Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Gast

Ik haal met mijn 5 gtt zo 1 op 12 maar meestal wel 1 op 11 a 10. En dan rijdt ik meestal nog rustig en maak niet echt heel veel gebruik van de "turbo-boost".

Ik vroeg me af wat het verbruik is bij de andere 5 gtt rijders hier.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

de mijne rijdt 1:11 als ik relaxed rij en 1:8 als ik lig te blazen maar boeit dat iets vraag ik me dan af :smile: ?

Als het tankje leeg is moet hij weer vol :lol:
Goof

Zeker de laatste tijd veel stadsverkeer en zover ik nu kan overzien in de stad toch snel ong. 1:6, 1:7.

Snelweg durf ik ff niet te zeggen.
Sinds laatste APK is carbarateur wat afgesteld geweest.
Sindsdien geen volle tank meer getankt omdat het rubber van het benzinevlotter (vlottertje van de sloop en waarschijnlijk oud rubber) de tank niet goed afsloot.
Gevolg is dat alles meer dan 38 liter er uit loopt (aan de bovenkant!!).
Inmiddels nieuw rubber ingehangen en eergister tank weer 's volgegegooid.
Na zondag kan ik waarschijnlijk weer exacter zeggen wat het verbruik is.
Gast

Nee in pincipe maakt het niet uit, maar ik wou gewoon even zeker weten of ik niet een abnormaal verbruik heb of zo. Maar dat valt dus wel mee gelukkig.
Als ik flink aan het blazen ben dan lukt 1 op 8 inderdaad ook wel (gheghe, alsof het een prestatie is, een milieufiguur zou dit eens moeten lezen haahha).

Grz Marius
Michel S.
Contacteer:

Ik weet nog niet wat het gebruik is van de witte GT wat ik maandag gemaakt heb. Van mijn Blauwe GT, welke ik nu in orde ben aan het maken, was het gebruik gemiddeld 1:12 met flink doorrijden. Op de autobahn haalde die toch wel 1:16 a 1:17. Was echt lekker zuinig. Maar ik denk dat ik nu de zuinigste GT van allen heb. Ik geloof het zelf nog bijna niet. Ik heb hem hellemaal volgegooid tot aan de Nok. Ik heb nu 440 KM met de tank gereden en hij staat nu pas op de helft. Het metertje doet het zoals het moet(dat weet ik zeker). Ik moet er wel bij zeggen dat dit echt de beste motor is wat ik ooit ben tegengekomen. De vorige eigenaar was een man van een jaar of 40. Hij had de auto nieuw gekocht en altijd normaal ermee gereden. Eerst goed warmrijden enzo voordat hij ook maar een dotje gas gaf. Altijd de onderhoudsbeurten volgen enzo. Helaas had zijn auto in een flinke hagelbui gestaan en was dus niet meer moedersmooiste. Ook had hij de bumper voren een beetje aan gort gereden. De koppaking was hem gesneuveld en daarom heb ik hem voor 500 piek gekregen. Nieuwe koppakking erop en nu ben ik hem aan het inrijden. Dus ben benieuwd wat het totaal gebruik is. Hoop dat deze zuinigheid aan blijft houden.

Groetjes
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Als het metertje eenmaal over de helft is dan gaat de laatste helf altijd erg snel, is mijn ervaring!
Tjabel
Car: Alpine/5gtt/16v
Contacteer:

Als je een gtt rijd moet je niet naar het verbruik kijken!GAS!!
En als die begint te stotteren mot je tanke!
En trouwens 9 van de 10 keer is de meter toch verrot!(GEINTJE JONGENS)
Goof

Zie hier toch verbruiken voorbij komen waar mijn wenkbrauwen toch lichtelijk van plaats veranderen;
Volgens mij is tie van mij nie zo zuinig (meer)!
Gast

Ja sorry hoor maar 1 op 16 a 17 dat kan ik gewoon niet geloven ( het is toch een 5 gt turbo neem ik aan)
Je mag blij zijn als iemand dat haalt in een modern 1.2'tje van welk merk dan ook, met multipoint injectie ofzo.

Maar goed, als jij het zegt. (Misschien ben ik wel te jaloers :wink: )
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ja een gemiddelde van 1:10 is normaal. bij lange afstanden op een tank van 43l( ex7l reserve)red je misschien als je geluk hebt 600 km maar dan geef je weining gas , en met doorrijden wil ie bij 390 km al lekker het rood in gaan ,oeps das met die benzine prijzen niet echt leuk maar hobby mag geld kosten ,toch ?
Michel S.
Contacteer:

1:16 was bij mijn blauwe echt een reeele waarde. Wel op de autosnelwegmet een snelheid van 120 en af en toe doortrekken tot 170. Misschien had ik het gelukdat die van mij goed en zuinig was afgesteld.

groetjes
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

het is inderdaad mooi zelfs beter dan de orginele fabrieks opgave .nou lekker houden zo het spul is duur zat
Gast

Ja das toch wel heel releksed dan.

Ik zit ongeveer op hetzelfde verbruik als jij, Haas, denk ik.
Goof

Volgens mij heb ik het wel Žs eerder gevraagd, maarre,
WAT tanken jullie??

