Update !! Nu een tik in de motor....

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Clio1.5dCi

Ik heb mijn Clio 1.5 dCi uit 2003 verlaagd met Apex veren en de auto opnieuw laten uitlijnen.
Het uitlijnen heb ik uit voorzorg laten doen en tevens stond ook mijn stuur iets scheef. Na het uitlijnen staat mijn stuur nog steeds een beetje scheef, maar men geeft aan dit niet te kunnen oplossen.
Men kan het stuur wel recht krijgen, maar dan gaat dit ten koste van de voorbanden. Men geeft aan dat de achterwielen door de verlaging iets scheef staan tov de voorwielen en dat het stuur dus automatisch scheef trekt door de sporing van de auto? Maw het is dus kiezen of delen, of een iets scheef stuur of bandenslijtage aan de voorzijde!

Ik vraag mij dan ook af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben of die hetzelfde hebben ?

Er zijn hier op het forum genoeg Clio's 2 fase 2 die verlaagd zijn, dus dat moet wel lukken !! :bang:

Alvast bedankt,

Mark
Laatst gewijzigd door Clio1.5dCi op za 24 mei 2008 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Car: Megane RS

wat een onzin, dat stuur moet gewoon recht kunnen staan. Kwestie van stuur recht inklemmen en dan afstellen....
Riël
Über-Spammer

Ja inderdaad :)

dat je voorwielen niet helemaal sporen met de achteras zou kunnen (bij een nieuwe verlaging ook een raar verhaal, ik neem aan dat beide kanten even hoog staan) maar al sporen ze niet met de achteras dan kan bij rechtuit rijden je stuur zeker wel gewoon recht staan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
puddinkie

ga eens langs een andere garage.

als die het wel lukt gewoon terug gaan naar vorige en deel van je geld terug eisen..
Clio1.5dCi

Het scheef staan van het stuur (uitlijning is prima) wordt opgelost !!

Echter was ik bij de garage omdat de distributieriem binnenkort vervangen moet worden en er een nieuwe APK op moet en daar viel ons op dat de dCi bij stationair draaien af en toe wat begint te dieselen (kloppen/ tokkelen).
Heb niet het idee dat het toerental op en neer gaat, maar het geluid verandert iets.
Ook begint de clio ligt te tikken, zou volgens de monteur wel eens een verstuiver kunnen zijn ?? Is hiervoor een snelle test om zelf al een beetje op onderzoek uit te gaan? Heb wel eens iets gelezen over een schroevendraaier tegen de verstuiver en dan luisteren. Ook is het zo dat bij het starten de tik wat harder is, maar dat het na licht verhogen van het toerental ook direct weer weg/ zachter is !
Ook wil ik de klepspelling laten stellen, maar volgens mij heeft de dCi geen hydraulische klepstoters (deze zouden anders ook kunnen gaan tikken)?

Wie heeft er een antwoord?

Alvast bedankt,

Mark
Plaats reactie