Het betreft een Kangoo 1.4 RT uit 1997
Bij koude motor moet ik enig geweld uitoefenen om van de eerste naar de tweede versnelling te komen, wat gepaard gaat met gekraak. Bij warme motor is dit verdwenen.
Waar kan dit aan liggen? Is het zinnig om de bakolie een keer te verversen?
Krakende versnelling 1 naar 2
mijn vette 19 heeft dit ook van 1992 met 115000 op de klok, dus....
alleen hij kraakt niet, enkelt als het gevroren heeft gaat ie wat lastig in ze 2. daarna is het klik klak als een nieuwe
alleen hij kraakt niet, enkelt als het gevroren heeft gaat ie wat lastig in ze 2. daarna is het klik klak als een nieuwe

Laatst gewijzigd door -Ray- op ma 9 feb 2009 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Immer wieder die verdammte Holländer
Check eerste even het olieniveau van je versnellingsbak. Een kwestie van bijvullen tot dat die overloopt, zie instructieboekje.
Vele Renault versnellingsbakken kunnen lekken langs het schakelasje ef langs de keering van de linker aandrijfas. Ook kun je Molykote type M toevoegen, dat vergemakkelijkt het schakelen.
Ja, het kan zijn dat je sinchromech ringen aan het verslijten zijn.
Ik heb goede ervaring met bijvullen en Molykote.
Vele Renault versnellingsbakken kunnen lekken langs het schakelasje ef langs de keering van de linker aandrijfas. Ook kun je Molykote type M toevoegen, dat vergemakkelijkt het schakelen.
Ja, het kan zijn dat je sinchromech ringen aan het verslijten zijn.
Ik heb goede ervaring met bijvullen en Molykote.
Bedankt voor de snelle antwoorden.
Ik zal 'ns kijken naar zo'n toevoeging. Bakolie is 10.000km geleden nog vervangen meen ik.
Ik zal 'ns kijken naar zo'n toevoeging. Bakolie is 10.000km geleden nog vervangen meen ik.
een kogel zonder vet onder je pook kan ook vervelend werken. Klinkt stom, maar was na heel wat uren zoeken de oorzaak bij de twingo van ma..