Super plus (dus ongelood maar octaan 98!) of supersuper??
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Super Plus 98 ongelood tank ik.
Goof

me 2
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Lekker belngrijk wat een 5je verbruikt.
Als mensen vinden dat een 5je teveel gebruikt dan moeten ze maar een Golf GTD :-*
, Diesel dus gaan rijden, dan rij je plus/minus 1 op 19.
Maar ja het is maar wat je wilt! Ik in ieder geval geen GTD :-* met 300.000 KM op de teller!
Gast

Super 98 met loodvervanger
Pieter
Contacteer:

Super 98 met loodvervanger
Michel S.
Contacteer:

Ok daar gaan we. Ik tank bleifrei ron 98 en gooi daar loodvervanger in. Gisteren weer gaan tanken en ik weet dus nu het gebruik van het witte 5je. ik haal 660 KM met 47 liter. Dat is lekker 1:14. Dat is wel mooi voor stadverkeer. Ik heb met deze tank op 80 km na alleen maar binnendoor gereden. Ook heeft de auto een 45 minuten gewoon stationair gelopen met deze tank. Dus het verbruik ligt rond 1:14 met een normale rijstijl. Deze week gaan we kijken voor een ander 5je in zwolle voor mijn broer. Dan weet ik ook wat die verbuikt op de snelweg.

Groetjes
Gast

Net weer getankt, 440 km op 38,5 liter, wat dus neerkomt op 1:11,4 . Daarbij zit 160 km lang snelweg rijden met constant 150 kmh. Valt dan nog wel weer mee.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Marius,

Wat voor een vijfje ga je bekijken in Zwolle?
Ik wil wel een eerste screening voor je doen, want ik woon in Zwolle.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Gast

Oh,

ik zou bij van Renselaar Cars nog een keer gaan kijken naar een R5 gtt met 80000 op de teller. Maar ik ben er niet echt supergeinteresseerd in hoor dus je hoeft er niet speciaal moeite voor te doen, wel superbedankt voor het aanbod!
Maar je kan altijd even gaan kijken natuurlijk als je tijd hebt en ons op de hoogte brengen, misschien zijn er nog meer geinteresseerden!

Btw, de eigenaar kan je mailen op peter@compel.nl voor info. Zijn gtt staat bij van renselaar omdat hij hem daar heeft in geruild op een clio williams.
Laatst gewijzigd door Gast op zo 6 mei 2001 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel S.
Contacteer:

Ik wilde zaterdag ook met mijn broer gaan kijken naar die zwarte in zwolle. Wij zijn wel heel erg geintresseerd, maar helaas is het zaterdag niet gelukt. Dus we gaan deze week nog eens proberen als het lukt, en als hij dan nog daar staat.

mzzl
Anonymous

Vandaag naar nijmegen 1:11 gereden Pfffffff
praat ik over snelweg rijden :wink:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ikke ook niet erg zuinig gereden, slikslik!

Maar ja we hebben het er al over gehad he, een hobby mag gled kosten! :lol:
Goof

Ook ik weet meer, op terugweg Nijmegen getankt.
Lapje brande ff-tje, maar metertje stond inmiddels horizontaal.

Van de week volgegooid, 380 km gereden, 70 km stadsverkeer rest snelweg.

Ging nu 43,4l in, maakt volgens mij 1:8,75

En hoeveel gaat er totaal nou in, ik dacht 55l of is het 50l?
Laatst gewijzigd door Goof op zo 6 mei 2001 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

48 liter gaat erin, ik had mijn type 1 helemaal leeggereden (slik), ging 48 liter superplus in voor fl 135 aaaaaargh

Ja leaserijder, niets gewend :smile:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Michel S.
Contacteer:

Zoals jullie misschien gelezen hebben wilde ik naar zwolle rijden om te kijken naar die Zwarte GT Turbo bij renselaar cars. Kan iemand mij hier meer over vertellen. De eigenaar zei dat hij niet hellemaal meer strak was, maar dat die wel nog goed reed. heeft iemand deze auto misschien al eens van kortbij gezien, en kan mij daarover meer vertellen??

groetjes
jnjansen_r5gtturbo

Ikkke tanke super 98 met loodvervanger en heb vandaag naar nijmegen getankt en kwam toe op een verbruik uit van 1:11,8 en dat was met snelweg en stadsverkeer, moet zeggen dat het me weer meevalt, normaal zit ik rondt de 1:10 en om nou te zeggen dat ik erg rustig heb gereden, NEE NIET ECHT!!:lol::lol:

De mzzl, Jeof
jnjansen_r5gtturbo

On 2001-05-06 23:51, Chris wrote:
Jeof, je telefoon doet raar, ik belde net en je nam op maar reageerde niet, lees ff Maasvlakte meeting!
Mazzel!
Nou chris ik heb helemaal geen telefoon gehoord en ook niet opgenomen, had je wel het goeie nummer gebeld?????

De mzzl, Jeof
jnjansen_r5gtturbo

Misschien zijn het mijn broertjes geweest die ff met hun poten aan met telfoon hebben gezetten toen ik ff lag te pitten, want ik zie dat je om een uur of tien hebt gebeld vanaf je huis??, dus alles is nu duidelijk, voor mij althans:lol:

mzzl, Jeof
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik had inderdaad vabaf thuis gebeld, was verder niet belangrijk, alleen even over gisterochtend dat ik je berichtjes niet had gelezen! Dus dat jij niet wist waar je naar toe moest rijden.
Anonymous

mijn tank kan in 300 km leeg zijn maar dat is dan rustig warm rijden en dan 280 km heel veel :lol: :lol: :lol: maar meestal rij ik ongeveer 450 km op een tank maar toen naar Duitsland was het 550 km maarja leeg is leeg dus weer een nieuw tankje peut
Plaats reactie