Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Paanz

Hi everybody

Is het misschien een goed idee om een dbase te maken met gegevens over welke motor op welke bak past? Ik heb zelf geen idee wat op wat past, en vraag me (nadat ik een beetje rondgedwaald heb op diverse forums) ook af of het mogelijk is om onderdelen uit verschillende bakken in 1 bak te verwerken. Is het bijvoorbeeld zo dat bij 1 bak weer verschillende koppelings-huizen kunnen gemonteerd worden zodat hij op andere motoren past. En hoe zit het met de benaming van de diverse motoren- en versnelingsbakkenfamilies?

Ik heb bijvoorbeeld in mijn laguna een f3r motor met jc5 bak, wil dat zeggen dat alle j-serie bakken op alle f-serie motoren past? Of zijn er bijvoorbeeld j-serie bakken met verschillende koppelingshuizen verkrijgbaar?

Lijkt me wel handig als je daar een dbase over kan raadplegen, weetje gelijk wat er wel en niet (of minder makkelijk) mogelijk is als je iets wil gaan verbouwen...

Greetz Leon
Bart V

Voor zover ik weet word er inwendig aan versnellinsbakken niet veel gesleuteld hier.
-Ray-
Contacteer:

zit je trouwens wel in het goeie topic????
Immer wieder die verdammte Holländer
Paanz

On 2002-01-08 23:56, Bart V
wrote:
Voor zover ik weet word er inwendig aan versnellinsbakken niet veel gesleuteld hier.
Ja ok, maar 't gaat ook meer om het idee welke motor op welke bak past.
Enne, versnellings bakken zijn niet zo heel lollig om aan te sleutelen, 'k heb namelijk een keer mijn differentieel om zeep geholpen en daarna weer gerepareerd (heel de bak uit elkaar) en kan je verzekeren dat ik dat niet puur voor mn plezier deed.
Plaats reactie