Clio DCI houdt wat in !

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Clio1.5dCi

Hallo,

Ik ben nu een klein half jaar in het bezit van mijn Clio dCi Initiale (82PK) en heb er zo'n 22.000km opzitten.
Deze zijn allemaal probleemloos verlopen, uitgezonderd een afgeknapte remvoering achtertrommel.

Het enige wat mij de laatste tijd opvalt is dat de auto begint te bokken bij het rijden in een te hoge versnelling/ laag toerental (rond en onder de 2000tpm). Gebeurt ook wanneer je bijv op de koppeling afremt !!
Ook start de auto soms wat moeilijker en is het net of hij even op drie poten loopt. Trap je het gaspedaal licht in tijdens starten heb je er geen last van. Als het wel gebeurt kun je ook niet direct gasgeven, want daar reageert hij dan (even) niet op?

Wie o wie kan mij vertellen wat de oorzaak is of wie heeft dezelfde problemen/ ervaringen gehad met zijn auto?

Het betreft een Clio 1.5 dCi 82PK uit 2003 met ruim 229.000km op de teller.

Alvast bedankt,

Mark
mtbiker

hmm onderin heeft zo een ding nu ook niet echt vermogen, heb zelf 10 maand met 1 rondgereden. Een typisch probleem dat voor kan vallen is de brandstofpomp stuk, maar dan zou je der meer last van moeten hebben. Maar kan je niet echt helpen, ik reed nooit in die lage toerentallen :D
PatV6

Clio1.5dCi schreef:Hallo,

Ik ben nu een klein half jaar in het bezit van mijn Clio dCi Initiale (82PK) en heb er zo'n 22.000km opzitten.
Deze zijn allemaal probleemloos verlopen, uitgezonderd een afgeknapte remvoering achtertrommel.

Het enige wat mij de laatste tijd opvalt is dat de auto begint te bokken bij het rijden in een te hoge versnelling/ laag toerental (rond en onder de 2000tpm). Gebeurt ook wanneer je bijv op de koppeling afremt !!
Ook start de auto soms wat moeilijker en is het net of hij even op drie poten loopt. Trap je het gaspedaal licht in tijdens starten heb je er geen last van. Als het wel gebeurt kun je ook niet direct gasgeven, want daar reageert hij dan (even) niet op?

Wie o wie kan mij vertellen wat de oorzaak is of wie heeft dezelfde problemen/ ervaringen gehad met zijn auto?

Het betreft een Clio 1.5 dCi 82PK uit 2003 met ruim 229.000km op de teller.

Alvast bedankt,

Mark
Ik heb precies hetzelfde enkel met koude motor. Warm heb ik er geen last meer van.. Ik moet de egr-klep er nog uithalen om te kijken hoe de staat ervan is maar heb het af en toe dus ik lig er niet al te wakker van.
Ik gaat binnenkort even kijken en retouropbrengst controleren van de verstuivers.. je hoort van me.
PS: heb er ook 170k opzitten. en ook een 82pk`jte
Plaats reactie