motor kookt !

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
mafl
Contacteer:

ik rijdt een megane 16e, 1996

ik reed toenstraks nog geen 15 km lang en mijn moter kookte. ik heb deze auto aangeschaft en vanaf het begin af aan gaf hij als buiten temperatuur aan -40 graden. kan dit er mee te maken hebben dat hij dan de koelvloeistof kanalen afsluit vanwege de kou? de ven draait gewoon dat is geen probleem. hij heeft 1 week gelede een kleine beurt gehad door een renault dealer en koelvloeistof is goed op pijl.
ik heb dit nooit eerder gemerkt omdat ik eigelijk niet langer dan 5-7 km achter elkaar heb gereden.

iemand hier ervaring mee en eventueel weet waardoor het zou kunnen komen?

groetjes mark
Abel
Über-Spammer

Je MOTOR ;)

wat mijn oude megane coupe heeft gehad was dat de thermostaat stuk was. er zit een rubber ring om en die was vergaan. die zorgde er voor dat de thermostaat niet juit openging. Niet door rijden en snel vervangen. Kost je anders een koppakking+revisie (vlakken)
mafl
Contacteer:

ja nu hebben we het volgende gevonden. de ven draaide de verkeerde kant uit omdat een of andere knoest de verkeerde stekker er op gezte had ( waar die van daan komt geen idee) denk van mijn luchtfilter.
maar hij wordt nu nog steeds te warm. oke het is wel supper benauwt weer maar lijkt mij niet dat hij warm moet worden. ik denk zelf dat die ven niet goed zijn werk doet want als ik op de snelweg rijdt bliojfty hij op goede temperatuur maar zodra ik in het dorp rijdt stijgt hij ook de ven staat dan niet aan. het gekke is dat hij wel aan slaat waneer ik hem stationair warm laat worden.

heeft het mischien te maken omdat ik die orgfinele box er niet op heb want het lijt mij dat hij normaal op 2 plaatsten meet? luchtfilter en bij de radiateur zit op elkaar verbonden.

wat denken jullie dat ik het beste kan doen??

groetjes mark
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Stomme vraag misschien, maar er zit wel voldoende koelvloeistof in ?
Als er niet genoeg in zit dan slaat de fan achter de radiator ook niet aan.
Anders toch even de thermostaat nakijken.
mafl
Contacteer:

termostaat is idd vervangen koelvloeistof is ook op pijl. sensor doet het niet goed als ik er aan friemel gaat hij het doen wss gewoon de sensor maar ik breng hem dinsdag naar de renault die komen er wel uit deze kan close

bedankt :P
Tom
Moderator
Car: MB

Hoe ziet de vloeistof eruit? renault bruin :D of lekker fris
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie