16 mei 2009 : Oh Oh Renault Ommen
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Oh Oh Renault Ommen 40 jaar renault 12
Oldtimers, Onderdelen en Renobilia 16 mei 2009
[img]http://members.chello.nl/a.geffen1/r12.jpg[/img]
In buurtschap Varsen, omgeving Ommen, vind zoals al vele jaren ‘Oh Oh Renault Ommen’ plaats. Dit jaar is het 40 jaar geleden dat de Renault 12 in productie werd genomen.
De R12 ofwel project 117 werd in 1969 op de 56ste Salon de l’automobile de Paris spectaculair gepresenteerd en groeide in de jaren erna uit tot een auto van wereld formaat.
Deze veertigste verjaardag willen we groots vieren op zaterdag 16 mei bij Oh Oh Renault in Ommen. U bent allen welkom om dit met vele enthousiaste eigenaren van Renaults uit de zestiger, zeventiger en tachtiger jaren mee te beleven!
We willen u door een presentatie laten zien hoe de Renault 12 zich door de jaren heen heeft ontwikkeld tot een wereld auto en wat daar vandaag de dag van over is gebleven.
Ook zal er op deze dag aandacht zijn voor 25 jaar Renault 25. Deze franse limousine heeft ondertussen ook menig liefhebbers hart veroverd en mag zich een geliefde klassieker noemen.
Op het terrein zijn vele auto’s van bezoekers te bewonderen, er is voldoende gelegenheid om te praten met de verschillende eigenaren en liefhebbers. Er zijn binnen in de schuur kramen met onderdelen, boeken, folders, miniaturen en andere renobilia waar wellicht iets voor u bij zit.
Ook dit jaar is onze eigen catering Café Louis weer aanwezig! U kunt er terecht voor koffie en de lekkere en de stevige trek!
U bent vanaf 10.00 uur van harte welkom op het terrein aan de Varsenerweg 15 te Ommen.
Oh Oh Renault Ommen wordt georganiseerd door een enthousiaste groep liefhebbers onder auspiciën van de Nederlandse Club d’Anciennes Renault (CAR).
Routebeschrijving: via A28 ter hoogte van Zwolle afslag 21 (Ommen) N340 op, bij hectometerpaal 65,7 rechtsaf. Of via N48 Hoogeveen/Raalte afslag Zwolle, N340 op richting Zwolle. Bij hectometerpaal 65,7 linksaf. Na 150 meter is het aan uw rechterhand. Het evenement is met borden duidelijk aangegeven.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Gerrit Vogel
Mail: ohohrenault@home.nl
Tel: 0521-587540
(Tevens marktkraamverhuur)
Oldtimers, Onderdelen en Renobilia 16 mei 2009
[img]http://members.chello.nl/a.geffen1/r12.jpg[/img]
In buurtschap Varsen, omgeving Ommen, vind zoals al vele jaren ‘Oh Oh Renault Ommen’ plaats. Dit jaar is het 40 jaar geleden dat de Renault 12 in productie werd genomen.
De R12 ofwel project 117 werd in 1969 op de 56ste Salon de l’automobile de Paris spectaculair gepresenteerd en groeide in de jaren erna uit tot een auto van wereld formaat.
Deze veertigste verjaardag willen we groots vieren op zaterdag 16 mei bij Oh Oh Renault in Ommen. U bent allen welkom om dit met vele enthousiaste eigenaren van Renaults uit de zestiger, zeventiger en tachtiger jaren mee te beleven!
We willen u door een presentatie laten zien hoe de Renault 12 zich door de jaren heen heeft ontwikkeld tot een wereld auto en wat daar vandaag de dag van over is gebleven.
Ook zal er op deze dag aandacht zijn voor 25 jaar Renault 25. Deze franse limousine heeft ondertussen ook menig liefhebbers hart veroverd en mag zich een geliefde klassieker noemen.
Op het terrein zijn vele auto’s van bezoekers te bewonderen, er is voldoende gelegenheid om te praten met de verschillende eigenaren en liefhebbers. Er zijn binnen in de schuur kramen met onderdelen, boeken, folders, miniaturen en andere renobilia waar wellicht iets voor u bij zit.
Ook dit jaar is onze eigen catering Café Louis weer aanwezig! U kunt er terecht voor koffie en de lekkere en de stevige trek!
U bent vanaf 10.00 uur van harte welkom op het terrein aan de Varsenerweg 15 te Ommen.
Oh Oh Renault Ommen wordt georganiseerd door een enthousiaste groep liefhebbers onder auspiciën van de Nederlandse Club d’Anciennes Renault (CAR).
Routebeschrijving: via A28 ter hoogte van Zwolle afslag 21 (Ommen) N340 op, bij hectometerpaal 65,7 rechtsaf. Of via N48 Hoogeveen/Raalte afslag Zwolle, N340 op richting Zwolle. Bij hectometerpaal 65,7 linksaf. Na 150 meter is het aan uw rechterhand. Het evenement is met borden duidelijk aangegeven.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Gerrit Vogel
Mail: ohohrenault@home.nl
Tel: 0521-587540
(Tevens marktkraamverhuur)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
ooooooh een 12...man man daar heb ik goede herinneringen aan ....vroegah..toen mijn pa nog een zwarte baard had en bakkenbaarden
!! Heel wat uurtjes op de achterbank gezeten op weg naar een ver vakantie oord

