volvodspec schreef:kijk vooral die laatste link heb ik een hele hoop aan!
het onderblok van zo'n blok is dus identiek aan een standaard c1j of b14, alle gietkenmerken en uiterlijke kenmerken vis ik er zo uit. de nokkenas aandrijving is ook hetzelfde, distributiekettingdeksel is hetzelfde, eigenlijk al precies wat ik verwacht had.
het blijft dus bij
- nokkenas
- kop incl kleppen en toebehoren
- kleppendeksel
daarnaast een custom uit en inlaatspruitstuk, maar dat wist ik al:)
compressieverhoudingen zouden ook zo op moeten zoeken zijn neem ik aan. even de boeken in duiken..
compressie van de alpine is iets lager als van de gt, maar in principe geen probleem.
afgelopen zondag heb ik van antoine een vastgelopen alpine turbo motor gekocht, deze ga ik op m'n gemakkie reviseren. (antoine, nogmaals hartstikke bedankt!)
ik ben al wel gaan spitten rond het blok, en ik heb wat hier in het topic genoemde weetjes die ik inderdaad vastgesteld heb:
zuigers zijn idd anders > overzetten
nokkenas komt inderdaad door het blok heen! op de plek waar bij een c1j en b14 een blinddop zit, er zit een boutbevestiging aan maar ik heb geen idee wat hiermee aangedreven wordt, iemand enig idee?
bij deze link:
http://www.renaultpower.com/?rS=gallery&cid=70 van Johan steekt de nokkenas op dezelfde plek NIET door het blok heen; dat vind ik in ieder geval erg vreemd, zijn er verschillende/andere nokkenassen voor dit blok verkrijgbaar?
het is voor mij iig zeker dat ik op die plek geen accesoire aandrijving via de nokkenas hoef te hebben en ik ben dan ook zowieso van plan om de nokkenas een soort van in te korten want in deze toestand past het koppelingshuis niet. ik heb ergens op dit forum gelezen dat een nokkenas van een 1800na zich gedraagd als een wilde nokkenas op een 1800T, is er een vergelijkbaar effect voor dit turboblok waarbij ik bijv de nokkenas van een standaard b14 of 5je (=non turbo) pak? die steken tenminste niet door het blok heen:)
ik moet iig wel eerst flink prioriteiten stellen, eerst de 340 met GT T rijdend krijgen + herkeuren, onderstel/audio/uiterlijk auto verbouwen en dán staat de crossflow op de ranglijst:)