Originele katalysator leeg gemaakt, wat nu?!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Heb dus een originele katalysator van de 16v geheel leeg gemaakt, zit niets meer in.

Maakt het nou veel uit voor de uitstroming van uitlaatgassen om er een recht pijp in te lassen of kan ik het zo laten...

Alvast bedankt weer voor de reacties.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Rechte pijp erin is wel het beste ja, als je er nou een flink geperforeerde pijp met wat dempingswol eromheen perst, heeft het nog een mooie extra functie. Of je moet dol zijn op snerpende herrie :p
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Wat voor pijp kan ik het beste gebruiken, heb hier allemaal gegalvaniseerde stalen pijp. misschien beter een stuk rvs gebruiken?!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dan moet je voor het mooi met een overgangselectrode lassen, RVS plak je niet zomaar aan gewoon staal namelijk.

Gegalvaniseerd liever niet, kan wel, maar de te lassen delen moet je wel ff netjes kaalmaken.

Je kan ook gewoon de flenzen namaken en die op een stuk pijp lassen, waarom zou je dan nog die kat eromheen willen.
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Nou ik wil er eigenlijk heet het jaar mee rond rijden (mits het volume het toelaat), ik wil niet voor "lul" staan als ik een keer word aangehouden en ze zien er een recht stuk rvs op zitten, dan willen ze vast de rest van de auto ook checken.

vandaar..

[edit]
ik lees net elders dat je uitlaat geluid zo rond de 25% toeneemt.. dat zou in mijn geval niet echt lekker zijn (te hard)... zit nu op mijn werk stieken een pijp met gaten voor dempings materiaal in de kat te maken, hohoho hah :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

je moet m gewoon laag genoeg leggen dat ze er niet onder kúnnen kijken.....

Boeie, is een katvervanger zo verboden dan? Denk niet dat meneer agent zijn nette broekje vies wil maken aan de straattegels..
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Haas schreef:je moet m gewoon laag genoeg leggen dat ze er niet onder kúnnen kijken.....

Boeie, is een katvervanger zo verboden dan? Denk niet dat meneer agent zijn nette broekje vies wil maken aan de straattegels..
Ik zou toch uitkijken. Milieu staat tegewoordig hoog aangeschreven en als je iets doet wat instrijd is met de wet, begint het gezeur. Op je kenteken staat U9, dus met kat. Met een lege kat, gevuldt eventueel glaswol en geperforeerde pijp erin, kun je je nog van de domme houden. Maar met een pijp met 2 flenzen val je door de mand.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Haas schreef:je moet m gewoon laag genoeg leggen dat ze er niet onder kúnnen kijken.....

Boeie, is een katvervanger zo verboden dan? Denk niet dat meneer agent zijn nette broekje vies wil maken aan de straattegels..
Dat denk je.. ik ben ook al eens aangehouden voor een gewone controle omdat ze verder weinig te doen hadden.. ze konden blijkbaar niets vinden, ze staken eerst nog een discussie aan over dat de gele mistlampen niet mochten maargoed.. dat was een beetje sneu natuurlijk :p

Verder ging ie uiteindelijk met de kop plat op de grond liggen om een poging te doen om onder die lage 19 te kijken.. mwoah.. er zit wel een katalysator onder zegt ie :P terwijl ie naar een leeggeslagen kat. keek met een pijp er doorheen :D

Ik zou dat dus ook echt niet doen, zo'n buis met 2 flenzen er aan.. met een beetje pech nemen ze je kentekenbewijs in en kun je voor een herkeuring naar de RDW, da's opzich niet zo'n ramp als ie verder aardig origineel is.. maar des te meer als je er werkelijk alles aan verspijkerd het wat er onder zit.. ding wordt gewoon gekeurd op typegoedkeuring.. en alles wat niet origineel is geeft dan een probleem.

Ik heb tegenwoordig een katvervanger van Devil er onder en die ziet er wel redelijk uit als een katalysator, verder ben ik geen voorstander van een lege kat zonder buis, dat klinkt zo verschrikkelijk blikkerig.. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hoe vaak kom je nou een agent tegen die op zoek is naar een Kat? :~
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Zit er bij een clio 16v zoiezo geen dubbele flens om de kat, volgens mij wel.

Maargoed, staalwol, pijp met gaten, ik ga het gewoon proberen weg te werken in de originele omkasting.

