volgens mij is er een achterwiellager kapot van de meganeII grandtour.
weet iemand wat er allemaal vervangen moet worden en hoe veel dit geintje gaat kosten.
alvast bedankt
achterwiel lager
-
w'rom denk je dat 't lager stuk is dan?
Alleen het lager zelf hoeft te worden vervangen,alleen 't lager kost rond de 50 euro bruto ex. zal ongeveer 1 uur arbeidsloon bijkomen...

Alleen het lager zelf hoeft te worden vervangen,alleen 't lager kost rond de 50 euro bruto ex. zal ongeveer 1 uur arbeidsloon bijkomen...
Laatst gewijzigd door Florus op di 11 mar 2008 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Prijs van het lager kan je wel vinden op http://www.hbase.nl denk ik.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
hoor aan de achterzijde een snelheidsafhankelijke zoem/brom
werd nog gebeld door de garage die melde dat er idd een lager kapot is. en dat de lager is ingeperst in de schijf, hierdoor zouden de schijven en de blokken ook mee vervangen moeten worden.
wat is hier van waar?
prijs ook gevonden
paz
werd nog gebeld door de garage die melde dat er idd een lager kapot is. en dat de lager is ingeperst in de schijf, hierdoor zouden de schijven en de blokken ook mee vervangen moeten worden.
wat is hier van waar?
prijs ook gevonden

Dat is idd waar, lager is bijna niet los te vervangen. Word ook bijna altijd compleet als set gelevert. Dus schijven met lagers erin. En als je schijven vervangt ook altijd de blokken mee doen.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
wat heeft het dan voor een zin om lagers ook los te verkopen.
de prijs was ook aardig. rond de 350 euro voor beide kanten.
op de site van paz staan ook geen achterschijven dat is dan ook weer raar.
maar het zal wel ongeveer kloppen
de prijs was ook aardig. rond de 350 euro voor beide kanten.
op de site van paz staan ook geen achterschijven dat is dan ook weer raar.
maar het zal wel ongeveer kloppen
-
dat zou ik niet weten.
maar ik denk dat de dealer gewoon alles compleet wil vervangen omdat het natuurlijk best wel werk geeft om hem er uit te krijgen en er ook weer in vast te zetten. die tijd die zij daarmee besparen zal wel doorslag gevend zijn. daarbij zou ik dan zoveel uurloon moeten betalen dat dit in alle opzichten beter is. alles weer netjes nieuw is ook wel meegenomen. daarbij als het verwijderen of her plaatsen mislukt ben je nog verder van huis.
maar bedankt voor jullie reakties
maar ik denk dat de dealer gewoon alles compleet wil vervangen omdat het natuurlijk best wel werk geeft om hem er uit te krijgen en er ook weer in vast te zetten. die tijd die zij daarmee besparen zal wel doorslag gevend zijn. daarbij zou ik dan zoveel uurloon moeten betalen dat dit in alle opzichten beter is. alles weer netjes nieuw is ook wel meegenomen. daarbij als het verwijderen of her plaatsen mislukt ben je nog verder van huis.
maar bedankt voor jullie reakties

-
alles is weer gerepareerd.
hij is weer lekker stil.
kost wat maar je hebt er ook veel voor terug
hij is weer lekker stil.
kost wat maar je hebt er ook veel voor terug

-
klopt ,Florus schreef:Die oude lagers kun je gewoon uit de schijf persen,nieuwe d'r in en klaar!
Zo'n Mégane heeft toch 't zelfde systeem als een 5GTT?
heb ze laatst voor mn pa laten vervangen .
is idd geperst ,
heb t alleen niet bij de renault garage laten doen , en dat scheelde serieus geld .
-
die mensen moeten toch ook leven 
ik weet het, maar het kwam nu even zo beter uit.
wat geeft het jou gekost dan?

-
het heeft mij in totaal , voor + achter 450 euro gekost .Kim [meganerat] schreef:die mensen moeten toch ook leven
-
dat is met schijven/blokken en lagers?
-
alleen lagers , je schrijven en blokken hoeven niet vervangen te worden .Kim [meganerat] schreef:dat is met schijven/blokken en lagers?
de lagers worden er gewoon uit geperst
-
ik heb voor de achterlagers en schijven en blokken inclusief monteren aan beide kanten 350 betaald dus dat is ook niet echt duur dan en dat bij de dealer 
-
daar heb je gelijk in.
bij mij waren de schijven en de blokken niet nodig geweest, dus dat maakt het dan ook eigenlijk weer duur.
maar zo als je zegt, wanneer je het zelf kan dan kan je je prioriteiten makkelijker verleggen.
bij mij waren de schijven en de blokken niet nodig geweest, dus dat maakt het dan ook eigenlijk weer duur.
maar zo als je zegt, wanneer je het zelf kan dan kan je je prioriteiten makkelijker verleggen.