Eindelijk een Clio!

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Zo, even een voorstelling om erbij te horen :p

Mike is de naam; Enkelen van jullie kennen mij al van gezicht, was aanwezig op de Ter Apel meeting en het onofficiele ringweekend (!). Reed destijds samen met Geert mee in zijn willie, maar hopelijk zal het de volgende keer andersom zijn ;)

Dus..

Vorige week mijn 1e renault gekocht.. Een good looking 16v uit 1991 voor 750,- met 196xxx op de klok. Tijdje geleden overnieuw gespoten en het één en ander aan gedaan. Maar heb voor mijzelf al een puntenlijst van 25 todo dingetjes. Minor Details vooral. De meeste onderdelen haal ik, en vervangen we @ de garage van Martijn Kool (thx)

Alweer genoeg geleutert,

Pics uit 2008, van 2 eigenaren geleden, niet veel veranderd ondertussen:


[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QJDUS7HE.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4U8SQ4OE.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6AAFHMQV.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7NA4QLX7.jpg[/img]



overigens behandelt geert de auto alsof het zijne is, uit snelheidsoverwegingen meteen zoveel mogelijk troep incl. de achterbank eruit :D en terecht ook.


De dader in kwestie:
[img]http://img33.imageshack.us/img33/5007/25082009118.jpg[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

welkom. Net ding (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

He Welkom!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Welkom hier ! leuke Clio :)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Welkom @RTC, en veel plezier met deze netjes ogende Clio 16v (Y)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

hey haal je die foto's met mij erop even weg!?! :gun:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zeikwijf. Ga die willi nu maar eens verlagen, die kw schroefset is zn geld niet waard zo, met je standje jeep.


net bakkie hoor mike..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geert schreef:hey haal je die foto's met mij erop even weg!?! :gun:
Jemig, jij helpt ook iedereen aan een Clio? nog even en je kunt de Clio Cup organiseren in Rijssen :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef:
Geert schreef:hey haal je die foto's met mij erop even weg!?! :gun:
Jemig, jij helpt ook iedereen aan een Clio? nog even en je kunt de Clio Cup organiseren in Rijssen :p
Ja he, vooral op zondag. Plek zat daar op zondag :grin:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nee hoor dan zitten alle parkeer plaatsen bom vol :lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

goed bezig daar mannen (Y)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Nette Clio, veel plezier ermee, enne plaats die lijst even, altijd leuk om te zien waar je mee bezig bent....

enne in Rijssen zit toch de CRS Clio Rijssen Sportives :smile:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Martijn Kool schreef:
Ronald1916V schreef:
Geert schreef:hey haal je die foto's met mij erop even weg!?! :gun:
Jemig, jij helpt ook iedereen aan een Clio? nog even en je kunt de Clio Cup organiseren in Rijssen :p
Ja he, vooral op zondag. Plek zat daar op zondag :grin:

Binnenkort in Rijssen meer clio's dan kerken :P
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Hessel schreef:Nette Clio, veel plezier ermee, enne plaats die lijst even, altijd leuk om te zien waar je mee bezig bent....

enne in Rijssen zit toch de CRS Clio Rijssen Sportives :smile:
pf dr zit van alles tussen, de kleinste puntjes zijn genoteerd.. de helft is trouwens al afgehandeld..

Nieuwe remmerij
uitbalanceren
ori luchtfilter
klokkenspel in dash
oliefilter
koelvloeistof
catvervanger
hitteschild
angeleyes eruit, ori erin + geel
distributieriem?
bumpers vast
bovenkant dashbord
kaartenbakken
stuurklepje
stabilisatorstang?
computer/chip
sleutel bij laten maken
luchthapper motorkap vastzetten
schroef achterklep indraaien
ori draaiding voor de krik
lijst achterklep
abs kabel
Nieuwe LV lager
2 nieuwe fuseekogels
stuurklep
ruitenwisser voor





Om de boom heen klappen
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

hoe is het in Rijssen??, beetje stil hier! :smile:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Mensen,

Vanmiddag een megane f7r blok opgehaald om te plaatsen in mijn fase1 clio.. Het spruitstuk kreeg ik erbij en vind ik toch wel erg interessant voor op mijn f7p kop...

Weet iemand in hoeverre deze in een clio1 past? zo te zien verschilt de hoek van de downpipe en moet ik een gat maken/lassen voor de lambda..

Krijg Verder geen gedonder met bijv de aandrijfas of baksteun?

