Koppeling???

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Ruudjuh
Berichten: 255
Lid geworden op: do 26 mei 2005 13:09
Locatie: Aelse

Aangezien er een nieuw blokje in mn clio komt is het handing om de koppeling meteen te vervangen. Het nieuwe blokje heeft meer vermogen dan een standaard blokje. ( het is namelijk het oude blokje van Christian, het 2.016v blokje met throtle bodies) Dus nu is de vraag welke koppling raden jullie mij aan??? Owja ik rij met een versnellingsbak van een clio RS mochten er mensen zijn met ervaring hiermee laat het even weten....
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

al eerder met die rs bak gereden? gewoon een jc5 dus met een andere motorsteun ivm ophangingspunten?

vraag christian anders ff wat voor een koppeling hij had? hij heeft er mee gereden namelijk...

geveerde sinterplaat oid?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ruudjuh
Berichten: 255
Lid geworden op: do 26 mei 2005 13:09
Locatie: Aelse

Jep die RS bak zit er al 10K Km onder en is idd een jc5, en een sinterplaat is volgens mij wat Christiaan gebruikte maar is dit niet een beetje te extreme voor normaal weg gebruik? Een koppeling setje van MB zou dat niet hetzelfde vermogen aankunnen en toch voor normaal gebruik rustig mee kunnen (file)rijden?

http://www.mbcarperformance.com/catalog ... 37_876_877
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hangt er vanaf hoeveel het blokje levert aan Pk's en Nm's, weet niet of daar dyno gegevens van zijn van de vorige eigenaar, daar kun je het dan op afstemmen.

Lijkt me opzich dat deze van K-tec wel zou moeten voldoen bijvoorbeeld, bij een N/A blok.

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=197
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

veel rs rijders in UK hebben er een helix sinter in met versterkte drukgroep. Veel positieve reacties, ook bij de williams rijders.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ruudjuh
Berichten: 255
Lid geworden op: do 26 mei 2005 13:09
Locatie: Aelse

Ja het probleem is dat het geen Clio RS betreft (alleen de versnellingsbak) maar een Clio 16v, normale RS platen waren geen optie past gewoon weg niet.
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
Ruudjuh
Berichten: 255
Lid geworden op: do 26 mei 2005 13:09
Locatie: Aelse

Jo bedankt voor de tip is hier een ook een Nederlandse leverancier van???
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ja en ? Dan neem je een williams koppeling
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

edit- jo is me voor

zou geen mb koppeling nemen. je hebt flink wat pk meer volgens mij. zonder throttle bodies had dat blok al flink wat pk volgens mij...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ruudjuh schreef:Jo bedankt voor de tip is hier een ook een Nederlandse leverancier van???
graag gedaan. Geen idee wie het in nederland levert, denk dat googelen een optie zal worden. Ik weet wel een leverancier op het grensgebied Be/NL.

Hoofdverdeler Helix:
http://www.rpower.be/supplies/
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ruudjuh
Berichten: 255
Lid geworden op: do 26 mei 2005 13:09
Locatie: Aelse

Ik denk dat het een Helix clutch word de williams versie dan (S) :beer:
Bedankt voor de snelle reacties.
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

effe verder op matsen,

een 172 heeft een 215 plaat, terwijl de 16v en williams een 200 hebben. Bestaat er geen mogelijkheid om die 215 weg te moffelen met wat aanpaswerk aan het vliegwiel ?

Ik weet dat je de vliegwielen niet zomaar kan omwisselen vanwege het trigger-patroon (opname vliegwielsensor).

Indien er een standalone opzit met krukastrigger ben je gelijk van het gezeik af en kan je een RS vliegwiel steken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ruudjuh
Berichten: 255
Lid geworden op: do 26 mei 2005 13:09
Locatie: Aelse

Dit is voor mij geen optie ik heb wat dat betreft twee linkerhanden en ben bang dat ik iets verpruts, ik weet dat op dit moment het blokje van christaan in orde is en voor de zekerheid wil ik daar dan ook niet teveel aan prutsen... Daarbij zal een williams plaat toch ook wel berekend zijn op meer vermogen.
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ok duidelijk, met een williams of 16v koppeling kan je niks fout doen en kunnen zeker het vermogen aan vermits ze meestal aangekocht worden voor turbo conversies.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Valt qua prijs ook wel mee op die Engelse site. Van de winter moet er bij mij ook wat nieuws is. Al is dat een gewone std. Willy.
Plaats reactie