Hallo,
Ik heb even gezocht op het forum hier, maar kon niet echt veel vinden.
Ik ben opzoek naar goede lagers voor de drijfstangen van mijn F7R blok (in megane coupé '98).
Lagers van bijvoorbeeld bronsmessing.
Weet iemand waar ik die kan bestellen?
Het gaat hier om de onderste (grote) lagers..
Ik hoop dat er mensen zijn die mij verder kunnen helpen!
Sterke lagers voor Drijfstangen van F7R Megane
-
- Über-Spammer
Informeer eens bij MLR-leeuwarden, misschien dat ze daar iets weten.
Dat zou ik inderdaad eens kunnen doen. Alleen ben daar nu een paar keer geweest met vragen om bepaalde dingen, maar nooit kwam er echt een zinnig antwoord. Vandaar dat ik benieuwd was of er hier ook mensen zijn die dit al eens hebben aangeschaft en zo ja, bij wie ze dit dan hebben gedaan.
Maar toch bedankt vor de tip, ik zal er eens langs fietsen.
Maar toch bedankt vor de tip, ik zal er eens langs fietsen.
Even over bronzen lagers. We hebben dit wel eens voor hoofdlagers van de Guzzi Le Mans willen toepassen, maar de hardheid van de krukas was te gering. Er staat me iets bij van minimaal 64 Hardheid Vickers. Ik zou het even controleren/checken voor je er aan begint.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
waarschijnlijk omdat z'n lagers er uit lopen
Mogelijk door de supercharger die op het blok geschroefd zit. 

Project: GTT Blue Sport
Klopt..
Ligt nu een lager uit inderdaad..

Ligt nu een lager uit inderdaad..

Dat zeg ik ook al. We wilden bij een Guzzi die was getuned van 65 pk naar ca 90 pk de hoofdlagers van lagerbrons maken en dan gelijk overnieuw in-line boren. Toen heeft een kennis van mij, die bij Holland-Diesel werkt(e) uitgezocht wat de bijbehorende hardheid van de krukas moest zijn. Dat is toen getest in hun lab op de kopse kant van de krukas en de krukas had niet de vereiste hardheid. Als je dan doorgaat vreet je de krukas op.
Het kan best zijn dat de krukas van je F7R er wel voor geschikt is, maar dat moet je dan uitzoeken. Volgens mij heb ik je artikel over Megane met compressor gelezen in het Megane forum.
Het kan best zijn dat de krukas van je F7R er wel voor geschikt is, maar dat moet je dan uitzoeken. Volgens mij heb ik je artikel over Megane met compressor gelezen in het Megane forum.
In principe is de motor niet hevig getuned. Ik rij bijvoorbeeld maar heel weinig druk met de compressor (0,2 bar).
De lagers zijn nooit vervangen geweest (zolang ik de auto heb) en hij heeft nu ongeveer 140.000 km gelopen. Maargoed, na 140.000 km mag een drijfstanglager niet versleten zijn toch?
Tja, zeg nooit nooit natuurlijk..
Jullie raden mij dus aan ook eens te kijken naar de oliedruk..
Bedankt voor de tips. Meer tips zijn altijd welkom!
De lagers zijn nooit vervangen geweest (zolang ik de auto heb) en hij heeft nu ongeveer 140.000 km gelopen. Maargoed, na 140.000 km mag een drijfstanglager niet versleten zijn toch?
Tja, zeg nooit nooit natuurlijk..
Jullie raden mij dus aan ook eens te kijken naar de oliedruk..
Bedankt voor de tips. Meer tips zijn altijd welkom!

