Hallo allemaal,
Inmiddels vele kilometers verder in m'n Scenic zonder problemen, maar de laatste tijd hoor ik iets vreemds.....
Tijdens stilstand bij het naar links en rechts sturen hoor ergens een tik onderin het stuurhuis. Wie heeft enig idee wat het kan zijn en of hoe ernstig dit is. Iets van speling??
Tijdens het rijden hoor ik niets!
Wellicht dat iemand hier het weet en wat ik ermee moet.
Alvast bedankt!
Joost
Tik tijdens sturen Scenic
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Hallo Joost,
Dit probleem komt vaker voor bij een Scenic II, het is op te lossen door de bout van de onderste kruiskoppeling van de stuurkolom (dus de koppeling in het interieur onderaan bij de voeten) iets strakker aan te trekken (sleuteltje 13)
Succes
Dit probleem komt vaker voor bij een Scenic II, het is op te lossen door de bout van de onderste kruiskoppeling van de stuurkolom (dus de koppeling in het interieur onderaan bij de voeten) iets strakker aan te trekken (sleuteltje 13)
Succes
Bedankt! Ik ga het morgen even proberenRonald1916V schreef:Hallo Joost,
Succes

Nou ik heb gekeken, maar ik zie bij de stuurstang geen bout die ik kan aandraaien (iig geen nr 13)! Er zit wel een grotere bout die de om de stang zit. Deze is alleen niet aan te draaien.
Voor de duidelijkheid: het gaat om een Scenic uit 2000, phase II.
Voor de duidelijkheid: het gaat om een Scenic uit 2000, phase II.