Hi,
Heb een renault megane, Hatchback, 1996.
Sinds twee dagen heb ik last van gerammel onder de auto, alsof er metaalachtige voorwerpen onder de auto zitten die aan het rammelen zijn.
wanneer de auto koud is, en ik de auto dus net gestart heb, is er niets aan de hand. na een rit van ongeveer 5 minuten en langer begint het gerammel.
wanneer de auto rammelt, en ik met mijn hand de uitlaat dicht maak, wordt het rammelen erger.
wanneer de auto gekoeld is, en ik de auto weer start is er niets aan de hand. tot die natuurlijk weer warm wordt.
hoop dat iemand dit herkent, en mij kan vertellen wat er aan de hand is.
groeten,
Gerammel links onder de auto.
-
je zegt het zelf al, je uitlaat, zodra deze heet wordt zet deze uit en zal waarschijnlijk ergens tegenaan rammelen. vooral bij gas los en weer gas geven waarschijnlijk. kijk er maar is onder en zoek naar evt. inschuurplekken op de uitlaatpijp of kijk gewoon waar de uitlaat dicht langs loopt(de achteras bijvoorbeeld).
misschien heb je wel gewoon een gescheurd uitlaat rubber.
misschien heb je wel gewoon een gescheurd uitlaat rubber.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Als het een 1.6e motor betreft dan is het waarschijnlijk de katalysator, het binnenwerk laat dan los en gaat rammelen..
Geluid wordt erger nadat ie warmer wordt omdat de katalysator dan iets uitzet.
Geluid wordt erger nadat ie warmer wordt omdat de katalysator dan iets uitzet.
Bedankt voor de reacties,
Het is inderdaad een 1.6e motor.
Indien dit het geval is, is het dan noodzakelijk om de kat te vervangen of kan ik er gewoon mee doorrijden.
het gerammel is op zich niet echt hinderlijk, is gewoon aanwezig.
groet
Het is inderdaad een 1.6e motor.
Indien dit het geval is, is het dan noodzakelijk om de kat te vervangen of kan ik er gewoon mee doorrijden.
het gerammel is op zich niet echt hinderlijk, is gewoon aanwezig.
groet
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Je kunt er gewoon mee rijden maar de kans bestaat wel dat ie verstopt raakt, dat merk je wel aan het ontbreken van vermogen tegen die tijd.. maargoed, in beide gevallen moet je de katalysator vervangen.
Ik vind het zelf een rotgeluid maargoed, je kunt er mee doorrijden
Ik vind het zelf een rotgeluid maargoed, je kunt er mee doorrijden

hi
wil hierbij laten weten hoe het nu gaat.
het gerammel werd steeds erger, en daarom ben ik vandaag met mijn auto naar garage geweest.
Het is inderdaad de katalysator is. met een plastic hamer heeft de monteur op allerlei delen van de uitlaat geslagen. en toen hij op de katalysator sloeg, ontstond het gerammel.
hij had een tweede handse katalysator, en wilde die wel eronder zetten voor 100 euro, maar dan wilde hij wel de oude katalysator houden.
ik wilde dit niet, ga nu een nieuwe (135 euro + 5 euro verzend) van internet bestellen. (de oude katalysator is toch wel meer waard dan 35 euro?)
laat wel weten of dit het probleem geholpen heeft.
Groet
wil hierbij laten weten hoe het nu gaat.
het gerammel werd steeds erger, en daarom ben ik vandaag met mijn auto naar garage geweest.
Het is inderdaad de katalysator is. met een plastic hamer heeft de monteur op allerlei delen van de uitlaat geslagen. en toen hij op de katalysator sloeg, ontstond het gerammel.
hij had een tweede handse katalysator, en wilde die wel eronder zetten voor 100 euro, maar dan wilde hij wel de oude katalysator houden.
ik wilde dit niet, ga nu een nieuwe (135 euro + 5 euro verzend) van internet bestellen. (de oude katalysator is toch wel meer waard dan 35 euro?)
laat wel weten of dit het probleem geholpen heeft.
Groet
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
een oude, kapote katalysator zal weinig/niets waard zijn ben ik bang
maar goed je hebt dan wel voor 35 extra een splinternieuwe
maar goed je hebt dan wel voor 35 extra een splinternieuwe