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Lagers niet vervangen na het monteren van een compressor is sowieso niet het meest slimme wat er bestaat bij een F7P/F7R..
Die lagers gaan nog wel eens om 1 of andere duistere reden en ik denk dat jij er net zo'n 1 te pakken hebt..
Setje frisse originele Federal Mogule lagers er in en de krukas laten slijpen moet genoeg zijn..
Menno rijd ook met een topvermogen rond en dat gaat ook goed volgens mij
Die lagers gaan nog wel eens om 1 of andere duistere reden en ik denk dat jij er net zo'n 1 te pakken hebt..
Setje frisse originele Federal Mogule lagers er in en de krukas laten slijpen moet genoeg zijn..
Menno rijd ook met een topvermogen rond en dat gaat ook goed volgens mij

Oké Thanks.
Heb ook al via email het één en ander aan informatie gekregen.
Ga er een setje nieuwe lagers tussen zetten samen met wat ARP Drijfstangboutjes.
Ik heb het vermoeden dat het bij mij ook te maken had met de olie. Had er niet echt goede olie inzitten omdat we het blok telkens toch weer uitelkaar haalden. Ik had zoiets van "pas als alles goed is doe ik er wel wat betere olie in".
Dat is denk ik ook niet slim geweest want de olie die eruit kwam was net water. En dat na 2 weekjes rijden.
Ga er dan ook maar een oliekoelertje bijop zetten zodat de olie ook niet te warm worden kan..
Bedankt voor de reacties allemaal!
Heb ook al via email het één en ander aan informatie gekregen.
Ga er een setje nieuwe lagers tussen zetten samen met wat ARP Drijfstangboutjes.
Ik heb het vermoeden dat het bij mij ook te maken had met de olie. Had er niet echt goede olie inzitten omdat we het blok telkens toch weer uitelkaar haalden. Ik had zoiets van "pas als alles goed is doe ik er wel wat betere olie in".
Dat is denk ik ook niet slim geweest want de olie die eruit kwam was net water. En dat na 2 weekjes rijden.
Ga er dan ook maar een oliekoelertje bijop zetten zodat de olie ook niet te warm worden kan..
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Controleer eerst de krukas even dan, als die al verkaait is kun je die ook laten slijpen/vervangen anders is het zo weer over..D Kuipers schreef:Ga er een setje nieuwe lagers tussen zetten samen met wat ARP Drijfstangboutjes.
Kan het ook nog zijn dat er zo af en toe echt enorm veel brandstof ingespoten wordt?D Kuipers schreef: Dat is denk ik ook niet slim geweest want de olie die eruit kwam was net water. En dat na 2 weekjes rijden.
rev it like a rental
Yep, we gaan alles natuurlijk nog even goed controleren.
Bedankt voor de tips.
Of er veel brandstof in gespoten word? Phoe, wat niet kan natuurlijk.
Ik heb de auto laten afstellen bij iemand met heel veel ervaring op dat gebied. Dus ga er eigenlijk vanuit dat dat wel in orde is.
Bedankt voor de tips.
Of er veel brandstof in gespoten word? Phoe, wat niet kan natuurlijk.
Ik heb de auto laten afstellen bij iemand met heel veel ervaring op dat gebied. Dus ga er eigenlijk vanuit dat dat wel in orde is.
Meten = weten. Al meldt zo'n megane zich natuurlijk wel.
Maar olie als water na twee weken, zo snel gaat olie nu ook weer niet om. Wat voor olie zat erin?
Maar olie als water na twee weken, zo snel gaat olie nu ook weer niet om. Wat voor olie zat erin?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=4926.0jacques schreef:We zijn natuurlijk buitengewoon geinteressseerd in je Megane F7R compressor project.
Kun je een linkje plaatsen om onze lees-lust te bevredigen?
Linkje is http://auto.dirkkuipers.nl
Eigenlijk zou ik er ook ooit nog eens een turbo bij moeten zetten voor de hoge toerentallen.. Maargoed, dat is toekomstmuziek.
De olie die ik erin heb is
AD Olie 10W40 SH/CF/CD
Kostte nog net geen 20,- euro voor 5 liter.
Olie is ook wel aardig warm geweest tijdens een stukje scheuren (115 graden)..
Dan nog een vraagje..
Ik zat op ebay even te speuren naar oliekoel setjes.
En toen kwam ik sets tegen waarmee je ook de oliefilter kunt verplaatsen. Op de plek van de oliefilter krijg je een soort van plaatje met 2 uitgangen, en dan kun je de oliefilter dus ergens anders plaatsen en die verbinden met slangetjes..
Zou voor mij wel heel erg handig zijn, aangezien de oliefilter nu onder de compressor zit en ik er zo niet echt bij kan..
Maar nu mijn vraag. Zal zoiets ook invloed hebben op het olieproces? Ik bedoel, als je de oliefilter gaat verplaatsen, dan komt hij bijvoorbeeld ergens aan de zijkant te zitten in mijn motorruim, maar dan komen er wel 2 slangen aan te hangen waar de olie dus eerst doorheen gaat voor het in de motor komt.. Iemand hier ook ervaring mee? Of tips?
Voorbeeld van zóiets:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0118988421
Eigenlijk zou ik er ook ooit nog eens een turbo bij moeten zetten voor de hoge toerentallen.. Maargoed, dat is toekomstmuziek.

