R5GTT turbodruk verhogen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
M.I.Bbe

Hey,

Heb een vraagje. Ik heb een standaart R5 GTT. Nu zou ik daar de turbodruk van willen verhogen met de orginele turbo.Later ga ik me een grotere turbo en nog wat onderdelen aanschaffen maar verlopig nog niet. Met wat moet ik dan allemaal rekening houden en hoe hoog kan ik met een orginele turbo gaan?En wat moet er allemaal aangepast of vervangen woreden? Moet ik dan ook een grotere sproeier in de carbu zetten? Heeft iemand dat al gedaan?

Wouter
GerryTT

Ik zou beginnen met een "groep A" carberateur, IC verstevigen(ty-rap er omheen of een FMIC), een benzinepomp met een grotere opbrengst en de elbow en downpipe vervangen voor exemplaren met een grotere diameter. Boven de 1bar houd het wel op met de originele turbo.
Houd er ook rekening mee dat het blokje waarschijnlijk al wat kilometers achter de kiezen heeft en niet zo fris meer is. Ook is de koeling meestal niet zo best meer dus een aparte oliekoeler en een grotere radiateur zijn ook geen overbodige luxe.
Tom
Moderator
Car: MB

ik zou beginnen dat ding 100% goed te maken alvorens enkele updates te doen (veel oudere auto's zijn al veel gebaat bij een groot onderhoudsprojectje) Bij de meesten zijn de zakken dan al leeg kom je er meteen achter wat tunen kost en hoe betrekkelijk weinig het oplevert :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
M.I.Bbe

Auto heeft wel juist een groot onderhoud gehad . Ook een nieuwe koppaking. Wat er ook opkomt is een open luchtfilter die heb ik al liggen en ook een kopere radiator die heb ik ook liggen . Dan ga ik ook een 2,5inch downpipe bestellen met een 2 1/4inch rvs uitlaat tot vanachter. In de toekomst ben ik wel vanplan een grotere turbo , andere nokkenas en nog van alle spul te kopen maar velopig ga ik de orginele turbo laten zitten. Dus als je de turbodruk naar 1bar verhoogt moet je carburator aangepast worden naar meer benzine? Wat moet er dan juist gebeuren met de carbu? En moet je ook een sterkere benzinepomp monteren? En ben ik nog iets vergeten?
Abel
Über-Spammer

Je kunt zonder aanpassingen de druk op 0.9 zetten. verstandig is om er iets grotere hoofd sproeier te monteren. Dan kun je ook op 1 bar zetten. Hoofd sproeier op 1.35 mm boren is vaak groot genoeg, anders even testen met een wideband lambda sonde
Plaats reactie