Turbo vraagje

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Mensen vraagje,

Ik kan aan een BB preformance turbo spruitsuk komen (nieuw en ongebruikt!) welke voor de F7P motor is.(heb een 19 16v ph2)
Nu kan ik ook voor vrij weinig aan een T28 Turbo komen.

Mijn vraag is past een T28 Turbo op dit spruitstuk ? en past dit alles dan nog wel onder de motorkap ?

Weet niet of er afwijkende versies van deze turbo zijn, deze komt origineel onder een Nissan Skyline vandaan.

Hopelijk weet iemand het antwoord hier op of een betere suggestie :D

Gr,

Roald
mark 5t
Contacteer:

die van marktplaats zeker?
gewoon doen zou ik zeggen
past wel
Roald
Contacteer:

Nee deze komt niet van marktplaats, maar via een andere weg.
Daarna moet ik nog kijken in wat voor staat de turbo is.
Gezien de prijs vrees ik misschien niet veel maar misschien heb ik mazzel.
Je weet immers nooit :D

Maar thx iig voor de info :grin:
Menno

Die turbo is veel te klein voor je R19 !
rev it like a rental
Steven
Car: M536

Nouja afhankelijk waar ie vanaf komt, als het een van de twinturbos is of dat het een single turbo is.

Jij hebt toch die van de twinturbo Menno?
Menno

Ja klopt.

En een singleturbo is volgens mij geen T28? Zou iig wel iets zijn voor een erg wilde 16v (Y)
rev it like a rental
jacques

Je kan een praten met Jochem de Haas, die rijdt met een F7P met turbo.
Of een keer met de maker van het blok Menno Dijkstra.

Wat ga je doen? lage druk turbo en het originele (waarschijnlijk nog niet gerevideerde) blok gebruiken? Of de spaarpot open en lage compressie zuigers monteren.
Als je doorzet heb je wel lef.
Roald
Contacteer:

@Jacques/all

Ik was van plan om het de goede manier te doen, dus complete revisie.
Gezien het blok nu 182.000 gelopen heeft is het moord voor de motor om er nu een turbo op te zetten vrees ik.

Dus ja ik was van plan het de nette manier te doen, dus met revisie en lage druk zuigers. :D
Tevens leek me een sterkere koppeling ook geen slecht idee, zo ook de clio RS remmen upgrade.

Iemand die deze ervaringen al heeft spreken is nu in dit stadium is een goed idee, als ik het wiel niet zelf hoef uit te vinden ga ik dat ook niet doen 8)

mijn streven is ongeveer 200 PK te kunnen halen, ik sta open voor alle suggesties wat de beste weg is om dit te doen.

wat ik tot nu opgevist had aan info was mijn originele plan een 2.0 ombouw met turbo maar ik heb nog een hoop issue's openstaan.
ramon16V
Contacteer:

heb hier een nieuwe t28 liggen met een zelfde spruitstuk als jij heb en ook voor de 19, heb alleen een 2.0 16v uit een williams erin hangen met gesmede zuigers van JE, met lage compressie 8,5:1.
past net zeg maar

zit er nog niet op maar als ik goed gemeten heb houd ik een cm of 3 over.
moet wel een baksteun erbij zetten voor het kantelen van de motor minder te maken.
Steven

Die baksteun kan geen kwaad, maar ik zou zorgen dat je voor dat hondenbot een cupsteun ziet te versieren, die zorgt uiteindelijk voor het kantelen van het hele feest.
ramon16V
Contacteer:

de 19 heeft geen hondenkluif
volgens mij kan je die wel erpo zetten maar dan moet je wel de achterste steun verwijderen anders zit je met je uitlaat
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

ramon16V schreef:de 19 heeft geen hondenkluif
volgens mij kan je die wel erpo zetten maar dan moet je wel de achterste steun verwijderen anders zit je met je uitlaat
Dat hondenbot is de achterste motorsteun. :D
Menno

Gerald schreef:
ramon16V schreef:de 19 heeft geen hondenkluif
Dat hondenbot is de achterste motorsteun. :D
Maar bij een 19 steekt dat wat anders in elkaar
rev it like a rental
Roald
Contacteer:

ramon16V schreef:heb hier een nieuwe t28 liggen met een zelfde spruitstuk als jij heb en ook voor de 19, heb alleen een 2.0 16v uit een williams erin hangen met gesmede zuigers van JE, met lage compressie 8,5:1.
past net zeg maar

zit er nog niet op maar als ik goed gemeten heb houd ik een cm of 3 over.
moet wel een baksteun erbij zetten voor het kantelen van de motor minder te maken.
Welk type T28 heb je precies en wat voor turbo druk ben je van plan te gaan draaien ?
Als ik op de site van garrett kijk heb je er nogal wat...

