koelvloeistoef langs de uitlaat weer uitgooit

hoe kan da? heb er ongeveer 17500 km mee gemaakt

heb die met origenele druk ingereden en heb na 7maand verhoogd naar 0.9 en groep A carb opgezet

heb wel een dikke koppaking gestoken een 1.9mm dus daaran zal da niet liggen

mvg angelo
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Een "joint de culasse" is een turbo???


lucht of water gekoeld?
Misschien een probleem in smering/koeling???


EDIT: lama....google is your friend! :D
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

nee de turbo lekt niet dus daarom

die schuimt ook niet overdreven of bubbelen maakt ook geen druk op het circuit van de water

begrijp het niet
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

toevallig geen slang lek?
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

nee die zijn allemaal even oud
er komt alleen uit de uitlaat en nergens anders.

heb altijd beetje last gehad van condens

maar heb potje vol gedaan 1week geleden en vandaag stond die half vol

maar als ik die stop terg opendoe komt die terug op de plaats hoe ik die heb gevult
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

misschien je kop niet helemaal fris meer?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Of koppakking weer kapot
Of kop gescheurd

Kop moet er toch weer vanaf, en kijken wat de oorzaak is. Pingelen wellicht?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nix aan de hand zo te lezen. met warme motor staat het water pijl altijd lager he vanwege de druk door de warmte.

beter ontluchten en waterdamp komt bij koude motor altijd wat extreem uit de uitlaat bij een gt

gewoon eerst lekker gaan rijden, en als de waterpijl met koude motor ook lager staat is er pas wat aan de hand.
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

nja ik weet maar die trekt heel zijn water circuit ook dicht

en de moter pingelt precies ook de kleppen tikken plots overdreven hard
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

heb net eens tegoei ontlucht

en de darm trekt wel nietmeer vacum ofzo maar toch lost die nog altijd een beetje koelvloeistof ook als die warm is
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

maar je potje daalt toch altijd in niveau als er druk opstaat wanneer de motor goed op temp is?

Wanneer deze afkoelt verdwijnt de druk en zal het niveau weer stijgen/terugkomen op peil...?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja dat doet hij ook echt. een gt,

en de bovenste slang van de radiator kan wat samen knijpen bij een koude motor door een beetje onderdruk door de koude water systeem en omdat de onderste slang wel aan gezogen wordt door de pomp. Orgineel hoord er ook een spiraal in volgens mij maar die heb ik nog nooit gezien.

waarom denk je dat er koelvloeistof uit de uitlaat komt? als dat zo is dan moet er zeker een slang gaan ploffen om dat er dan ook uitlaatgas in de water circuit kan komen. en dan heb je ook zeker een plons water in je olie.

dus ik denk dat er niets aan de hand is. (Y) eerst maar weer eens klepjes gaan stellen. (~)
Plaats reactie