Rijden zonder centreerring

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Renault_Couptje
Contacteer:

Tot mijn verbazing kwam ik er achter van de weekend dat er tussen mijn velgen geen centreerringen zaten op alle 4.

Als ik een bocht maakt(of rotonde op rijdt) dat er gebonkende geluiden komen van de voorkant(stuur trilt ook vaak), nou zei de monteur dat het aan mijn aandrijfas zou liggen, maar op internet las ik dat meerdere personen die zonder centreerringen rond reden ook last hadden van dat gebonkende geluiden en dat ze na centreerringen hadden gekocht over was.

Heeft iemand hier ervaring ermee, want ik heb het gevoeld dat ik bij de garage wordt opgelicht.

En rijden zonder centreerringen heeft dat erge gevolgen??

ow jah vergeten weet iemand de diameter van zo ring voor Renault Megane Coupe 1.6 bj 1996 17 inch velgen ik las op internet dat het 60.1 moet zijn maar weet niet zeker?
Robke
Car: Lexus IS250

Die centreerringen zijn er natuurlijk niet voor niets, dus effe 4 scoren bij de velgenboer om de hoek.
Naafdiameter Renault is 60,1mm.
pierre

zonder centreerringen krijg je flinke vibraties bij hogere snelheden, bonkende geluiden kan een aandrijfas zijn, of wielbouten zitten los, even checken.
Renault_Couptje
Contacteer:

Vandaag centreerringen opgehaald voor 25 euro, wou ze er ook meteen oplaten zetten maar daar vroeg hij ook 25 euro voor dus heb ik het laten doen bij een andere garage voor tientje.

De trillingen bij hoge snelheid zijn heel stuk minder geworden nog zeer lichtjes, maar de gebonkende geluiden zijn er nog steeds dus de aandrijfas moet vervangen worden of de homokineet ??

wat is het verschil eigenlijk
pierre

voor Megane is het een complete ruilas, homokineet is de flexibele verbinding tussen as en fuseestuk waaromheen de ashoes zit.
Renault_Couptje
Contacteer:

ik heb nou weer ander problemen er bij ik open geen nieuw topic en ga hier verder

ik heb mijn Megane uitlaten lezen omdat er lampje brande en na het uitlezen loopt de auto niet meer stabiel blijft heletijd op 2000 toeren hange en dat was niet zo voordat ik het liet uitlezen, de monteur zei niet echt veel volgens hem zou die ergens lucht krijgen, maar ik vroeg aan hem voordat ik het liet uitlezen liep die op stabiel zat klein beetje speling in, en nou zit die op 2000 toeren constant, hij gaf als antwoord, omdat de computer toen de fout negeerde en nou liet uitlezen dat die daarom zoo zou doen kan dat kloppen of is hij de oorzaak dat mijn auto zo doet?
Tom
Moderator
Car: MB

beetje vreemd. Welk lampje was het? Is hij alleen uitgelezen? ge-update? bij de dealer?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Renault_Couptje
Contacteer:

oranje lampje met zo golven er in zo hartslag ritme die je op display kunt zien meestal bij ziekenhuis en de behuizing zit onder je motor kap meestal aan de linke kant zo zwart kistje

alleen uitgelezen hij gaf een foutmelding aan en die was hij dus aan het uitlezen
Riël
Über-Spammer

Die uitlees-man is gewoon debiel.

Ga naar een garage met verstand van zaken zou ik zeggen (N).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre

mongool ?
Plaats reactie