Komt wel goed denk ik ;)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tom schreef:hoe vaak kom je nou een agent tegen die op zoek is naar een Kat? :~
Naja, het hoeft er maar 1tje te zijn he :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Tom schreef:hoe vaak kom je nou een agent tegen die op zoek is naar een Kat? :~

Dat doet de brandweer toch meestal??
R5GTT. Drive it like you stole it
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Tom schreef:hoe vaak kom je nou een agent tegen die op zoek is naar een Kat? :~
Naja, het hoeft er maar 1tje te zijn he :)
Ik heb er in 4 jaar met de Williams en een paar politiefuiken nog nooit gezeik mee gehad.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

In het westen in het drukker omdat daar alle criminelen zitten. Hier hebben ze de tijd om alles eens rustig te controleren ;)

Ik was donderdagavond al weer aan de beurt, weer een vette boete (Y) Voor die 500 euro in de laatste 3 maand had ik wel andere dingen kunnen doen...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

500? |:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

150 + 150 + 107,98
Hmm, naja 407,98 dan...

Al was die van donderdag wel volledig terecht... :~ Al had het wel weer een reden.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Lag je weer ergens op 1 spiegel :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nee niet eens, al had met die snelheid en actie wel gekunt. Maar dat is niet iets om hier te posten.

Anders lijk ik weer de aso :grin:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hoezo lijken?
Iedereen weet ondertussen wel dat je een grote aso bent, lijkt wel verband te houden met een grote neus ofzo...... :lol: (0)
Dat zijn vaker van die aso's...... >)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

50% van de zwarte strepen op de wegen in zwolle komt van al die leen-lease-auto's heb ik al ervaren.

dus aso ben je al, nu dien je er zelf nog achter te komen :P

vertel maar, wat nu weer?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

- 80 --> 180
- Dubbele doorgetrokken streep
- Verdrijvingsvlak

Moet er nog een verhaal omheen?

Verder doe ik niet aan zwarte strepen, enkel met die Snolf aangezien die behoorlijk last van overstuur had ;)

*edit*
Maar dit topic ging ergens anders over, welliswaar ook illegale dingen maar toch net iets anders.

Mocht je toch benieuwd zijn naar bovenstaand verhaal dan moet je morgen maar eens vragen...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ben je toch flink gematst zeg (0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zou de reden er gewoon bijzetten Tim, niet dat ie veel goedpraat, maar ik heb er wel begrip voor.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zeker achterna gezeten door een paar flink geschapen negerts :lol: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Steven schreef:Ik zou de reden er gewoon bijzetten Tim, niet dat ie veel goedpraat, maar ik heb er wel begrip voor.
Daar heb je mogelijk wel gelijk aan ja. Al sloeg de actie eigenlijk ook echt nergens op...

Ik zat donderdagavond thuis en m'n ouders waren richting het ziekenhuis gegaan vanwege m'n opa die daar al lang lag. Gewoon een bezoek.
Toen kreeg ik een telefoontje van m'n oma dat ze met grote spoed naar het ziekenhuis moest omdat ze gebeld was dat het heel erg slecht ging en dat het wel eens heel snel afgelopen kon zijn met m'n opa.

In de emotie dus op weg naar de woonplaats van oma dingen gedaan die niet door de beugel konden... "iets te hard" maar waar ik uiteindelijk een boete voor gehad heb is de doorgetrokken streep en over een verdrijvingsvlak gereden op het moment dat er politie tegemoet kwam. Die reden vlak achter een bestelbusje waardoor ik ze niet zag (0)

Ik zag ze na die actie al keren dus ik heb het gas maar los gelaten en vast m'n richtingaanwijzer aangezet om te stoppen bij een parkeerplaats.

Na uitleggen van de actie en waarom was het ze helder, kreeg toch een boete voor het verdrijvingsvlak en na het snel noteren van m'n adres mocht ik snel zonder preek verder.

M'n opa is uiteindelijk vrijdag, op m'n verjaardag, overleden. En dat valt toch wel zwaar...

Maargoed, dat is zo'n beetje in vogelvlucht het verhaal wat er achter zit. Geen goedprater maar wel een uitleg van de actie die in emotie gebeurd is.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gecondoleerd dan maar.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Sjeez ja, gecondoleerd man, en tja, ook nog gefeliciteerd...
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Gecondoleerd....

eerlijk gezegd vind ik de boete niet terecht... natuurlijk moet je grenzen stellen en ze horen natuurlijk de meest fantastische smoezen om onder een bekeuring uit te komen, maar in dit soort gevallen...

Sterkte
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

True, al hebben zij natuurlijk ook wel gelijk. Maar ik waag er denk ik maar wel een brief aan. Niet geschoten, altijd mis.

Verder bedankt voor de berichtjes :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch goed dat je er was vandaag :)
Plaats reactie