Zoals wel vaker voorkomt icm een versterker, die piep die harder wordt als de motor meer toeren draait. Ik heb de plus langs de linkerkant liggen, de tulp rechts en de massa uit de gordelbevestiging gehaald. Ik heb de tulpkabel al een keer vervangen, toen was de piep weg, maar kwam langzaam toch weer terug.
Nu is mijn vraag, wat moet ik hieraan doen? Een hele nieuwe set erin met zo'n kastje ertussen (interrieur ligt er toch uit) of alleen een nieuw kastje?
Piep in muziek
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Of de ontstoringscondensator van je motor is naar de eeuwige jachtvelden
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Als hij het in een andere auto ook deed zal het dat niet zijn, maar een ontsteking geeft een enorme storing en dat word gefilterd door een ontstoringscondensator. Deze zou kapot kunnen zijn.
doe eens een ander massapunt pakken, want je huidige is niet de beste massapunt die je kan gebruiken. je moet zoiezo je massapunt goed kaalschuren zodat het metaal blank is.
je zal je tulp kabels wel steeds naar de kl*te helpen door een verkeerde massa. Dit kan of door je radio komen of door een verkeerde centrale massapunt.
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Die condensator is het niet want die is van je auto zelf en zou wel toevallig zijn als dat bij allebij je autos is.
Denk eerder inderdaad dat het een slecht massa punt is en dat hij misschien nu wel massa pakt via de tulp kabels en niet via het massapunt.
Je kunt ook eens proberen je radio een extra massa te geven.
Denk eerder inderdaad dat het een slecht massa punt is en dat hij misschien nu wel massa pakt via de tulp kabels en niet via het massapunt.
Je kunt ook eens proberen je radio een extra massa te geven.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Wat meestal het probleem verhelpt is de massa helemaal terug trekken naar de accu.
Kan ook zijn de route die je tulp kabels volgen dat die storing oppakken (had dit in een megane type 1 ph1)
Kan ook zijn dat je radio (HU) geen goede massa maakt, kan als gevolg hebben dat je massa sporen van je radio kapot gaan.
1 Crusty oplossing is: aan de mantel van je tulp kabel (de massa!!) een massa draadje maken naar het frame van je radio.
2e maar dure oplossing is Audio System amp kopen die hebben er standaard al ontstoring voor 'dynamo ruis' zoals ide piep heet weg te halen.
Dynamo ruis is vooral een probleem in moderne auto's omdat er al zoveel electronica in zit die massa lussen kan veroorzaken.
Suc6
Kan ook zijn de route die je tulp kabels volgen dat die storing oppakken (had dit in een megane type 1 ph1)
Kan ook zijn dat je radio (HU) geen goede massa maakt, kan als gevolg hebben dat je massa sporen van je radio kapot gaan.
1 Crusty oplossing is: aan de mantel van je tulp kabel (de massa!!) een massa draadje maken naar het frame van je radio.
2e maar dure oplossing is Audio System amp kopen die hebben er standaard al ontstoring voor 'dynamo ruis' zoals ide piep heet weg te halen.
Dynamo ruis is vooral een probleem in moderne auto's omdat er al zoveel electronica in zit die massa lussen kan veroorzaken.
Suc6