De olie die ik erin heb is
AD Olie 10W40 SH/CF/CD
Kostte nog net geen 20,- euro voor 5 liter.
Olie is ook wel aardig warm geweest tijdens een stukje scheuren (115 graden)..
Dan nog een vraagje..
Ik zat op ebay even te speuren naar oliekoel setjes.
En toen kwam ik sets tegen waarmee je ook de oliefilter kunt verplaatsen. Op de plek van de oliefilter krijg je een soort van plaatje met 2 uitgangen, en dan kun je de oliefilter dus ergens anders plaatsen en die verbinden met slangetjes..
Zou voor mij wel heel erg handig zijn, aangezien de oliefilter nu onder de compressor zit en ik er zo niet echt bij kan..
Maar nu mijn vraag. Zal zoiets ook invloed hebben op het olieproces? Ik bedoel, als je de oliefilter gaat verplaatsen, dan komt hij bijvoorbeeld ergens aan de zijkant te zitten in mijn motorruim, maar dan komen er wel 2 slangen aan te hangen waar de olie dus eerst doorheen gaat voor het in de motor komt.. Iemand hier ook ervaring mee? Of tips?
Voorbeeld van zóiets:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0118988421
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het verplaatsen van het oliefilter heb ik al we eens gezien bij een impreza en wat ik begrijp wordt daar regelmatig gedaan.
Deze combinatie met oliekoeler heb ik nog niet eerder gezien, maar is een logische stap verder in mijn ogen.
Met de juiste aansluitingen moet dit toch goed gaan volgens mij.
Succes.
GR.Gerald
Deze combinatie met oliekoeler heb ik nog niet eerder gezien, maar is een logische stap verder in mijn ogen.
Met de juiste aansluitingen moet dit toch goed gaan volgens mij.
Succes.
GR.Gerald
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ga anders eens kijken bij http://www.dutchpowertrading.nl, ik zie daar de onderdelen vandeze kit ook staan. Moet je hem alleen zelf even samenstellen
Verder denk ik dat een 19 rijen oliekoeler wat aan de grote kant is. meesten hier rijden met 13, sommige met 16 rijen oliekoeler.
@ steven, jij hebt de bestelnummers voor de oliekoers die laats besteld zijn vast nog ergens bij de hand. Help je dirk ook weer een stapje verder.
Verder denk ik dat een 19 rijen oliekoeler wat aan de grote kant is. meesten hier rijden met 13, sommige met 16 rijen oliekoeler.
@ steven, jij hebt de bestelnummers voor de oliekoers die laats besteld zijn vast nog ergens bij de hand. Help je dirk ook weer een stapje verder.
Ah oke. Heb al even gekeken op die website.. Volgens mij hebben ze alles wel inderdaad. Ook wel van die Oil relocation kits.
Weet iemand zo de maten uit zijn hoofd?
Als ik bijvoorbeeld naar de Olkuhler ga, en vervolgens klik op Olfilterhalter, dan zie ik daar veelal de maten 3/4 staan.
Naja, ik stuur ze wel eens een email!
Die link van ebay was maar een voorbeeld.. Wil inderdaad maar 13 rijen. Heb bij die link ook niet gekeken of dit wel de goede adapterplaten waren.
Weet iemand zo de maten uit zijn hoofd?
Als ik bijvoorbeeld naar de Olkuhler ga, en vervolgens klik op Olfilterhalter, dan zie ik daar veelal de maten 3/4 staan.
Naja, ik stuur ze wel eens een email!
Die link van ebay was maar een voorbeeld.. Wil inderdaad maar 13 rijen. Heb bij die link ook niet gekeken of dit wel de goede adapterplaten waren.