Hallo iedereen

Ff vermelden dat ik en men R19 nog leef.
Der zijn de nodige vertragingen gebeurd in de opbouw, maar door op het laatste moment is hij nog klaar geraakt voor zijn eerste race. Nu ja, dat dacht ik toch.
Alles ging goed toen hij afwas, totdat hij de vrachtwagen opmoest. Ik wou hem uit mijn garage rijden, rechterachterwiel geblokkeerd. Raar, want 2 uur daarvoor reed hij nog. Maargoed wiel eraf, was een stukje hout op de een of de andere manier tussen gekomen, wiel er terug op, en richting vrachtwagen.
Ik wil hem op die vrachtwagen rijden, en hij valt stil terwijl hij dat in dat geval niet zou mogen.
Maargoed, mij gedacht was op dat moment dat ik gewoon te weinig gas gaf, dus wat meer gas geven hij ging erop.
Dan aangekomen, ter plaatse overnacht, met de auto droog in de tent, was wel nodig met de hevige regen.
Maargoed, de volgende dag naar de technische keuring, wagen goedgekeurd, ga een testronde rijden, en dat ding loopt voor geen meter, moest overal terug naar eerste. en in de modder viel ik terug naar 20KM/h Dacht eerst dat hij mijn traktorbanden die ik nodig had wegens veel te veel modder niet kon trekken, maar van dat gedacht was ik snel af.
Maargoed de eerste 2 van de 3 Reeksen wel kunne uitrijden, maar telkens de laatste plaats. De oorzaak hadden we al wel gevonden, 2 defecte bougie's (waren nochtans vernieuwd), dus heb de hele tijd op 2 cilinders moeten rijden. Vlak voor het begin van de derde reeks kwam men sponsor dan toch aan met nieuwe bougie's, gewone met maar 1 elektrode, maar toen ging hij.
Moest in de derde reeks als laatste starten, iedereen verwachte dat ik weer als een slak ging kruipen, maar ze hadden het mis, mijn R19 schoot als een raket tussen de andere wagens door, en na de eerste bocht lag ik in derde positie, een lichtere peugeot 205 1.9l gti ging ik zonder problemen voorbij, en kon met gemak een kadet met 20XE motor (meer dan 150PK) bijhouden. Maar dan in de 4de ronde ging het mis, werd aangereden, de carosserie van men 19 hield nog vrij goed stand, maar die andere wagen kwam ff onder mij door (stond op 2 wielen), en raakte men bodemplaat. 2 bochten verder is deze dan helemaal losgescheurd en heeft een benzine leiding doorgesneden en 't was over and out.
Al bij al mag ik niet klagen, het was de eerste race, zowel voor piloot als wagen

en toen hij eenmaal in orde was zag ik dat dit beestje genoeg kracht heeft. Dus nu begin ik terug moet zeer goede moed hem klaar te stomen tegen 8 augustus.
hetgeen er nu gedaan word:
-benzineleidingen binnen in de auto leggen
-iets zien uit te vinden om de bodemplaat heel te houden
-uitdeuken
-mijn stoel recht zetten

(staat scheef, maar de tijd om hem recht te zetten was er niet meer)
-De waterleidingen fatsoeneren, nu staan er wat darmen op die op wat oude motoren stonden die ik heb liggen wegens tijdgebrek om nieuwe flexibele te gaan kopen.
En wat het remmen betreft, ik heb het geriskeerd van de remmen van een clio 1 diesel te steken, zodus pasten er 13" velgen op. En het remmen zelf ging nog zeer goed, een beetje harder duwen, maar ik heb snelheden van 130 behaald, en net voor de bocht geremd en dat verliep allemaal goed.
Foto's volgen later.