Ik heb een tok in mijn auto in het vooronder
alleen nu heb ik alles al nagelopen en wees iemand mij op de mogelijkheid dat er een motorsteun kapot kan zijn.
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit kan contoleren iemand hier tips om dit te onderzoeken?
groeten eugen
hoe herken je kapotte motorsteunen ?
-
beweegt je versnellingpook veel op en neer bij het optrekken en gas loslaten???
dan heb je een grote kans
dan heb je een grote kans
ja dat doet ie zeker hij trilt ook behoorlijk en met schakelen voel je ook meer dan zou moeten volgens mij ... ik dacht dat me bak kapot was .. leek me al erg sterk dat dit zo zou zijn maar goed na een tijdje ga je twijfelen he 
hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee
groeten eugen

hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee
groeten eugen
is het een RS ? ga er dan maar vanuit dat je de steunen elke 50,000 km vervangen moet
deze hebben niet het eeuwige leven..
bij mij was het ook vooral in de pook te merken, en bij optrekken in bijv nat weer, waar je snel wielspin hebt, dan een hard geklapper/gebonk.
regelmatig steunen vervangen.. Het gaat ook ten goede van bochtengedrag/rijgedrag van de auto . Stuk strakker rijden met nieuwe steunen, minder gekantel van het blok wat eigenlijk gewoon energieverlies is

bij mij was het ook vooral in de pook te merken, en bij optrekken in bijv nat weer, waar je snel wielspin hebt, dan een hard geklapper/gebonk.
regelmatig steunen vervangen.. Het gaat ook ten goede van bochtengedrag/rijgedrag van de auto . Stuk strakker rijden met nieuwe steunen, minder gekantel van het blok wat eigenlijk gewoon energieverlies is
-
Heb ik ook een keer gehad...
Zet de auto op de handrem en in de tweede versnelling... en laat dan iemand kijken of het blok flink kantelt en schudt als je dan gas geeft en de koppeling wat laat komen (alsof je wilt wegrijden dus). Dat was bij mij dus het geval; het blok kwam aan de rechterkant veel te veel omhoog: kapotte motorsteun rechts
Is makkelijk te vervangen... tenminste... bij een R5GTT
Zet de auto op de handrem en in de tweede versnelling... en laat dan iemand kijken of het blok flink kantelt en schudt als je dan gas geeft en de koppeling wat laat komen (alsof je wilt wegrijden dus). Dat was bij mij dus het geval; het blok kwam aan de rechterkant veel te veel omhoog: kapotte motorsteun rechts

Is makkelijk te vervangen... tenminste... bij een R5GTT