Hallo, ik ben dus bezig geweest om mijn dashboard verlichting klaar te maken. Kreeg de klok er al niet goed uit, maar toen ik hem eruit kreeg, bleek dat ik zo lomp was om mijn km teller kabel niet los te halen (vergeten) dom dom dom! Kilometertellerkabel is dus bij de klok afgeknapt.
Het nu vervolgens een andere km-teller kabel gehaald bij lasaulec en moet helemaal dezelfde zijn. Achter in de klok past hij goed, krijg hem op een of andere manier alleen niet ver genoeg in de versnellingsbak. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Vervolgens ben ik nog zo slim geweest, toen wanneer ik de nieuwe kabel uit het zakje haalde, om niet te kijken hoe de binnenste 'ijzeren kabel loopt) aan beide kanten zitten pennetjes... echter zit er aan een van beide uiteinden van de kabels nog een extra rondinkje...
Oude kabel is er uit gehaald doormiddel van de zwarte borgpen in te drukken en de kabel er rustig uit het witte gedeelte te halen. Geen probleem... Alleen de nieuwe kabel gaat er helaas niet ver genoeg in op een of andere manier. Zou trouwens ook kunnen dat er een stukje kabel nog in de versnellingsbak zit? is dit te controleren?
Hoop dat iemand me hiermee kan helpen, beetje jammer dat die kabel me kapotging om een paar lampjes te vervangen :(
Kilometertellerkabel vervangen
-
- Contacteer:
-
- Car: R19.R
Als ik het me goed herinner zit de kabel geborgd in de versnellingsbak met een boutje, dus dan zal er ongetwijfeld nog een stuk kabel in je versnellingsbak achter gebleven zijn...