Andere vraag die ik nog heb is, tot hoever trekt de versnellingsbak van een F7P/F7R al dit geweld ?
ramon16V
Contacteer:

t28 ball bearing tot 300 pk moet ff de specs opzoeken als ik die kan vinden 8)
zou op zeker op 1bar druk kunnen rijden maar denk maar weet nog niet precies wat ik doe. moet allemaal wel heel blijven

bak zal het wel aan kunnen mits je wel een beetje normaal doet, alles ken kapot :D
jacques

Voor de bak: Neem eens contact op met canonballman. Volgens mij moet je als eerste het probleem met de circlip in het differentieel oplossen. Zoals je vaak op foto's ziet wordt de borg vervangen door een plaatje met boutjes. zie plaatjes (geleend van Oosterijkse collega Mario Lang):
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... iot006.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... iot007.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... iot008.jpg[/img]
Sander2

En ik denk dat je ook zeker de koppeling niet moet vergeten, want ik ga ervan uit dat je toch wel rond de 300 nm gaat komen qua koppel?
-jo-

Zoals Menno reeds aanhaalde hangt het ervan af wat je daadwerkelijk wil. Een turbo van een S13 of S14 volstaat voor het vermogen dat jij wil draaien. Je kan ook gelijk een GT28RS erop gooien of de MB300. Deze laatste is wat wij gaan gebruiken op een lage druk conversie. Zelfde opstelling als Henk destijds en dies goed voor 200 pk en bijna 300 Nm. Over turbo's wordt er zoveel geneut maar de enige manier om te weten wat je wil is de boel te berekenen of laten berekenen. Op die manier heb je de theoretische gegevens maar in de praktijk wil het nog wel eens anders uitdraaien. Wil je veel toeren gaan draaien en het vermogen er bovenin laten uitkomen kan je voor een grote turbo gaan. Wil je iets dat beton uit de weg haalt kies je voor een kleine turbo die ook in elkaar stort boven de 5000 tpm. De gulden middenweg zal iets zijn tussen een .48 en 63 turbine en een 60 trim compressor. Das enkel mijn persoonlijke bijdrage en gedachte. Spreek me tegen als ik ongelijk heb.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven

S13 heeft een T25 die bij de 220pk toch ruim opgehoest is.
S14 heeft een T28 die uit m'n hoofd, rond 260pk wel uitgefloten is.
S14a heeft een T28BB (GT28R) die idd de 300pk wel kan fluiten.

Europese 200SXen dan, S13's zijn in japan ook met S14 motor uitgevoerd.
ramon16V
Contacteer:

ramon16V schreef:t28 ball bearing tot 300 pk moet ff de specs opzoeken als ik die kan vinden 8)
zou op zeker op 1bar druk kunnen rijden maar denk maar weet nog niet precies wat ik doe. moet allemaal wel heel blijven

bak zal het wel aan kunnen mits je wel een beetje normaal doet, alles ken kapot :D
tis een gt28rs
-jo-

die gaat tot 320 , T3 (.63)
ramon16V
Contacteer:

zou zo maar kennen moet nog steeds de specs opsnorren
-jo-

dat past dus niet op een spruitstuk van BB. Daarvoor heb je een turbine nodig met T2 aansluiting.

Gebruik je een turbo van een nissan dan moet je de gaten in de turbine even doorboren want de gaten zijn te klein voor de bouten die op het spruitstuk zitten. Niks onoverkomenlijks. Verder moet je een beugeltje fabrieken voor de actuator.

voorbeeld;

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing091.jpg[/img]
Plaats reactie