Piepend geluid bij hogere toeren!!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
J. Reekers
Contacteer:

Als ik soms op trek maakt de koppeling of iets anders een piepend geluid. Ik kan stevig optrekken met slippen de banden zonder dat piepende geluid ( voor de bij de handjes het piepen zijn niet de banden) maar als ik de toeren iets hoger (bv hellingproef) dan piept die wel. Als ik in de 2 of 3 rij en ik hou de koppeling in en ga gas geven laat daarna de koppeling los dan kan ik dat geluid ook weer hoeren(door extreem met slippende koppeling te werken). Lijkt wel of er 2 metalen over elkaar schuren. Dacht zelf aan de kopeling maar wat weet ik niet. Heb dit al een hele tijd het word ook niet erger maar heeft iemand een idee wat het zal zijn?
Riël
Über-Spammer

Is dit alleen tijdens de 'koppeling-slip'? Dan zou de koppeling versleten kunenn zijn: de popnageltjes komen dan buiten de voering uit en raken de drukgroep. Dit hoor je.

Ook is het mogelijk dat je druklager resoneert.

Is het ook met de koppeling volledig ingedrukt, dan zal t er niet aan liggen. V-snaar/spanrol?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rianne RT

piepent? (0)
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
J. Reekers
Contacteer:

Als ik de koppelingspendaal los laat dan merk je pas op ongeveer 1/2 dat de koppeling hem pakt. Als die versleten is zal toch de pendaal helemaal onderin moeten zitten(hoop dat het te begrijpen is).
Wat houd het in druklager resoneert?
Riël
Über-Spammer

Piept ie pas als ie hem pakt?

Druklager is het lager welke je drukgroep indrukt en dus je koppeling bedient.
J. Reekers
Contacteer:

Ja pas als die hem pakt. Als de koppelingspendaal weer los is stopt die ook direct.
Riël
Über-Spammer

Ik denk dat je koppeling aan het verslijten is.

Als je in de 5e versnelling volgas je koppeling los laat, slaat de auto dan af of blijft ie in een slip?
Als hij afslaat is je koppeling nog ok, blijft hij slippen dan zal hij aan vervanging toe zijn. Maar zolang je er geen last van hebt, nog niet al te bezorgd maken.
Plaats reactie