Kan iemand me vertellen of ik met een sportkatalysator door de APK kom? Ik heb een sportkatalysator van K-tec gezien die door de MOT (Britse APK) komt. Maar zijn de eisen voor de MOT het zelfde als de Nederlandse APK?
Het gaat overigens om een Clio 1.8 16v uit 1993
sportkatalysator en APK
Kijk of je er achter kunt komen wat daar de eisen zijn, hier moet ie onder een 0.5 co draaien om goed te zijn. Clio van mijn broertje draaide zonder cat co van 0.65 dus denk dat je met een sportcat geen probleem zult hebben.
R5GTT. Drive it like you stole it
De waardes die je noemt, komen die dan uit de zogenaamde viergastest? Ik kan namelijk amper iets vinden over hoe die MOT wordt uitgevoerd. Ik zal anders wel eens een engels forum zoeken.
Rijden er op dit forum mensen rond met een sportkatalysator?
ja ik heb er 1 onder mijn williams zitten ook die van k-tec.. maar weet niet precies of die ook door de keuring komtis al een tijdje niet gekeurd meer die van mij
dus als je er achter bent hoor ik het graag
ding past verder goed
en wat de mot betreft ik heb een tijdje in de UK gewoond en volgensmij is de keuring redelijk hetzelfde maar de precieze waardes van de co meeting weet ik niet..

ding past verder goed

Je hebt voorlopig ook geen plannen voor een keuring begrijp ik?
Als jij 'm nou laat keuren weet ik het of de moeite is om 300 euro uit te geven 

Dat zijn de idd de waardes die je meet met een 4 gas testerrmc2008 schreef:De waardes die je noemt, komen die dan uit de zogenaamde viergastest? Ik kan namelijk amper iets vinden over hoe die MOT wordt uitgevoerd. Ik zal anders wel eens een engels forum zoeken.
R5GTT. Drive it like you stole it
Ik heb net gelezen op een Engels forum dat de waarde voor de MOT 0,5% dient te zijn, net zoals de APK dus.
Denk dat ik toch maar bestel dan
Denk dat ik toch maar bestel dan

Had ik al gedaan, maar die is helaas toch aanzienlijk duurder dan die van K-tec.
-
en de Devil is dat een katvervanger of een sportkatalysator.?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Hij is er door heen met de sportkat van K-tec. Weliswaar wel goed warm gereden voor de keuring 

Mijn racekat komt ook niet door de apk ( weet niet welk merk) het co2 gehalte is te hoog.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
co-gehalte 

Haha ok