IK zit met het volgende probleem, namelijk ik heb 3 maanden geleden een clio 1.6 sport gekocht voor 8000 euro. Nu moet ik voor mijn werk ongeveer 800 km per week rijden. Jammer genoeg is het een benzine auto. Ik ben nu aan het kijken voor een diesel auto, maar bij elke garage die ik ben geweest krijg ik nog maar 5000 euro terug voor de auto (k*t bedrijven zijn ut).
Een ander idee was om in mijn huidige auto een lpg instalatie in te bouwen, ik heb hier navraag na gedaan en het inbouwen zou me 2200 euro kosten. Aangezien dat ik zoveel rij en het verschil tussen lpg en bezine vrij groot is zou ik het binnen een jaar eruit hebben gereden, volgens de verkoper.
Wie kan mij hierover meer vertellen, misschien dat er mensen zijn die met hetzelfde probleem zitten.....
Alast bdankt als je me kunt helpen.....
lpg installatie
tja, wat wil je weten ?
dat je voor een auto veel minder terug krijgt bij inruil, das normaal.
Verder ben ik pas overgestapt van een Clio II ph II op benzine naar een Laguna II uit 2002 op gas.
Het rijdt gewoon goed, iets minder vermogen dat wel, maar prima te doen.
En leuk om bij de pomp elke keer 18 euro af te tikken voor een volle tank.
Daar kun je dan ongeveer 300 km mee rijden.
Succes met je keuze !
dat je voor een auto veel minder terug krijgt bij inruil, das normaal.
Verder ben ik pas overgestapt van een Clio II ph II op benzine naar een Laguna II uit 2002 op gas.
Het rijdt gewoon goed, iets minder vermogen dat wel, maar prima te doen.
En leuk om bij de pomp elke keer 18 euro af te tikken voor een volle tank.
Daar kun je dan ongeveer 300 km mee rijden.
Succes met je keuze !
Tel uit het verschil....800 km per week, 40 weken per jaar is 32000 km.
LPG 57 ct
Euro95 140 ct
Stel je rijdt 1 op 12, dan kost dat jaar je 3733 euro aan benzine en 1520 euro aan gas. Dan zou je dus in dat jaar dus de LPG installatie eruit hebben. De jaren daarna ga je centen besparen.
Anders de auto particulier verkopen, krijg je er waarschijnlijk meer voor terug.
Kwestie van simpel rekenen dus....
LPG 57 ct
Euro95 140 ct
Stel je rijdt 1 op 12, dan kost dat jaar je 3733 euro aan benzine en 1520 euro aan gas. Dan zou je dus in dat jaar dus de LPG installatie eruit hebben. De jaren daarna ga je centen besparen.
Anders de auto particulier verkopen, krijg je er waarschijnlijk meer voor terug.
Kwestie van simpel rekenen dus....
Je vergelijking klopt niet helemaal. Als je nu 1 op 12 rijd op benzine zal dat ongeveer 1 op 9 worden als je lpg gaat rijden. Plus dat een lpg auto meer onderhoud nodig heeft dan een benzine.Ollie schreef:
Stel je rijdt 1 op 12, dan kost dat jaar je 3733 euro aan benzine en 1520 euro aan gas.

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je schat het verbruiksnadeel wel heel hoog in. Mijn Laguna rijdt 1:10 ipv 1:12. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ik zeg toch ook ongeveer...Martijn schreef:Je schat het verbruiksnadeel wel heel hoog in. Mijn Laguna rijdt 1:10 ipv 1:12.
Ik bdoel alleen maar te zeggen dat je verbruik niet hetzelfde blijft en dat dus ook mee moet nemen in je berekening.

Verder is het nog steeds wel erg voordelig om op gas te rijden, hoor.

Jammer dat het in korte tijd zoveel duurder geworden is.

5 GT Turbo '88 GT5
Zo'n clio zuipt op gas ongeveer 1:12
OP benzine wat minder
Dan is het gewoon uitrekenen. Belastingtechnisch is een clio super interessant !! Dat kost een of twee tientjes extra. Dat rijd je er zó uit.
800km in de week: Keine Frage, gas inbouwen! En misschien krijg je hetnog wel ergens onder de 2200 euro. Zo'n clio werkt heel goed met een mengstuk ipv dampgasinjectie.
Ollie, jij hebtb toch ook een mengstukje of niet?
OP benzine wat minder

