Parrot ck3100 inbouwen in een R19

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Johan Hogervorst
Contacteer:

Ik zit met een redelijk probleem, bedoeling was om een parrot ck3100 in te bouwen in mijn renault 19. Enigste probleem is dus dat ik zonder hak en breek werk geen plek heb om het hele gebeuren in te bouwen en netjes kabeltjes te verstoppen.

Achter de radio zit een ijzeren beugel in het midden waar de radio tegen komt, daar achter aan de onderkant zit ook amper ruimte, links en rechts iets maar niet veel en naar boven helemaal niks. Dan heb je links en recht een soort smalle sleuf, soort brievenbus achtig iets waar je ook niks door krijgt.

Hoe, of kan het überhaupt, of zijn er mensen met ervaring, met het inbouwen van ene parrot in een renault 19?

Alle hulp is welkom ik zit met 2 kapotte klauwen en het niet kunnen inbouwen van dit systeem door plaatsgebrek achter t dashboard.
Zit veels te stevig in elkaar die zooi... :(
Maarten-Jan
Car: R19.R

klokje en knopjes er om heen er uit trekken, daar achter heb je zat ruimte :)
Johan Hogervorst
Contacteer:

Ok en hoe krijg je die eruit, en hoe kom je er met de kabels erachter?
Of wijst dat zichzelf met de kabels?
5gt8vturbo

hebbie nergens dummie knopjes zitten? daar kan je dan een stukje uithalen voor draad en het display. achter je dashboard kastje (of weet niet of daar veel ruimte zit bij aan de onderkant links van de bijrijders kant) kan je de rest kwijt. microfoon netjes monteren via je binnenverlichting en dan via je dak en je a-style naar beneden laten lopen.

zorg trouwens wel dat je de meest geupdate versie heb van de 3100 want heel veel telefoons (met name samsung en nokia) scheiden er na een paar weken mee uit. (op dat blauwe kastje staat een nummer die moet eindigen met 18 of 19) zorg ook dat je netjes de draden die in het kastje gaan ff vast zet met een tape`je zodat ze niet los kunnen schieten etc.

mocht je het niet meer zien zitten kan je altijd een pm sturen. een vriend van mij bouwt ongeveer 1300 karkits per jaar in. en kan ook updaten.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Ik heb wel ergens een dummie knop zitten maar die tik je er zo uit dat zit niet zo stevig. Verder heb ik ook niet echt heel veel plek voor alles.

Maar ik zal nog wel eens kijken als ik het middenstuk van het dashboard eruit krijg zo niet mail ik je wel even. :P
5gt8vturbo

als je die dummie dan niet zo ver uitveilt zal hij ook een stuk beter passen! :wink:

in elk geval veel succes!
Riël
Über-Spammer

Kabel zijn zo lang, je kan dat hele parrotgebeuren toch ergens bij je zekeringkast stoppen? Daar is plek zat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan Hogervorst
Contacteer:

Ja maar ik krijg die stekkers niet door de sleuven heen... Dat is het hele probleem. :P

En ik heb richting de zekeringen kast al mijn signaal kabel en rca kabel lopen. (0) En dat kreeg ik er al amper doorheen...
Riël
Über-Spammer

Achter je dash is toch zee van ruimte en doorgangen wat ik me kan herinneren? Loopt toch ook kabelboom e.d.?

Na goed, even puzzelen dan maar :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan Hogervorst
Contacteer:

Idd beetje uit elkaar halen en kijken hoe ik spul kan weg werken
:grin:
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Joopieboy schreef:Ja maar ik krijg die stekkers niet door de sleuven heen... Dat is het hele probleem. :P

En ik heb richting de zekeringen kast al mijn signaal kabel en rca kabel lopen. (0) En dat kreeg ik er al amper doorheen...
Had in mijn vorige 19 er 3 paar RCA kabels doorlopen+signaal kabel.
Paste makkelijk hoor.

Anders even hele voorkant van het midden loshalen, zitten onder de verwarmings knoppen 2 torx'jes die los halen, klepje weg nemen, dan zie je aan voorkant 2 torx'jes zitten daarmee kun je de hele sierlijst los halen en de unit met verwarmingsknoppen er zo uit pakken.

Daar achter moet genoeg ruimte zitten als ik me goed herinner.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Beetje late reactie, maar bedankt voor de hulp allemaal! Zit er nu redelijk netjes in. Onder het dashboard boven de middenconsole zit idd een klepje wat je zo kan los schroeven en dan heb je wel aardig de ruimte om de parrot modules te verstoppen. Display werken is wat minder gelukt, anders moest ik een gaat gaan boren om de kabel in het dashboard te krijgen, daar had ik dus niet zo'n zin in!

Maar goed, bedankt nogmaals. Zit erin. :)
Plaats reactie