Kan iemand mij vertellen waar de toerensensor van een clio 16v zit? Mijn auto loopt stationair 1500 toeren en trekt geen valse lucht en stelschroef is helemaal dicht gedraait maar loopt nog steeds 1500 toeren?
Kan in de search niets vinden... Iemand nog een idee wat dit anders zou kunnen zijn?
Vos
Toerensensor (Clio 16v)
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Die BDP(toerental) sensor heeft daar inderdaad niets mee te maken, zou het ook eerder zoeken in de stappenmotor/stationair regelklep.. even er af halen en goed schoonmaken met carburateurreiniger of remmenreiniger.
Een tellerkabel die geen signaal meer geeft heeft als resultaat dat ie 1600 RPM gaat draaien als je 1x boven de 4000 RPM komt, na het afzetten van het contact en opnieuw starten draait ie weer 900/1000 RPM zoals Steven al aangaf.
Een tellerkabel die geen signaal meer geeft heeft als resultaat dat ie 1600 RPM gaat draaien als je 1x boven de 4000 RPM komt, na het afzetten van het contact en opnieuw starten draait ie weer 900/1000 RPM zoals Steven al aangaf.
Tellerkabel ligt er af... na 4000 rpm en opnieuw starten geeft hetzelfde resultaat, 1600 rpm.... Kan het ook alleen aan de kabel liggen? Waar zoek ik de stappenmotor?Ronald1916V schreef:Die BDP(toerental) sensor heeft daar inderdaad niets mee te maken, zou het ook eerder zoeken in de stappenmotor/stationair regelklep.. even er af halen en goed schoonmaken met carburateurreiniger of remmenreiniger.
Gasklephuis alles er al af gehad en netjes schoon gemaakt maar helpt allemaal geen drol...
Heb de search wel gebruikt maar kon het simpelweg niet vinden! iig niet het antwoord wat ik zoek!