JVC-radio aansluiten op het carminat scherm

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Nooky
Contacteer:

Hey mede Renault-rijders

Ik ben in blijde verwachting van een nagelnieuwe Megane. In de aktie zat er o.a. een gratis navigatie-systeem bij.

Nu heb ik zelf een JVC KD-AVX33 radio (nog recent gekocht) en vroeg me dus af of het mogelijk is om deze aan te sluiten op de stuurwielbediening en (vooral!) het prachtige display (16:9 kleurenscherm) dat uit je dashboard omhoog komt...
Zodat ik daar bijv. DVD op kan kijken, of dat misschien zelfs wel de functie van het scherm op de radio overneemt.

Daarnaast zou het leuk zijn als de stuurwielbediening de JVC dan kan aansturen.

Nu begrijp ik dat het laatste niet zo moeilijk hoeft te zijn, maar vind niet erg veel over het gebruiken van het carminat-display met deze radio.
Connects2 heeft wel wat, maar dat lijken meer monochroom-schermen te zijn. En de built-in schermen waar ze wel wat voor hebben, lijken andere merken te zijn.

Wie kan me op weg helpen?!
Alvast bedankt voor de input...
Henk.
Nooky
Contacteer:

Over de interface voor het display wordt gezet dat e.e.a. dan vanuit het navigatiemenu is te selecteren.
Maar de navigatie gaat eruit en er komt een gewone radio voor in de plaats.
Gaat de Navco er niet vanuit dat je navigatie gewoon werkt en dat de radio het display dus blijft aansturen?

Voor de goede orden: De bijbehorende caminat-radio van dit display wordt dus uitgebouwd en er komt een JVC KD-AVX33 voor in de plaats....
MICHEL11GTE

bij oude type carminat (2002) werkt navco als splitter, en wordt het scherm aangestuurd door de aparte cd-driver.

bij nieuwe type carminat die jij dus hebt is waarschijnlijk navi en radio in 1.
dan wordt het wel iets lastiger denk ik om de jvc aan te sluiten.

misschien dat dan alleen een enkele dvdspeler een mogelijkheid is.

verder dan dit kan ik niet helpen denk ik, misschien dat iemand hier meer ervaring mee heeft?
Nooky
Contacteer:

Bedankt voor de replies, Michel.

Iemand anders idd meer info/ervaring?
puddinkie

zit in de JVC KD-AVX33 dan navigatie ???
Nooky
Contacteer:

Nee, de JVC heeft geen navigatie, maar ik heb TomTom dus niet erg als de Renault-navigatie eruit gaat....
puddinkie

ik heb ff gekeken naar de jvc KD-NX5000 zit navigatie in :P kost alleen dan ook iets meer
Nooky
Contacteer:

puddinkie schreef:ik heb ff gekeken naar de jvc KD-NX5000 zit navigatie in :P kost alleen dan ook iets meer
Mar ik heb de radio dus al. En zou nog steeds de vraag blijven of het scherm van de Megane te gebruiken is bij die radio('s)
puddinkie

misschien ff draadjes kijken? eventueel aanpassen een optie??
Nooky
Contacteer:

puddinkie schreef:misschien ff draadjes kijken? eventueel aanpassen een optie??
Zou kunnen, maar da's nog niet zo eenvoudig.
Iemand anders wellicht ideeën..?
Nooky
Contacteer:

Niemand ideëen/ervaring hiermee? :-(
Plaats reactie