Hallo,
sinds een paar weken kraakt mijn auto rechts achterin als ik over een drempel of door een kuiltje rijdt. De garage waar ik mijn auto normaal gesproken in onderhoud heb kon het niet vinden, die vemoedde dat het iets met de verlagingsveren was.
Ben ik naar een ander bedrijf gegaan (De eigenaar was op vakantie maar een medewerker hield het bedrijf draaiende) en die constateerde dat er een rubber onder mijn verlanginsveer moest zitten aan de rechterkant. die er onder gezet € 125,- afgerekend en rijden en ja hoor het geluid was weg.
Na een dag of 4 hoorde ik weer dat krakend geluid terug en nu is het weer als vanouds, zeer irritant.
Ik heb ze opgebeld en ben terug geweest. Nu zegt de eigenaar dat er niets aan te doen valt en dat het gewoon in die vering zit, daar zou dan rommel in rondom of tussen komen te zitten en dat veroorzaakt dat geluid.
Verder niet ernsitg ik kan er gewoon mee door rijden aldus dat bedrijf. Niet bepaald een bevredigend antwoord!
Maar goed, ondertussen zit ik nog steeds met een Clio die kraakt en ik wordt er een beetje gek van. 30000 km geleden heb ik de auto gekocht en heeftie nooit gekraakt en nu kraakt het opeens en dan is dat ´normaal´ en ligt dat aan de verlagingsveren. De enige optie volgens die garage is om die veren er onderuit te halen en de orginele er onder te zetten (en volgens mij ook de schokbrekers) In mij oren is dat onzin want dat geluid is er nooit geweest! Dat moet toch anders op te lossen zijn!
Kan iemand mij verder helpen?
Groeten Niek
Krakend geluid rechts achter? Oorzaak verlagingsveren???
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Geloof mij dat daar een verhit gesprekje over ontstaan is....maar dat geheel terzijde....
Ik heb twee keer het probleem met mijn Ford Focus gehad. De vering kraakte en het was niet te vinden. Een half jaar later brak opeens een winding af en de veer viel tussen de band en de chassisbalk. Mijn advies: haal de schokbreker en veer eraf, maak de veer goed schoon en controleer alles.