Laguna LPG-G3 Backfires

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Ferry85

Ik heb nu toch iets te regelmatig backfire's,
2 per week is niet ongewoon,
al eens mee naar de dealer geweest en uitgelezen maar niets gevonden,

de kilometerstand is inmiddels 280.000,
dus een koprivisie zou niet slecht zijn, want je schrikt je rot zo nu en dan, nog maar niet te spreken over de fietsers die zich de vinkentering schrikken en regelrecht de bosjes in fietsen 8)
en gezien dat de kleppen voor het laatst bij een km stand van 200.000 gsteld zijn moeten die ook nog maar eens gedaan worden,
maar wat ben je nou ongeveer kwijt voor zo'n revisie?? heeft iemenad daar ervaring mee?

en weet iemand ook of je de versnellingsbak olie kan controleren? en waar en hoe je die eventueel bijvult?

bij een koude motor schakelt hij namelijk nogaleens slecht ( moet je hem echt overtuigen om naar zn 2 en 3 te gaan :gun: )
maar als je een paar kilometer gereden hebt schakelt ie eer een stuk soepeler. alleen zn 3 knarst soms een heel klein beetje als de motor al warm is.
Steven
Car: M536

Watvoor motor gaat het om? Ouwe Laguna 1 met 2.0-8v? Dan mogen ze wel es gesteld worden en snel ook...
Die klepspeling moet je toch wel ongeveer elke 20k checken.

En die bakolie moet duidelijk eens ververst worden.. ding is zeker niet bij de dealer in onderhoud als ik het zo lees? :p
Riël
Über-Spammer

En staat van onsteking checken.

- Kleppen stellen
- Compressie meten
- Bougies/kabels/verdeler/rotor vervangne

Als de compressie goed is na het stellen van de kleppen, is revisie misschien niet noodzakelijk.

Kosten vallen wel mee als je de kop er zelf af trekt. 250 / 300 euro + 150 euro voor koppakking en distributieset. Dus een kleine 500 euro en motor loopt weer als nieuw.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ferry85

En die bakolie moet duidelijk eens ververst worden.. ding is zeker niet bij de dealer in onderhoud als ik het zo lees? Quote.

dat zou je bijna gaan denken he :wink:

hij is wel degelijk heel lang onderhouden geweest, maar de laatste keer dat ik bij de renault dealer kwam, zou men mijn distributie riem vervangen, inclusief spanrollen en waterpomp, zou een kleine 600 euro gaan kosten, dat vond ik al duur, maar 30 dagen later kreeg ik de rekening binnen :@ :@ :@ 1100,-- euro !!
dat is direct de laatste keer geweest dat ik er geweest ben, ga nu naar een auto demontage bedrijf, waar ook een aantal laguna's staan op de sloop en voor export , dus als ik iets kapot heb of voor onderhoud gaat ie daar heen, :wink:

maar die jongens weten niet zoveel over backfire's en gas computers
Abel
Über-Spammer

compressie testen. misschien een lekkende inlaatklep, revisie?

zoek een 2ehands benzine kop, laat daar nieuwe klepsteel hoedjes opzetten en een koppakking, distributie en weer gaan. bij benzine slijten de klepzitingen nauwelijks, tov. gas.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

zoals steef al zegt kleppen stellen !
gelijk ff nieuwe boegies er in en idd bakolie laten vervangen

en die 1100 euro? waarom zoveel heb je een gespecificeerde rekening?
dit is wel erg veel
Ferry85

nou ben een tijdje op zoek geweest naar een ander motorblok, in de hoop op deze manier in 1 keer van alle probelemen af te zijn, lekkende kleppen, backfires, het stotteren bij een laag toerental en meer van dit soort dingen,

helemaal niks gevonden tot afgelopen maandag, reed naar zwolle, en toen ik in de stad voor de stoplichten stond, liep ie ineens helemaal beroerd, klonk ook net als een 2-takt :( dus naar de garage geweest, compressie meting gedaan, 1 zuiger naar de klote en de 2e had een compressie van amper 1

nou konden we het laten repareren zou 400 gaan kosten ( bij een demontage bedrijf) of een 2e hands motor erin, een 1.8 liter 16V, met 127.000 KM op de teller voor 800 euro incl montage, gezien de huidige kilometerstand van ruim 287.000 kilometer leek dit ons maar de beste oplossing, nu hopen dat alle problemen voorlopig even wegblijven, en ook maar iets regelmatiger gaan onderhouden vooral de kleppen :D
Riël
Über-Spammer

En die gasinstallatie eens nakijken. Zal wel weer prut ingebouwd zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ferry85

ja dat zal ik even goed in de gaten houden,

weet wel dat ze het spruitstuk om moeten zetten, maar verder weet ik eigenlij niet iets waar ik op moet letten,

iemand anders nog aanvullingen?
Priyantha
Contacteer:

Hebben de 16V's niet zelf stellende kleppen ?
Menno

Yeps.
rev it like a rental
Ferry85

ja dat wel, maar dat houdt natuurlijk ook ergens op
Remco_Rs
Contacteer:

Jij hebt toch een 1.8 rt? of tewel een 1.8 8 klepper. En zie hierboven staan dat je een 1.8 16v ingebouwd en wel voor 800 euro kan krijgen?? Volgens mij klopt dit niet echt . Zijn namenlijk 2 totaal verschillende motoren waar je dan over praat, of is dit gewoon een typ foutje :)
Ferry85

nou nu weet ik iniedergeval helemaa niet wat erin ligt, alleen dat het uit een megane komt, maar wat voor megane, of wat voor type motor het nu is :~ geen idee,

maar hij rijdt nu als een zonnetje 8) zelfs weer op gas, dus ik vind het wel prima eigenlijk, weet wel dat het een 1800 is, maar of het een 16V of een 8V is :~ ik zou het niet weten....
Maarten-Jan
Car: R19.R

16V = motorcode F4P op het plaatje, en het volgende uiterlijk :wink:

[img]http://chaced.free.fr/photo/Laguna1/laguna4.jpg[/img]

het verschil tussen een 16V en en de 8V is zelfs heel klein,
de 16V is gewoon de opvolger van de 8V (F3P), dus onderblok is
vrijwel hetzelfde, motorsteunen zelfde plaats, etc. kop is wel heel anders.
Plaats reactie