startonderbreker en deurvergrendeling niet meer eraf?

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
MissieMas
Contacteer:

Ok ik heb een probleem met mij megane 1.6 16v uit 98

Ik heb de batt verwisselt van de sleutel (zelfde type) omdat de deurvergrendeling en startonderbreker niet meer gelijk pakte..
Helaas werkt het niet meer en reageert de auto nergens meer op terwijl wel het rode lichtje op de sleutel brand.Ook de reservesleutel is hetzelfde verhaal(heb daarvan niet de batt vervangen)..Hij pakt niks meer
het is dus erg frustrerend en kan ook niet even met de auto langs de garage aangezien hij niet start |: de deuren kan ik natuurlijk handmatig openen en sluiten met een maniertje maar de startonderbreker blijft eigenwijs. Iemand die mij kan helpen??? :sad:
Abel
Über-Spammer

als het goed is is er een override via de knop op je ruitenwisser bediening..

maar dat weet de dealer wel
MissieMas
Contacteer:

Nou heb de sleutels gecontroleert met camera,geven beide gewoon infraroodsignaal af dus dat is het niet.Mijn accu is nog niet zo oud en ook aan niks anders gemerkt v evt stroomproblemen dus dat kan het ook niet zijn.Het lampje van de startonderbreker blijft ook gewoon goed knipperen..Het kastje(eigenlijk alleen een zwart rond bolletje) waar het infraroodsignaal ingaat zit in mijn dak..heb gekeken of dat makkelijk open te maken is maar helaas..ook zegt renault zelf dat dat kastje(bolletje) haast nooit kapot kan gaan.Oke dus..niet de sleutels,accu of stroom..
moet ik nou de conclusie trekken dat de computer kapot is of is er mogelijk nog een andere oorzaak (hopelijk)????? |:
Robke
Car: Lexus IS250

Waarschijnlijk gewoon een kwestie van opnieuw inleren, that's all.
Marcelll
Contacteer:

dat probleem heb ik 2 weken terug ook gehad is een heel gekloot heb eerst de anwb erbij moeten halen en die hebben me auto aan de praat gekregen(heb ook een megane coupe) dat deden ze via de knop waarmee je je deuren van binnenuit op slot en dicht kan doen. dat is een of andere code ik weet niet of dat dezelfde code is bij alle megane coupe's hoor.(volgens mij niet) want ik kreeg die code aan de hand van me chassis nr (klinkt vaag ik weet t) maar ben daarna na de renault dealer geweest en hij moest opnieuw worden ingelezen is kwartiertje werk. en hij doet tweer perfect :) anders moet je me ff je mail adres geven dan kan ik je eventueel die code wel geven en kun je ff kijke of ie t doet.
Robke

Die code is uiteraard chassisnummer gebonden, anders zou de startblokkering wel heel erg makkelijk te omzeilen zijn
Marcelll
Contacteer:

ja dat is ook wel weer zo ma ik dacht misschien kan ie t ff proberen :p
Remon

Ik heb die codes ook van mijn Clio, maar hoe voer ik die in? Volgens mij niet via die deurvergrendelingknop. Ik heb gehoord dat je die ingedrukt moet houden tot het lampje (welke) langzamer gaat knipperen. Ik heb alleen dat hartslaglampje op mijn dashboard wat knippert, maar hoelang ik mijn vergrendelingsknop ook ingedrukt houdt, die gaat niet langzamer knipperen....
Robke

Staat dat niet gewoon in de gebruiksaanwijzing van de auto vermeld dan?
Marcelll
Contacteer:

ja van de clio weet ik nie echt veel maar bij mijn megane was t zo dan moest ik de knop indrukken en dan zie je je startonderbreker knipperen het aantal keer dat ie knippert is het aantal seconden dat je de knop vast moet houden bv: 2 seconden is dus 2 keer startonderbreker laten knipperen. en dan laat je die knop los en druk je m weer in bv 5 seconden dat is dus 5 keer knipperen. en zo voer je je code in. tenminste bij mijn auto dan. en als je je code hebt ingevoerd dan draai je je contact om en dan zou je m moeten kunnen starten maar dan blijft je startonderbreker wel ff branden maar dat maakt niet uit. ik weet alleen niet hoevaak je je code kan gebruiken dus ik zou wel snel naar de garage gaan :)
Remon

Robke schreef:Staat dat niet gewoon in de gebruiksaanwijzing van de auto vermeld dan?
Die is in het Duits (U)
Robke

Dus? Zo moeilijk is Duits niet lijkt me.
Wegfahrsperre is startblokkering, de rest zoek je maar lekker via een vertaalmachine op....
MissieMas
Contacteer:

Als het zo makkelijk gaat dan had ik er wel zelf opgekomen lol
Nee de gebruiksaanwijzing is niet makkelijk en hetgene wat ik niet kon vertalen probeerde ik met een vertaalmachine op internet (diverse) en die snappen het ook niet.. (N) Verder staat er ook weinig in de gebruiksaanwijzing hierover! er is geen override knop helaas en alles resetten en weer inlezen bij de dealer kost meer dan 200 euro |: terwijl het misschien niet eens nodig is. als ik nu met die codes ga klooien dan ben ik hem ook kwijt trouwens lijtk mij ook niet zo slim..ook resetten door accu een poos eruit te halen kan ook ja..maar wil de startonderbreker niet kwijt en daarna opnieuw alles doen snap je

De sleutels reageren nu wel afentoe dus waarschijnlijk(denk ik) is het het ontvangkastje die misschien door lekkage of troep niet altijd pakt( dus renault verklaarde dat dat onmogelijk stuk kon zijn) dus die ga ik proberen los te krijgen en hopelijk vind ik wat..
lijkt mij de enigste oplossing of nieuwe installeren voor veel geld (U) ( toch?)
Marcelll
Contacteer:

bij mij werkte de sleutels ook maar af en toe totdat ik s'avonds na huis wilde en hij deed niks meer. eerst dacht ik ook dat t de ontvanger was door lekkage want af en toe kwam er een druppeltje naar beneden maar dat was t niet. ik ben naar de dealer geweest is opnieuw ingelzen en voor 65 euro was ik klaar en doet t weer goed :D
Plaats reactie