ik was bezig met veerpoten verwissel tussen mijn 2 clio's. Nu zit ik met het probleem dat ik de fussee niet meer vast krijg aan de veerpoot. Het lijkt alsof de aandrijfas te ver uitsteekt. Een tijdje geleden nog lagers vervangen van de Clio en toen had ik geen problemen. Ik heb vanalles geprobeerd maar zonder resultaat. Ik krijg de as niet verder naar binnen. Het gaat om de bijrijderskant. Iemand die me kan helpen?
ik was bezig met veerpoten verwissel tussen mijn 2 clio's. Nu zit ik met het probleem dat ik de fussee niet meer vast krijg aan de veerpoot. Het lijkt alsof de aandrijfas te ver uitsteekt. Een tijdje geleden nog lagers vervangen van de Clio en toen had ik geen problemen. Ik heb vanalles geprobeerd maar zonder resultaat. Ik krijg de as niet verder naar binnen. Het gaat om de bijrijderskant. Iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt.
Meet de afstand tussen de bouten van het fussee eens op bij beide auto's. Er zijn 2 verschilldende maten in omloop namelijk.
HEb zo het idee dat je nu precies tegen dat verschil aan loopt.
Als dat zo is, zou ik kijken dat ik de complete veerpoten incl. fusee van de auto's om zou wisselen.
ik was bezig met veerpoten verwissel tussen mijn 2 clio's. Nu zit ik met het probleem dat ik de fussee niet meer vast krijg aan de veerpoot. Het lijkt alsof de aandrijfas te ver uitsteekt. Een tijdje geleden nog lagers vervangen van de Clio en toen had ik geen problemen. Ik heb vanalles geprobeerd maar zonder resultaat. Ik krijg de as niet verder naar binnen. Het gaat om de bijrijderskant. Iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt.
Meet de afstand tussen de bouten van het fussee eens op bij beide auto's. Er zijn 2 verschilldende maten in omloop namelijk.
HEb zo het idee dat je nu precies tegen dat verschil aan loopt.
Als dat zo is, zou ik kijken dat ik de complete veerpoten incl. fusee van de auto's om zou wisselen.
GR.Gerald
Ik heb alleen de veren verwisseld. Niet de complete poten. Sorry.
Bij de ene Clio was het zo klaar, nergens problemen mee maar bij de andere dus dit..
Je doet toch iets fout waarschijnlijk. Het is namelijk erg simpel normaal gesproken. Waarom ben je uberhaupt aan je as gekomen voor het vervangen van veren?
Tom schreef:Je doet toch iets fout waarschijnlijk. Het is namelijk erg simpel normaal gesproken. Waarom ben je uberhaupt aan je as gekomen voor het vervangen van veren?
Ik heb met de as niks gedaan. Heb de veerpoot losgemaakt boven en bij de fusee. Toen ik hem weer terug wou plaatsen wou dat dus niet meer. Verder hem ik niks aan gedaan.
Je schokdemper is nog hetzelfde en je topschotel is hetzelfde????? Dan moet het gewoon passen. Eventueel even krikje onder je draagarm om het geheel iets op te tillen als je die manier van niet passen bedoeld.
hoe kan dat dan. Je zegt dat je NIETS hebt gedaan met de as. De centrale wielmoer ben je dus afgebleven neem ik aan. Als je dan ook van je draagarm en fuseekogel afblijft kan er toch nooit iets veranderen??!?
Tom schreef:hoe kan dat dan. Je zegt dat je NIETS hebt gedaan met de as. De centrale wielmoer ben je dus afgebleven neem ik aan. Als je dan ook van je draagarm en fuseekogel afblijft kan er toch nooit iets veranderen??!?
Steven schreef:Ook bij de rechteras kun je de binnenste homokineet uit elkaar trekken, das dan gewoon een kwestie van een beetje morren, draaien en weer terugduwen.
Moet je zo kunnen zien, dan staat dat rubber namelijk ook helemaal gestrekt.
Ik ben al 2dagen aan het prutsen hiermee! Hoe strak moet deze rubber staan ongeveer? Ik zal er morgen ook wel even een foto van maken! Zie we morgen wel even verder!
Nou je moet dus de as tov de homokineet in de bak verdraaien door de klemverbinding van het rubber. Dus je moet em bij de bak in de versnelling zetten en stevig aan die as draaien en duwen. Grote kans dattie erin floept.
Als dat rubber strak staat zie je dat al die ribbels helemaal uitgerekt zijn.
Steven schreef:Nou je moet dus de as tov de homokineet in de bak verdraaien door de klemverbinding van het rubber. Dus je moet em bij de bak in de versnelling zetten en stevig aan die as draaien en duwen. Grote kans dattie erin floept.
Als dat rubber strak staat zie je dat al die ribbels helemaal uitgerekt zijn.
Okee bedankt! We gaan morgen weer verder.
Nja ik ben er niet complete dagen mee bezig, gaat om het principe..