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Car: Renault Clio III RS
Bedankt voor het plaatsen arco!
Het is mijn doelstelling om tijdens deze Oh oh Renault zoveel mogelijk Renault 5 alpine (turbo)'s bij elkaar te krijgen. Dit alles is overlegd met Gerrit. Dus heb je een Alpine (turbo) kom gezellig naar Ommen.
Het is mijn doelstelling om tijdens deze Oh oh Renault zoveel mogelijk Renault 5 alpine (turbo)'s bij elkaar te krijgen. Dit alles is overlegd met Gerrit. Dus heb je een Alpine (turbo) kom gezellig naar Ommen.

ik zal er zijn met mijn R8
Jullie zijn van harte welkom met een sportieve renault!
gr, Gerrit
gr, Gerrit
-
ach.. die van mij is dan wel niet sportief, ik kom er toch mee aanzetten denk ik
-
- Contacteer:
misschien dat ik ook kom aanwaaien hetzij met de cabrio of misschien met de 5 gtx (als ik deze dan al heb staan)
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
sla dit jaar alweer over, 16mei 5 jaar met het vrouwtje, dus moet andere dingen doen 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Inruilen en een nieuwe uit het schap ?Martijn Kool schreef:sla dit jaar alweer over, 16mei 5 jaar met het vrouwtje, dus moet andere dingen doen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ken ik weer een 2dehandsje kopen 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
foto's?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Topic Ringweekend? Zet Tim z'n zusje erbij. 
OT: ik ga de 16e ook wel ff kijken.

OT: ik ga de 16e ook wel ff kijken.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Car: Renault Clio III RS
Ik zal NIET aanwezig zijn as Zaterdag. Voor diegene die gaan : veel plezier.antoine schreef:Bedankt voor het plaatsen arco!
-
Ik ben er dit jaar helaas ook niet bij..Kan geen vrij krijgen.
Iedereen die er naar toe gaat, veel plezier gewenst!
Iedereen die er naar toe gaat, veel plezier gewenst!

-
Arno en ik zijn wel aanwezig met beide GTT's!
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op di 12 mei 2009 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik ben er zelf met de GTT en mijn broer komt met zijn AT die kant op.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik ben er ook ..............................ik denk t2 

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Heel misschien ben ik er ook bij.
Iemand gaat voor ons misschien wat onderdelen voor de R17 découvrable meenemen, en ommen is dichterbij dan groningen
Iemand gaat voor ons misschien wat onderdelen voor de R17 découvrable meenemen, en ommen is dichterbij dan groningen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Morgen het turbo'tje ff wassen en dan antrappen richting Ommen!!
Meteen even wat fly-ers uitdelen voor de komende meetings!
Meteen even wat fly-ers uitdelen voor de komende meetings!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...