Heb al even gezocht in de search, en ik kom wel iets tegen, maar wat doet dat antidampbelvat / milieu potje ding nou helemaal?
Heb de mijne er een tijdje geleden uit gemikt omdat 1 aansluiting afgebroken was, en uiteraard afgedopt. Maar merk totaal geen verschil,
dus wat is nu de hele functie van dat ding?
Antidampbel vat
volgens mij zou het de luchtbellen uit je koelsysteem houden/halen.Geen idee hoe het werkt
In mijn Ph1 GT zit het i.i.g. niet, en met starten hoor ik regelmatig een hoop geborrel in het koelsysteem, volgens Maurice (MB Carperformance) zou dat alleen op te lossen zijn door het koelsysteem om te bouwen naar ph2, dus met de swirl tank/ anti dampbel vaatje

-
- Car: R19.R
lijkt me sterk, gezien het op geen enkele wijze met het koelsysteem verbonden is. Even voor de duidelijkheid, ik bedoel dat potje wat met 2 vacuum slangetjes aan het inlaatspruitstuk zit 

-
Zo'n vermoeden had ik al 

Dan bedoel jij toch iets anders want wat jij beschrijft is wel degelijk een onderdeel van het koelingssysteem. Wat jij beschrijft is dat potje achter je rechter koplamp...Maarten-Jan schreef:lijkt me sterk, gezien het op geen enkele wijze met het koelsysteem verbonden is. Even voor de duidelijkheid, ik bedoel dat potje wat met 2 vacuum slangetjes aan het inlaatspruitstuk zit

-
Xabre, thanks voor de uitleg
@BartGTT
Die bedoel ik inderdaad, hoe dat ding heet wist ik niet, maar als je in de search zoekt zijn er mensen die het antidampbel vat noemen, vandaar
Mooi dingetje trouwens, alleen die prijs

@BartGTT
Die bedoel ik inderdaad, hoe dat ding heet wist ik niet, maar als je in de search zoekt zijn er mensen die het antidampbel vat noemen, vandaar

Mooi dingetje trouwens, alleen die prijs

Die foto van dat mooie glimmende potje is volgens mij toch echt een onderdeel van je koelsysteem? de-gassingchamber, anti dampbelvat, swirl pot= allemaal hetzelfde.
waar Maarten-Jan het over heeft is denk ik onderdeel van je carter ontluchting. ziet er bijna net zo uit maar dan anders
waar Maarten-Jan het over heeft is denk ik onderdeel van je carter ontluchting. ziet er bijna net zo uit maar dan anders

-
Is zeker niet de carterontluchting, die zit voorop.
[img]http://www.renault-turbo.com/chris/red% ... -%2009.jpg[/img]
Ik bedoel het potje, wat onder de koplamp zit, vanuit dit kijkpunt links van het ruitensproeier reservoir
[img]http://www.renault-turbo.com/chris/red% ... -%2009.jpg[/img]
Ik bedoel het potje, wat onder de koplamp zit, vanuit dit kijkpunt links van het ruitensproeier reservoir

-
plaatje is van google geplukt, ging even om de beeldvorming
Volgens mij nog rechtsgestuurd ook
Maar mooi, dan laat ik de tankontluchting gewoon weg

Volgens mij nog rechtsgestuurd ook

Maar mooi, dan laat ik de tankontluchting gewoon weg

Je moet wel die slang ff geheel verwijderen. Denk dat je em niet moet afdoppen, anders krijg je weer zo'n vacuumtank. 
Trouwens als je de volgende keer nog wat vraagt, geef dan meteen alle info ipv er zo'n cryptische puzzel van te maken. Pas bij die foto had ik door dat het op een 16v motor ging

Trouwens als je de volgende keer nog wat vraagt, geef dan meteen alle info ipv er zo'n cryptische puzzel van te maken. Pas bij die foto had ik door dat het op een 16v motor ging

Laatst gewijzigd door Steven op ma 23 mar 2009 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nog geen last van gehad, maar zal de slang geheel verwijderen