Hallo,
Ik heb een clio 1.4s uit 1992 deze loopt stat. niet zo best en met in één keer gas geven ook niet. Maar geleidelijk gas geven gaat het wel weer goed.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
clio 1.4s inhouden.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
koppaking eruit?martijnclio schreef:Hallo,
Ik heb een clio 1.4s uit 1992 deze loopt stat. niet zo best en met in één keer gas geven ook niet. Maar geleidelijk gas geven gaat het wel weer goed.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Hij rookt niet wit, borrelt ook niet in het expansievaatje, aansteker onder het oliepeilstok gehouden en dat pruttelt ook niet.
En voor de rest rijdt hij prima het is alleen dat hij stationair niet helemaal lekker loopt en als in één keer gas geeft houdt hij iets in, de carburateur heeft wel los gezetten, maar zit nu wel vast.
Wie weet wat het kan zijn??
En voor de rest rijdt hij prima het is alleen dat hij stationair niet helemaal lekker loopt en als in één keer gas geeft houdt hij iets in, de carburateur heeft wel los gezetten, maar zit nu wel vast.
Wie weet wat het kan zijn??
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Luchtfilter los of kapot?
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Het klopt toch......., als de motor téveel lucht krijgt maar de brandstof toevoer het zelfde blijft hij lager in toeren gaat lopen?
Deze carburateur bestaat uit twee delen, met een kunstof tussenstuk. Hier tussen is hij nat, vettig dat betekent dan ook dat hij lucht aan kan zuigen toch?
Want dan douw ik er morgen kit tussen en zie ik wel wat er gebeurt...
Deze carburateur bestaat uit twee delen, met een kunstof tussenstuk. Hier tussen is hij nat, vettig dat betekent dan ook dat hij lucht aan kan zuigen toch?
Want dan douw ik er morgen kit tussen en zie ik wel wat er gebeurt...
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Het is nog niet op gelost, tijdens het rijden kan je er niks
van merken ( warm ), koud wel stationair is hij aan het schommelen tussen de 500 toeren en uitslaan, warm lijkt het net of hij op drie poten loopt. ( stationair )
Maar dat doet hij niet, hij zit wel heel erg te schudden, paar toeren erbij is het over. Wie weet wat het kan zijn?
van merken ( warm ), koud wel stationair is hij aan het schommelen tussen de 500 toeren en uitslaan, warm lijkt het net of hij op drie poten loopt. ( stationair )
Maar dat doet hij niet, hij zit wel heel erg te schudden, paar toeren erbij is het over. Wie weet wat het kan zijn?
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik denk dat de kleppen iets te strak staan, het doet vaak wonderen bij die motoren om even de kleppen te stellen. hoe klinkt ie bij de uitlaat ? als hij een beetje ploft in de uitlaat stationair zijn het meestal de kleppen die te strak staan
Succes

Succes
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Ik zal eens kijken of dat help, klink logisch; krijgt te weinig lucht en het kan niet goed weg krijgen....
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Het is bijna verholpen, uitlaatkleppen stonden veelste krap.
De motor zit niet meer te schudden, ik moet hem alleen stationair nog afstellen opde elektrische choke en mbv de gaskabel.
De motor zit niet meer te schudden, ik moet hem alleen stationair nog afstellen opde elektrische choke en mbv de gaskabel.
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Dat klinkt herkenbaar.Ronald1916V schreef:Ik denk dat de kleppen iets te strak staan, het doet vaak wonderen bij die motoren om even de kleppen te stellen. hoe klinkt ie bij de uitlaat ? als hij een beetje ploft in de uitlaat stationair zijn het meestal de kleppen die te strak staan![]()
Succes

-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Nu heb ik alles zo goed als afgesteld,
krijg ik als ik 50 rij en ik trap de koppeling in dat het toerental terug zakt naar ongeveer 900 toeren,
opdat moment beginnen alle lampjes af en toe te branden die je normaal ook ziet als je het contact aanzet.
Hoe zou dit kunnen? Het toerental is goed genoeg omde motor aan de praat te houden niet dan?
Wie weet wat dit zou kunnen zijn?
krijg ik als ik 50 rij en ik trap de koppeling in dat het toerental terug zakt naar ongeveer 900 toeren,
opdat moment beginnen alle lampjes af en toe te branden die je normaal ook ziet als je het contact aanzet.
Hoe zou dit kunnen? Het toerental is goed genoeg omde motor aan de praat te houden niet dan?
Wie weet wat dit zou kunnen zijn?
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Toerental is naar horen zeggen goed ja, draait de mijne ook, maakt ie niet ergens sluiting ofzo?