koppeling zwaar

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
PhoenixNLx

sinds dat ik mijn R19 16v gekocht heb gaat mijn koppeling zwaar.

nu denk ik dat het de druklager is of de toplager want als ik mijn auto in zijn vrij heb staan en ik laat de koppeling omhoog komen dan hoor ik iets van een ratelend geluid onder de motorkap vandaan komen.

Hij schakelt wel goed, maar het gaat zo ontzettend zwaar (irritant in files)

nu zijn mijn vragen:

-druklager vervangen duur?
-kunnen er nog andere oorzaken zijn van een zwaar pedaal, veertje onder het pedaal misschien?
cinqidriver

heb ik ook een jaar meer gereden, kon niet zien waat het weg kwam.

sinds vorige week blok eropnieuw in en v-bak er weer achter, en koppelt nu als een veertje dus ik denk dat de bak er niet goed achter zat.
alexs
Contacteer:

Welkom bij Renault. Koppeling is zwaar.
wookie

alexs schreef:Welkom bij Renault. Koppeling is zwaar.
2 gespierde benen, van het gas geven en het koppelen :beer:
PhoenixNLx

bij een maat van mij is hij ook zwaar... maar mijne is denk ik nog eens 3x zo zwaar...

denk dat het de drukgroep is, volgens mij is mijn druklager gaar namelijk, want als ik koppeling omhoog houd in zn vrij dan hoor ik een rateltje, druk ik mijn koppeling weer in is het weer weg.
Martijn Kool

dat is je druklager of zijn je veren in de koppelingsplaat die los zitten, althans dat had ik destijds.

koppelingskabel vervangen wil ook nog wel eens helpen de bende iets lichter te maken, maarja, hij rammelt al dus zou je koppeling(set) ook vervangen als ik jou was ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
PhoenixNLx

als iemand dat wil doen voor me? koppeling vervangen is duur toch? want je moet meteen je platen meenemen wordt aangeraden. ik blijf geld uitgeven bij deze auto, kan geen maand zonder kosten rijden....

Hij schakelt verder wel heel goed, dus versnellingsbak is wel goed.
Martijn Kool

koppelingsset is +- 130 euro.

dan het sleutelen nog, makkelijkst is blok eruit bak eraf roppen, koppeling vervangen, blok er weer in.

al met al toch al snel een hele dag werk..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
PhoenixNLx

ja precies. Dus 600 euro ofzo mag ik er wel voor apartleggen. Daar heb ik dan weer geen zin in, dus lekker met zware koppeling rijden dan maar, tenzij iemand zich vrijwillig aanbiedt :beer:

er bestaat toch ook 1 of ander goedje die ervoor kan zorgen dat de druklager weer iets langer meegaat? 'smering' ofzo
Robke
Car: Lexus IS250

Rammelend druklager boeit niks, heb ik bij m'n Clio destijds ook gehad bij 3 verschillende koppelingssets. Gewoon niks aan de koppeling doen totdat hij gewoon versleten is.
Plaats reactie