[img]http://img513.imageshack.us/img513/5735/29012011356.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Denk dat het wel moet gaan, aandrijfas komt op dezelfde plek de bak uit als bij de clio's, dus dat zal wel geen probleem zijn.

Watvoor kop ga je op het blok zetten, williams kop? Of ga je de bobinerij van het meganeblok meenemen?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

het wordt zijn huidige f7p kop maar dan met piper 270 nokkenassen. Wordt weer een leuk projectje.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Geert schreef:het wordt zijn huidige f7p kop maar dan met piper 270 nokkenassen. Wordt weer een leuk projectje.
ben al lekker gangs met strippen (Y)

Denk dat ik er gewoon voor ga Geert. de katvervanger moest toch al verlast worden omdat deze de willi downpipe net-niet tegen de as aan liet komen..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lekker gangs? Wel even ABN blijven ja :p

Wat gebeurt er met die meganekop dan? Of is dit een gevalletje distririemschade?
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Steven schreef:Lekker gangs? Wel even ABN blijven ja :p

Wat gebeurt er met die meganekop dan? Of is dit een gevalletje distririemschade?
Hehe my bad. dat twents zit er in gebakken.


Ik heb me laten vertellen dat dit blok lopend uit de auto is gehaald en gezien de verkoper vertrouw ik er volledig op. Ik heb de krukas al een paar slagen rond gedraaid en dat ging soepel zonder tikken (dat is toch aardig representatief?)

Kop gaat de verkoop in..
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Bij baaf vandaan zeker ?
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Jochem de Haas schreef:Bij baaf vandaan zeker ?
Je bedoelt waar het blok vandaan komt?

Nee, heb hem gehaald bij een particulier in Berhem.. hij heeft nog wel meer spul staan waaronder koppen e.d. Marktplaats: f7r, plaats bergem..
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja ik bedoelde het blok....
O okee dan zat ik er naast :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Alleen die EGR aansluiting moet je dan effe dicht zien te krijgen als je dat spruitstuk op een f7p gaat hangen lijkt me.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Plaatje er op en bakken maar......ik denk dat het wel goed komt Tom.

Dat spruitstuk ziet er trouwens wel beetje spaghetti uit :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Het liefst draai ik er gewoon een dikke bout in en klaar. het is alleen een aardige dikte met erg fijn schroefdraad. Anders inderdaad dichtblaffen..

Bij die bewegelijke koppelstukken zit trouwens aan 1 kant het 'gaas' los. Is dit essentieel?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Een megane kop heeft toch (veel) grotere kleppen als die van een clio? Dus waarom dan gaan voor een clio kop?

Nokkenassen voor een megane of clio zal het verschil niet inzitten, behalve als je ze hebt liggen.

ben benieuwd waarom je het zo doet.

gr.Gerald
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Omdat de ontsteking bij een megane blok heel anders is gerald, en dan moet je de kop aanpassen omdat anders je rotor er niet op kan.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

en het voordeel van de megankop weegt dus niet op tegen de kosten in feite. :wink:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

de rotor passend maken is nog wel het makkelijkst. Het inlaat spruitstuk past ook al niet en de megane nokken assen zijn super tam. Het weegt allemaal niet echt op tegen 2mm grotere kleppen imo.

F7p kop met piper 270 cams geeft uiteindelijk meer vermogen en is plug&play.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als de kop er toch af is, kun je die dan niet beter laten aanpassen? Die F7P kop, bedoel ik. Is goedkoper en makkelijker, lijkt me.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De flow van een Megane kop is wel een heel stuk beter, het schijnt dat het originele inlaatspruitstuk van de Megane ook past als je een stuk aan de binnenkant van de motorkap wegslijpt.
Ik zou zeker voor de Megane kop gaan met standaard F7P nokkenassen en klaar ben je.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

De megane kop met inlaat spruitstuk gebruiken is lastiger dan het klinkt. Volg jacques 19 topic maar eens.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Robke schreef:De flow van een Megane kop is wel een heel stuk beter, het schijnt dat het originele inlaatspruitstuk van de Megane ook past als je een stuk aan de binnenkant van de motorkap wegslijpt.
Ik zou zeker voor de Megane kop gaan met standaard F7P nokkenassen en klaar ben je.
Dan komt het er nog op neer dat ik het inlaatspruitstuk moet gaan verbeunen om het ori gasklephuis te kunnen monteren. Deze lijkt me vereist ivm alle sensoren e.d.

+ daarbij, kheb een kevlar motorkap in de originele vorm + 'kreukelzones' die ik graag heel houd :)
Plaats reactie