startonderbreker niet eraf kunnen krijgen?

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
MissieMas
Contacteer:

ok ik zit dus met een gigantisch probleem...
de deurvergrendeling en startonderbreker reageerde niet meer zo goed op de sleutel dus ik nieuwe batt in de sleutel gedaan (zelfde type)
Helaas na een tijdje reageert de auto nergens meer op en ook niet op de reservesleutel(waar de batt niet van vervangen zijn)...Als ik op de sleutels druk brand het rode lampje op de sleutel wel.
Ik kan de deuren wel openen handmatig maar dan heb ik nog het probleem dat ik de startonderbreker er niet vanaf kan halen...
ik kan ook niet even wegrijden naar een garage dus |:
Wat kan ik nu doen???
Remon

MissieMas schreef:ok ik zit dus met een gigantisch probleem...
de deurvergrendeling en startonderbreker reageerde niet meer zo goed op de sleutel dus ik nieuwe batt in de sleutel gedaan (zelfde type)
Helaas na een tijdje reageert de auto nergens meer op en ook niet op de reservesleutel(waar de batt niet van vervangen zijn)...Als ik op de sleutels druk brand het rode lampje op de sleutel wel.
Ik kan de deuren wel openen handmatig maar dan heb ik nog het probleem dat ik de startonderbreker er niet vanaf kan halen...
ik kan ook niet even wegrijden naar een garage dus |:
Wat kan ik nu doen???
Zelfde probleem als wat ik heb! Zeer vervelend inderdaad... heb de oplossing er ook nog niet echt voor gevonden. Wat heb je voor auto eigenlijk?
MissieMas
Contacteer:

ohh dat is hoopvol dan :nee:

Ik heb een renault megane 1.6 16v uit 1998..
ik heb al veel gelezen op internet forums maar..zie nog niet de juiste en makkelijkste oplossing |: heb het 0800 nummer van renault gebelt en die zeggen alleen: kan aan je accu liggen. terwijl de accu pas nieuw is en ik dat dan aan meerdere dingen had moeten merken lijkt mij?
ik heb ook gelezen accu er even uitlaten er weer erin zodat hij eraf gaat..maarja dan heb je daarna in de toekomst weer hetzelfde probleem dat hij weer kan aanslaan.ook om met een of andere code te moeten resetten zie ik ook niet zitten.punt 1 zou ikniet weten hoe en ten tweede ben ik de startonderbreker dan kwijt en moet er weer een nieuwe ingezet worden,sleutels ingelezen enz..
Ik moet het probleem weten en weten hoe ik kan kijken of dat ook werkelijk het probleem is voordat we gaan hannessen |:

HELP!
Remon

MissieMas schreef:ohh dat is hoopvol dan :nee:

Ik heb een renault megane 1.6 16v uit 1998..
ik heb al veel gelezen op internet forums maar..zie nog niet de juiste en makkelijkste oplossing |: heb het 0800 nummer van renault gebelt en die zeggen alleen: kan aan je accu liggen. terwijl de accu pas nieuw is en ik dat dan aan meerdere dingen had moeten merken lijkt mij?
ik heb ook gelezen accu er even uitlaten er weer erin zodat hij eraf gaat..maarja dan heb je daarna in de toekomst weer hetzelfde probleem dat hij weer kan aanslaan.ook om met een of andere code te moeten resetten zie ik ook niet zitten.punt 1 zou ikniet weten hoe en ten tweede ben ik de startonderbreker dan kwijt en moet er weer een nieuwe ingezet worden,sleutels ingelezen enz..
Ik moet het probleem weten en weten hoe ik kan kijken of dat ook werkelijk het probleem is voordat we gaan hannessen |:

HELP!
Zoals je in mijn topic misschien gelezen hebt kan je bij de dealer je noodcode opvragen. Hiermee reset je dus je cv en daarna kan je die code opnieuw inleren met de vergrendelknop in het interieur. Ben er bij mij alleen nog niet achter hoe... In ieder geval heeft accu loshalen geen zin gehad bij mij, netzoals nieuwe batterijen in de sleutel en het checken van de ontvanger van het signaal. Zit dus ook echt met een mysterie!
MissieMas
Contacteer:

Nou ben ik weer..

het ging een tijd goed en plotseling ging hij er dus helemaal niet vanaf.
heb via viaviaviaviavia de noodcode en procedure weten op te vragen..
afijn dat heb ik nu gedaan en naar mijn weten is hij er nu af..
alleen nu start hij niet...heel raar..alsof de accu leeg is
heb startkabels en slepen geprobeert...

nu zag ik op een ander forum dit staan...
Maar met alle respect, weet je wat niemand er nog bij zei, dat na de procedure het lampje eerst uit moet zijn, sleutel erin, dan op cpv knop drukken, sleutel eruit, dan naar ontvanger houden en 4 maal drukken.; anders lukt het niet....... na een aardige dealer in Utrecht gebeld te hebben. Toch iedereen hartelijk bedankt, ik was toch op de goede weg.

en dat heb ik volgens mij niet gedaan..wachten tot het lamoje uit is..

maargoed het lampje is eraf zoals normaal als hij uit staat dus hij moet het toch doen lijkt mij? HELP!
hij staat nu weer voor de garage maar die weten niks van noodcodes ed af..en zeggen alleen het is dealerwerk vandaar dat ik het zelf deed..
nu gaa hij vanmiddag kijken waarom hij niet start...denk niet dat het helpt als het nog steeds iets met de startonderbreker te maken heeft..

ideeen? ervaringen? x
Ollie

Kun je hem niet naar de dealer in de buurt slepen of iets dergelijks...en dan daar vragen of ze kunnen kijken of het aan de programmering van de UCH ligt.
Die wil nog wel eens zijn programmering 'verliezen'
MissieMas
Contacteer:

Ollie schreef:Kun je hem niet naar de dealer in de buurt slepen of iets dergelijks...en dan daar vragen of ze kunnen kijken of het aan de programmering van de UCH ligt.
Die wil nog wel eens zijn programmering 'verliezen'

Ze willen alleen kijken voor 75 euro per uur...en dan gaan ze met alles overnieuw beginnen ondanks dat ik al duidelijk heb uitgelegt dat hij een storing aangeeft..en niet bijvoorbeeld een draadbreuk of aan de ontvanger ligt...tsja...en als ze mij dan ook nog alleen maar info willen geven .pas als ik dat heb gedaan... en al helemaal niet mijn vragen kunnen beantwoorden qua prijzen dan houd het snel op..

morgen sleep ik hem weer naar huis en dan probeer ik het weer erop te zetten dmv accu even eruit laten en dan de procedure van noodcode even opnieuw beginnen...Hij is nu namelijk niet aan..en er brand geen lampje meer op dashbord...

Ze zeggen dat het onmogelijk is je startonderbreker helemaal eraf te laten halen....maar dat geloof ik niet..
misschien als je zelf de ecu eruit kan halen en dan brengen naar een bedrijf die het wel kan...?zal dan toch in die richting moeten zoeken

Ohja ik hoorrde mij vertellen een succesverhaal namelijk..dat als hij "storing"afgeeft en je past de noodcode toe..je tijdens de procedure ook de sleutels weer werkende kan krijgen...moet dat in principe altijd gebeuren....? bij mij niet namelijk...
Plaats reactie