Hi,
Een tijd geleden had ik het probleem dat mn airbag lampje soms ging branden. Nu heb ik dat zelf proberen op te lossen door de kabel door te solderen. Daarna is het euvel een tijdje weg gebleven. Maar nu een paar maanden later brand het lampje weer, en vaker dan ooit, gaat soms 20 seconden uit en dan weer constant aan.
Nu, misschien heb ik het verkeerde draadje doorgesoldeerd, maar lijkt me sterk omdat ie het een tijdje niet heeft gedaan. Wellicht dat iemand mij kan vertellen welke kleur de kabel heeft die ik moet solderen (zodat ik het zeker weet dat ik goede heb gehad) en eventueel nog andere tips heeft hoe dit op te lossen?
Groet,
Henry
Clio RS '00 Airbag Lampje
Bij de Clio (en veel andere auto's) ligt het vaak aan de stekkerverbinding onder de stoelen.Badlands schreef:Mischien dat ik het niet helemaal snap, maar gaat een airbag lampje niet branden als er iets mis is met de airbag? een storing of iets dergelijks?
Bij mij was het wel opgelost nadat de dealer de verbindingen onder beide stoelen had gesoldeerd.
Hmm, beide stoelen? Ik dacht dat 't alleen de bestuurderszijde was... weet iemand hier toevallige de kleur van de draad die gesoldeerd moet worden aan beide zijden?GJ schreef:Bij de Clio (en veel andere auto's) ligt het vaak aan de stekkerverbinding onder de stoelen.Badlands schreef:Mischien dat ik het niet helemaal snap, maar gaat een airbag lampje niet branden als er iets mis is met de airbag? een storing of iets dergelijks?
Bij mij was het wel opgelost nadat de dealer de verbindingen onder beide stoelen had gesoldeerd.
-
- Über-Spammer
je moet gewoon de stekker eraf halen en de draden doorverbinden als ik me niet vergis, dus niet naar de kleurtjes kijken.
Ja, maar daar zitten meerdere stekkers onder de bestuurderstoel. Ik heb wel gecontroleerd toen door er een los te halen of het lampje toen ging branden, en dat was 't geval, dus ik denk dat 't de goede was die ik gesoldeerd heb.Gabri van der Veen schreef:je moet gewoon de stekker eraf halen en de draden doorverbinden als ik me niet vergis, dus niet naar de kleurtjes kijken.
same hereGJ schreef:Bij de Clio (en veel andere auto's) ligt het vaak aan de stekkerverbinding onder de stoelen.Badlands schreef:Mischien dat ik het niet helemaal snap, maar gaat een airbag lampje niet branden als er iets mis is met de airbag? een storing of iets dergelijks?
Ik heb onder de bijrijdersstoel de draden ook doorgesoldeerd, echter niet allemaal. De twee draden die ik doorgesoldeerd heb onder bestuurderstoel en bijrijderstoel komen beide uit een geel kabeltje. Echter het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik word er gek van, ik denk ook niet dat het probleem word opgelost door ALLE kabels door te solderen...
nee denk het ook niet,hpeeters schreef:Ik heb onder de bijrijdersstoel de draden ook doorgesoldeerd, echter niet allemaal. De twee draden die ik doorgesoldeerd heb onder bestuurderstoel en bijrijderstoel komen beide uit een geel kabeltje. Echter het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik word er gek van, ik denk ook niet dat het probleem word opgelost door ALLE kabels door te solderen...
daarom wordt het hierboven als oplossing genoemd...

probeer het eens
Nee, ik rij vanmiddag even naar renault om 'm uit te laten lezen, 23 euro lichter maar ja, weet ik tenminste zeker wat 't euvel is.. Zomaar alle draden doorsolderen ga ik niet aan beginnen omdat niemand mij kan vertellen waar de (kleur) draden voor zijn en wat ze precies doen.
Die andere draden (uit de gele kabel) die ik doorgesoldeerd heb blijken wel invloed te hebben op het airbag lampje omdat wanneer ze je los haalt het lampje gaat branden en wanneer je ze terug steekt weer uit gaat. Wanneer ik de overige draden los trek gaat 't lampje niet branden dus lijkt het me sterk dat die iets te maken hebben met de storing.
Maar goed, vanmiddag weet ik meer.
Die andere draden (uit de gele kabel) die ik doorgesoldeerd heb blijken wel invloed te hebben op het airbag lampje omdat wanneer ze je los haalt het lampje gaat branden en wanneer je ze terug steekt weer uit gaat. Wanneer ik de overige draden los trek gaat 't lampje niet branden dus lijkt het me sterk dat die iets te maken hebben met de storing.
Maar goed, vanmiddag weet ik meer.
Nou, ik kom net terug van de dealer. De storing komt van de airbag unit aan de bestuurderszijde, de monteur zegt dat hier dan waarschijnlijk een los contactje zit. Vanavond eens loshalen en inspuiten met contactspray.
-
- Contacteer:
Wij hebben dat probleem ook in de clio zitten en dat zit in de bijrijdersstoel in de stekker.
Daar zit een los contacktje.
Bij ons brand hij bijna nooit en doet hij dat wel is het even er tegenaan tikken en het is opgelost.
Daar zit een los contacktje.
Bij ons brand hij bijna nooit en doet hij dat wel is het even er tegenaan tikken en het is opgelost.