Ik zit met een vraag m.b.t. een oud kenteken terugkrijgen wanneer je een auto invoert.
In het buitenland staat een wagen die vanuit NL geexporteerd is. Alle NL papieren zitten hier nog bij, met stempel van uitvoer. Is het mogelijk dat ik dit kenteken weer terug naar Nederland haal, met behoud van het originele kenteken van destijds? Een nieuw kenteken hoef ik namelijk niet op een oude auto
Iemand hier kennis van? Op de site van RDW kom ik eigenlijk ook niet verder helaas.
Even een keuringsstation bellen, dat kan makkelijk namelijk.
Gewoon zeggen dat je met export papieren weer wilt importeren, volgens mij is dat geen enkel probleem.
Mijn corolla heeft in 93 ook een kenteken in NL gekregen, daarna tijdje in België geweest en nu weer terug sinds 2006. Het leuke is dat je ook geen BPM meer hoeft te betalen als je em herinvoert.
Steven schreef:Even een keuringsstation bellen, dat kan makkelijk namelijk.
Gewoon zeggen dat je met export papieren weer wilt importeren, volgens mij is dat geen enkel probleem.
Mijn corolla heeft in 93 ook een kenteken in NL gekregen, daarna tijdje in België geweest en nu weer terug sinds 2006. Het leuke is dat je ook geen BPM meer hoeft te betalen als je em herinvoert.
Vette beslissing shampoo
Ja hehe, zo zie je weer eens wat he Heb jij hetzelfde kenteken teruggekregen, want dat is voor mij een must, anders gaat het feest bij voorbaat niet door
Steven schreef:Yes, wel met duplicaatcode helaas, maargoed ach mag de pret ooknie drukken.
Moet toch niet hoeven als alles nog compleet is lijkt me, oude platen zijn toch vernietigd bij export, en er is geen incompleet kenteken. Ben benieuwd wat de rdw zegt Of was bij jou ook alles compleet?
Volgens mij gaat dit automatisch zo... Als ze in de computer zien dat het een NLse auto is, krijg je de het oude kenteken weer terug.
Maar helemaal zeker weet ik het niet. Een vriend van me heeft dit laatst nagevraagd, omdat hij een nieuw kenteken wil op een auto, maar de uitvoeren/invoeren methode werkt niet meer, volgens zijn bronnen.
Ook dat is volgens mij niet waar, Steven. Aan de hand van het chassisnummer controleren ze het en als de auto al bekend is, dan krijg je het oude kenteken weer terug.
Kan best zijn... Dat wil dus zeggen dat als je een origineel NLse auto uit het buitenland invoert, je geen BPM hoeft te betalen? Dat zou het verschil wel eens kunnen maken inderdaad.
je krijgt het oude kenteken
betaald geen bpm
krijgt wel een duplikaat code 1 of 2 of ... net hoeveel keer in nl het keteken opnieuw is afgegeven
je hoeft geen duplikaat code meer op de kenteken plaat te laten drukken
thats it gewoon doen dus
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break