raar probleem met stationair en druk van de luchtfilter!!

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
snarremans
Contacteer:

Goeiedag,
vandaag heb ik normaal gereden en toen ik dus even geparkeerd stond en weer weg wou rijden,startte ik de motor en leek het of ik een oude tuffende auto reed,gas geven deed ie wel maar niet het geluid van mijn normale 1.4 16v met open luchtfilter... heel traag en lijkt net alsof ik valse lucht ergens zuig alleen hij doet het nu ineens voor het eerst,ik heb dus niet me volledige kracht nu en dat rijd heel irritant,ook stinkt hij enorm en als ik stil sta en laat hem statinair draaien dan trilt de auto als een gek door het motorblok wat heen en weer gaat..
kent iemand het probleem? ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar waren veel hits en weinig dingen wat ik kon vinden..

ik heb dus normaal 98pk maar lijkt erop alsof ik nu 50 heb :S

kan het komen dat de luchtfilter nu alleen maar valse lucht ergens aanzuigt en daardoor een probleem geeft in de computer? ja misschien rare vraag,brand me dan maar af :P
of heeft dit te maken met een lek ergens? lijkt me ook sterk aangezien ik op een wat hogere snelheid wel weer die druk beetje terug krijg,niet helemaal maar meer dan bij wegrijden vanaf het stoplicht...

alvast bedankt voor jullie reacties...groeten marcel
Menno

hmmm, nog niet zo veel van te maken. Waar stinkt ie naar?
rev it like a rental
snarremans
Contacteer:

tsja,toch ook wel beetje benzine dacht ik.... tis een vaag probleem!! :S

loopt echt stotterend in stationair..
Robke
Car: Lexus IS250

Waarschijnlijk iets met de ontsteking, heb je penbobines?
snarremans
Contacteer:

Robke schreef:Waarschijnlijk iets met de ontsteking, heb je penbobines?

sorry heb niet zovel verstand ervan..maar vanmorge toen ik naar huis ging ,toen ging het lampje branden van de motor,luchtverontreiniging ofzo volgens het boekje.dus moet nar de dealer....
Remco_Rs
Contacteer:

Zoals ik het lees , is er een bobine stuk. Dus even naar de dealer rijden. Nieuwe laten monteren , en klaar ..
snarremans
Contacteer:

REMCO-X schreef:Zoals ik het lees , is er een bobine stuk. Dus even naar de dealer rijden. Nieuwe laten monteren , en klaar ..

nou ik ben 180 euro lichter en volgens de dealer waren er 2 bobines stuk....nu hoorde ik gister van iemand die in een garage werkt dat je niet met 2 kapotte bobines kunt rijden...hoe kan de dealer dan 2 vervangen? klopt dit of? groeten
Riël
Über-Spammer

Ja hoor.
Spaar alvast voor die andere 2 :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Remco_Rs
Contacteer:

Met 2 kapotte bobines kun je gewoon rijden hoor( zal alleen voor geen meter rijden :D) . De dealer heeft dus gewoon netjes de 2 defecte bobines vervangen. De gene die dus zegt dat je daar niet mee kan rijden , Zal verschijnlijk niet hebben geweten dat jij er 4 hebt:).
snarremans
Contacteer:

ok ok ,nu maar wachten op de volgende 2 dan maar :S
Plaats reactie