Dan is het gewoon uitrekenen. Belastingtechnisch is een clio super interessant !! Dat kost een of twee tientjes extra. Dat rijd je er zó uit.
800km in de week: Keine Frage, gas inbouwen! En misschien krijg je hetnog wel ergens onder de 2200 euro. Zo'n clio werkt heel goed met een mengstuk ipv dampgasinjectie.
Ollie, jij hebtb toch ook een mengstukje of niet?
Kijk ff op;
http://www.gasfx.nl/
Kun je e.e.a. zo uitrekenen.
Let wel op;
Iets vaker olie verversen, bougietjes en kleppen stellen.
Let wel op;
Juist minder vaak olie verversen. De olie blijft veel schoner, en wordt minder verdund met benzine.nagel schreef:Kijk ff op;
Let wel op;
rev it like a rental
bedankt voor de reacties maar ik het op de site gasfx.nl gekeken, ik zou mijn gasinstalatie terug hebben verdient binnen 1,5 jaar. Alleen ik ben me aan het bedenken of ik over 1,5 jaar nog deze auto rij. Toch bedankt......
Hebben we nou nog nergens een ACT: LPG?
Nouja dan maar ff hier
Bij de mensen die LPG met een verdamper hebben, de verdamper wordt altijd verwarmd door koeslagen die meestal van de kachelslangen worden afgetapt.
Nu heb ik het sochtends echt ijskoud en duurt het aardig lang voor er een beetje temperatuur in het interieur is. Dus ik heb eens zitten kijken naar hoe die verdamper verwarmt wordt.
Die zit dus parallel aan de kachel aangesloten, daar ik verdenk dat die minder stromingsweerstand heeft dan de kachelrad. Dus grote deel van de stroming snijd gewoon de pas af via die verdamper.
Nu is mijn vraag, hoe zit dit bij anderen? Ik lees ook wel eens dat de verdamper in serie zit met de kachel en dan vaak achter de kachel.
Of heeft de Laguna met climate-control een kachelkraan die smoort zodra het interieur op temp is en dan dus ook de verdamper smoort?
Kan natuurlijk ook een smoorklep op de verdamper zetten.
Nou vertel, hoe wordt jullie verdamper verwarmd?
Nouja dan maar ff hier

Bij de mensen die LPG met een verdamper hebben, de verdamper wordt altijd verwarmd door koeslagen die meestal van de kachelslangen worden afgetapt.
Nu heb ik het sochtends echt ijskoud en duurt het aardig lang voor er een beetje temperatuur in het interieur is. Dus ik heb eens zitten kijken naar hoe die verdamper verwarmt wordt.
Die zit dus parallel aan de kachel aangesloten, daar ik verdenk dat die minder stromingsweerstand heeft dan de kachelrad. Dus grote deel van de stroming snijd gewoon de pas af via die verdamper.
Nu is mijn vraag, hoe zit dit bij anderen? Ik lees ook wel eens dat de verdamper in serie zit met de kachel en dan vaak achter de kachel.
Of heeft de Laguna met climate-control een kachelkraan die smoort zodra het interieur op temp is en dan dus ook de verdamper smoort?
Kan natuurlijk ook een smoorklep op de verdamper zetten.
Nou vertel, hoe wordt jullie verdamper verwarmd?

Zelfde als jij, zelfde probleem.
Voglens mij is dat omdat dat gewoon praktisch aansluiten is.
Voglens mij is dat omdat dat gewoon praktisch aansluiten is.
lpg inbouw moet denk ik ook wel goedkoper kunnen.
top autotje op lpg. je lacht je rot, je rijd die 800 km dan voor 30 euro
dus, niet wegdoen, ombouwen en af rijden.
clio 1.6 sport is toch ongeveer van 2000? is de fase 1 nog met de ovale lampen?
dat is een 90 PK 8v motor. Die moet je idd wat vaker de kleppen stellen. Maar dat kun je zelf ook wel doen. beetje prutsen, een half uur werk
top autotje op lpg. je lacht je rot, je rijd die 800 km dan voor 30 euro
dus, niet wegdoen, ombouwen en af rijden.
clio 1.6 sport is toch ongeveer van 2000? is de fase 1 nog met de ovale lampen?
dat is een 90 PK 8v motor. Die moet je idd wat vaker de kleppen stellen. Maar dat kun je zelf ook wel doen. beetje prutsen, een half uur werk
Allebei komt wel voor, parralel en serie.
Als de kachel een kraan in het koelwatercircuit heeft, moet je m niet in serie zetten, maar volgens mij heeft een Laguna gewoon een klep.
Als ie toch paralel blijft, kan je eventueel een smoring in de verdamperslang zetten.
Als de kachel een kraan in het koelwatercircuit heeft, moet je m niet in serie zetten, maar volgens mij heeft een Laguna gewoon een klep.
Als ie toch paralel blijft, kan je eventueel een smoring in de verdamperslang zetten.
rev it like a rental
bij de charade zatie ook parallel...