Hallo luitjes,
M'n renault rijdt inmiddels weer. Heb net de eerste duizend km erop zitten. Alleen het ECU lampje bleef branden. Terwijl alles gewoon naar behoren werkt.
Maar vandaag ging het toch mis. De auto begon te stotteren en liep niet meer stationair. Mijn eerste gedachte was dat de bougies misschien niet goed meer zouden zijn, of dat de injectoren niet meer naar behoren werkte. Wat ik gedaan heb is het volgende:
Kheb de bosch 804 injectoren weer vervangen voor de originele 802 en heb ook de originele ECU er weer in gezet. Het probleem was daardoor niet verholpen. Het volgende wat ik geprobeert had waren de bougies.
Ook dat bracht geen uitkomst.
Wat ik morgen van plan ben is dat ik een breedband lambdasensor erin ga hangen en dan een kleine testrit maken. Hieruit kan ik ophalen of dat de motor te arm loopt ja of nee. want ik moet zowiezo nog een andere brandstofdrukregelaar erop zetten.
Maar ook dit zal niet uitkomst bieden waarom dat het lampje zou kunnen branden. Wat kan het zijn en waarom stotterd hij...
Is het de throttle position sensor, is het de MAP sensor, bdp sensor?? Wie kan mij enigszins opweg helpen??
Alvast bedankt, groetjes,
Bertram
R21T ECU lampje blijft branden en stotterende motor.. WAT NU
-
- Contacteer: